صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

قیمت جدید محصولات ایران‌خودرو و سایپا بر اساس جدیدترین دستورالعمل شورای رقابت مشخص شد. بر این اساس قیمت جدید سایپا ۱۳۱ معادل ۳۷ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان تعیین شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، طبق جدیدترین دستورالعمل قیمت‌گذاری خودرو که توسط شورای رقابت تدوین شد، قیمت جدید محصولات ایران خودرو و سایپا مشخص و جهت اجرا به این بنگاه‌های تولیدی ابلاغ شد. به گفته رضا شیوا، رئیس شورای رقابت، محصولات ایران‌خودرو به‌طور متوسط ۱۰ درصد و محصولات سایپا به طور متوسط ۲۳ درصد افزایش قیمت دارند. دلیل اینکه قیمت محصولات ایران‌خودرو نسبت به سایپا رشد کمتری دارد این است که ایران‌خودرو در بهمن ۹۷ قیمت محصولات خود را افزایش داده بود.


فوری: جزئیات فروش ۲۵ هزار خودرو در عید فطر


در روز‌های گذشته بر سر اعلام قیمت جدید خودرو‌ها بین شورای رقابت و ستاد تنظیم بار کشمکش ایجاد شده بود و اعلام قیمت‌ها با وجود وعده قبلی رئیس شورای رقابت، با تأخیر همراه شده بود. طبق مصوبات قبلی، قرار شد شورای رقابت بر اساس دستورالعملی قیمت‌های جدید خودرو‌ها را استخراج کرده و به ستاد تنظیم بازار برای تصویب نهایی ارائه کند. در این شرایط معاون وزیر صنعت نیز به‌تازگی اعلام کرد که قیمت‌های جدید باید توسط شورای رقابت اعلام شود. بر این اساس به نظر می‌رسد قیمت‌های جدید پس از اعمال نظر ستاد تنظیم بازار نهایی و اعلام شود.


بیشتر بخوانید:

 

اعلام قیمت‌های جدید خودرو تکذیب شد

 

سلطان خودرو و همسرش را بشناسید/ وحید بهزادی و نجوا لاشیدایی چگونه به ثروت رسیدند؟

 

ویدئو/دلیل صدور حکم اعدام برای سلطان خودرو چه بود؟

 

شرایط جدید ثبت نام خودرو در سال ۹۹+عکس


بر اساس دستورالعمل جدید شورای رقابت، قیمت هر دستگاه سایپا ۱۳۱ معادل ۳۷ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و هر دستگاه پژو ۴۰۵ بنزینی ۵۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان تعیین شده است.

 

قیمت تعیین شده برای محصولات ایران خودرو و سایپا توسط شورای رقابت به شرح زیر است:

 


بر این اساس، شورای رقابت درخصوص بررسی موضوع دستورالعمل تنظیم قیمت خودرو ضمن تأکید بر مصوبه ۴۱۴ شورا مورخ ۱۲ اسفند ۹۸ با توجه به مباحث انجام شده و مستندات واصله طی جلسه شماره ۴۲۰ شورا مورخ ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ موارد زیر را تصویب کرد:

 

۱- با توجه به شرایط موجود بازار به‌ویژه تحریم‌های ظالمانه در مورد صنعت خودروی کشور هزینه‌های مربوط به تأمین قطعات و تجهیزات از خارج از کشور علاوه بر نرخ ارز و سایر هزینه‌های متعارف، هزینه‌های معاملاتی را تحمیل می‌نماید که برای سال ۱۳۹۹ به میزان ۵ درصد در نظر گرفته می‌شود.

