سرویس دهی شبانه روزی اتوبوسرانی مشهد در دهه آخر صفر ۱۴۰۳ برقراری ۲۲۳۰ پرواز در فرودگاه مشهد در ایام پایانی ماه صفر ورود بیش از ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار زائر به مشهد در دهه آخر صفر تا امروز (۱۳ شهریور ۱۴۰۳) ارائه خدمات گسترده به زائران دهه آخر صفر در مشهد | اسکان ۵۴ هزار نفر و جابه‌جایی بیش از ۱.۶ میلیون مسافر اسکان ۸۲ هزار زائر در مراکز اسکان موقت و اضطراری مشهد مقدس (۱۳ شهریور ۱۴۰۳) شهروند خبرنگار | زائران پیاده در مسیر مشهد افزایش حوزه خدمت مدیریت شهری در مسیر‌های منتهی به مشهد | پشتیبانی شهرداری از موکب‌ها و کاروان‌های پیاده دهه آخر صفر ۱۴۰۳ رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی: تناسبی میان زیرساخت‌های مشهد و زائرانی که وارد شهر می‌شوند وجود ندارد | در تخصیص بودجه به مشهد و خراسان رضوی ظلم شده است بازدید رئیس جمهور از مواکب مستقر در محور ملک‌آباد «جاده قدیم مشهد-نیشابور» | دیدار پزشکیان با زائران بارگاه منور رضوی + فیلم در دیدار استانداران خراسان رضوی و کربلا مطرح شد؛ موکب‌های کربلایی از سال آینده برای خدمت به مشهد می‌آیند روایتی درباره سنت سفر پیاده به مشهد در دهه آخر صفر | همه راه‌ها به مشهد می‌رسد پیگیری شهروند مشهدی برای آبیاری درختان الهیه مشهد نگرانی شهروندان از سقوط ستون‌های قدیمی و فرسوده برق در مشهد ترافیک سنگین در ورودی های مشهد (۱۲ شهریور ۱۴۰۳) عمده جمعیت زائران پیاده امشب وارد مشهد شدند+ویدئو آخرین وضعیت محدودیت‌های ترافیکی ناوگان اتوبوسرانی در معابر منتهی به حرم رضوی (۱۲ شهریور ۱۴۰۳) جانمایی ۴۵ دوش حمام سیار در اطراف حرم امام‌رضا(ع) (۱۲ شهریور ۱۴۰۳) توضیحات فرماندار مشهد در خصوص تعطیلی سه‌شنبه (۱۳ شهریور ۱۴۰۳) ۹۵ درصد خدمات‌رسانی به زائران رضوی با کمک بخش خصوصی انجام می‌شود
سرخط خبرها

نگرانی شهروندان از سقوط ستون‌های قدیمی و فرسوده برق در مشهد

  • کد خبر: ۲۴۸۸۱۶
  • ۱۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۷
نگرانی شهروندان از سقوط ستون‌های قدیمی و فرسوده برق در مشهد
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مشهد: چوب ستون‌های قدیمی برق، خاص و متفاوت است و سال‌ها استحکام دارد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ فرسوده بودن شبکه برق‌رسانی در گوشه‌و‌کنار شهر مشهد، احساس ناایمن بودن را بین شهروندان ایجاد می‌کند. در این میان خطر سقوط این فرسوده‌های روشنی‌ساز و نوسانات مداوم برق شاخص‌ترین گلایه‌هایی است که ساکنان با صدای مردم در میان می‌گذارند.

چوبی‌ها محکم‌تر است یا بتنی‌ها؟

میرزایی که از ساکنان خیابان آیت‌ا... عبادی در حوالی چهارراه راه‌آهن است، به شهرآرا می‌گوید: اینجا مرکز شهر است و برخی خانه‌های ویلایی آپارتمان‌های جدیدساز شده‌اند، اما هنوز این ستون‌های برق چوبی فرسوده کنار خانه‌های ما قرار دارد.
او ادامه می‌دهد: پدر و مادر‌های ما در این خانه‌ها به دنیا آمده‌اند و از این دنیا رفته‌اند، اما هر روز چشممان به جمال این ستون‌های برق چوبی بد شکل و بی‌قواره روشن می‌شود.

مشکل دختر نوجوانش ترس از این ستون‌هاست. می‌گوید: دخترم فوبیای نزدیک شدن به این ستون‌ها را دارد و به آن نزدیک نمی‌شود. به شرکت برق هم که اطلاع داده‌ایم که ستون بتنی و سیمانی جایگزین کند به ما این‌گونه پاسخ داده‌اند که چوبی‌ها از سیمانی‌ها هم محکم‌تر هستند و خطری برای کسی ندارند.

این ستون پوسیده در حال سقوط است

«در خیابان مصلی و محدوده محمدآباد تیر برق چوبی کج شده و خطرناک است. هر کس می‌بیند احساس می‌کند هر لحظه این امکان وجود دارد که این ستون پوسیده سقوط کند.»
محبوبه عظیمی، از ساکنان قدیمی خیابان مصلی است. او موضوع این ستون‌های برق را مطرح می‌کند و در ادامه این‌طور توضیح می‎‌دهد: در این محله‌ها، چون بافت قدیمی است از این ستون‌ها تا دلتان بخواهد وجود دارد.

ستون‌های فرسوده، مکمل بافت فرسوده

حاشیه شهر مشهد هم از این قاعده مستثنا نیست و به تعبیر ساکنان این مناطق این چراغ برق‌ها مکمل بافت متراکم و قدیمی این محله‌ها شده است. به درخواست اهالی تعدادی از آنها بتنی شده‌اند، اما تعداد ستون‌های برق چوبی کم نیست و برای اهالی دردسرساز شده است.
خیابان فیض‌زاده در کنار پل شهید عباسپور مملو از این تیر برق‌های چوبی است که به گفته محلی‌ها حدود نیم قرن از عمر آنها می‌گذرد.

تقی مؤدب، از ساکنان قدیمی منطقه است. او می‌گوید: درکوچه‌های این محدوده تا دلتان بخواهد از این دست ستون‌هاست. نمی‌دانم چرا یک‌درمیان تعویض شده‌اند؟‌
می‌گوید: خدا نکند زلزله‌ای خفیف یا حادثه‌ای طبیعی رخ دهد که وجود اینها، آسیب و تلفات را چند برابر می‌کند. او خواسته‌اش را این‌طور مطرح می‌کند: حتما یکی از اینها باید روی سر مردم سقوط کند تا دست‌اندرکاران شرکت برق دست به کار شوند و آنها را تعویض کنند.

این سازه‌های چوبی، ایمن است

عبدالوحید مهدوی‌نیا، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مشهد از ایمن بودن این سازه‌های چوبی برقی به شهرآرا خبر می‌دهد و به شهروندان اطمینان خاطر می‌دهد خطری جانشان را تهدید نمی‌کند.
مهدوی‌نیا با اشاره به اینکه این چراغ برق‌های قدیمی در همه جای شهر هست، می‌گوید: چوب این ستون‌ها، خاص و متفاوت است. به‌نحوی که سال‌های سال استحکام دارد و مشکلی برای تأمین برق مردم به وجود نمی‌آورد.

چوبی‎‌هایی که با روغن سیاه اشباع شده‌اند

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مشهد این تأکید را دارد که بیش از شهروندان ما نگران هستیم که در ارتباط با این ستون‌های برق چوبی خطری جان و مال کسی را تهدید نکند.

او در ادامه درباره ویژگی‌های این سازه‌ها می‌گوید: این ستون‌های چوبی با روغن سیاه اشباع شده است و حالت ارتجاعی دارد. به همین علت هیچ اتفاقی برای آن نمی‌افتد. مگر ضربه محکمی مثل خودرو به آن وارد شود و ستون بشکند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مشهد در ادامه می‌افزاید: در مقایسه با تیر‌های چدنی و سیمانی، این چراغ برق‌های چوبی به لحاظ عایقی بهترین نوع است و مزیت‌های زیادی دارد.

تغییر سازه‌های برقی فرسوده با اصلاح معابر

مهدوی‌نیا با این توضیح که تغییرات اینها را در برنامه امسال گذاشته‌ایم، تأکید می‌کند: در حال شناسایی این چراغ‌های فرسوده چوبی هستیم و بدون استثنا آنها را تعویض می‌کنیم.

او در مورد نحوه تغییر و و زمان تعویض ستون‌های چوبی نیز این‌طور پاسخ می‌دهد: در محله‌هایی که اصلاح معابر و خیابان انجام می‌شود به تناوب ستون‌های چوبی را نیز تغییر می‌دهیم.
به گفته مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مشهد، تعدادی از این ستون‌ها به دلیل قدمت برای همکاران ما نیز خطر دارند. زیرا آنها نیز باید از اینها بالا بروند.

مهدوی‌نیا با بیان این نکته که در چند سال گذشته هیچ حادثه‌ای از ستون‌های برق این‌چنینی در سطح شهر مشهد نداشته‌ایم، ادامه می‌دهد: با این حال بازرسان ما از مواردی که خطرزاست یا کج شده به صورت میدانی بازدید و آن را رفع خطر می‌کنند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مشهد در ادامه پیشنهاد می‌دهد: اگر مردم با خطری جدی از سوی ستون‌های برق چوبی رو‌به‌رو شدند، بلافاصله به صورت موردی و با ذکر دقیق نشانی، با سامانه ۱۲۱ در میان بگذارند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->