 

۲- براساس محاسبات انجام شده در چارچوب فرمول و دستورالعمل مصوب شورا و با فرض ثابت گرفتن بهره‌وری و کیفیت خودرو‌های تولیدی در شرایط فعلی، محاسبات مرکز ملی رقابت نشان می‌دهد که قیمت‌های پایان اسفند ۱۳۹۸ نسبت به قیمت‌های اعلام شده در بهمن ماه ۱۳۹۷ طبق جدول ارسالی از سوی سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان که به شورای رقابت اعلام شده و به تأیید ستاد تنظیم بازار رسیده است. برای شرکت ایران خودرو به‌طور میانگین ۱۰ درصد و برای شرکت سایپا ۲۳ درصد افزایش خواهد داشت. (مشروط به آنکه میانگین وزنی افزایش با احتساب تیراژ از درصد‌های مذکور تجاوز ننماید.)

 

شروط طرف عرضه:

 

- به منظور دسترسی عادلانه و بدون تبعیض به بازار، فروش خودرو بصورت مزایده یا فروش به قیمت کارشناسی مجاز نیست مگر پس از تأیید و اخذ مجوز از شورای رقابت.

- تمام فروش‌های مستقیم به مصرف‌کننده نهایی با کد ملی و شرایط تضمین‌شده صورت گیرد و از هر گونه فروش و عرضه خارج از این رویه (از جمله در قالب سبد محصول نمایندگی‌ها) خودداری شود.

- خودروسازان ضمن اخذ گواهی استاندارد تأمین قطعات مربوط به خودرو‌های تولیدی یا فروش رفته خود را برای حداقل سه سال از تاریخ فروش، تضمین نمایند (که با نظارت متخصصان فنی صورت گیرد. -گارانتی - وارانتی).

- خودروسازان موظف می‌باشند گزارش عملکرد فروش، پیش‌فروش و هرگونه فروش به روش مزایده و کارشناسی خود را در مقاطع سه ماهه به شورای رقابت گزارش نمایند.

شروط طرف تقاضا:

- با هر کد ملی فقط امکان ثبت‌نام و خرید یک دستگاه خودرو از خودروسازان مجاز می‌باشد. در غیر این‌صورت قرارداد از سوی خودروساز به‌صورت یک‌طرفه لغو می‌شود.

- مشتریانی که در ۳۶ ماه اخیر اقدام به خرید خودرو از شرکت‌های «خودروساز تحت تنظیم» کرده‌اند، مجاز به ثبت‌نام نیستند. در غیر این‌صورت، قرارداد به‌صورت یک‌طرفه از سوی شرکت فروشنده لغو و وجه پرداختی نیز برگشت داده می‌شود.

- دارا بودن گواهی‌نامه رانندگی برای خریداران الزامی می‌باشد.

۳- درباره خودرو‌هایی که تاکنون شورای رقابت مشمول شرایط انحصاری تشخیص نداده است یا آن‌هایی که از شمول دستورالعمل خارج کرده است، در شرایط فعلی و با توجه به ممنوعیت کلی واردات خودرو، بازار این خودرو‌ها نیز از شرایط بازار انحصاری برخوردار شده است و بنابراین شورای رقابت درباره خودرو‌های به شرح پیوست با پایه قراردادن قیمت‌های سال ۱۳۹۶ که بازار آن‌ها در شرایط متعادل قرار داشته است، اعمال دستورالعمل مصوب خود را تأیید می‌کند و مرکز ملی رقابت ضمن اعمال نرخ تورم اعلام شده بانک مرکزی با همان شرایط خودرو‌های مشمول محاسبات لازم را انجام و جهت اجرا به ستاد تنظیم بازار اعلام نماید.

تبصره: به دلیل ضرورت تسریع در اعمال دستورالعمل و نبودن سوابق ترکیب هزینه و نرخ تورم بانک مرکزی درباره هریک از این خودروها، تا زمان انجام محاسبات به تفکیک توسط بانک مرکزی میانگین نرخ تورم خودرو‌هایی که توسط بانک مرکزی محاسبه و اعلام شده است، مبنای نرخ تورم در فرمول دستورالعمل مصوب شورا برای این خودرو‌ها قرار می‌گیرد.

 اختلاف قیمت‌های جدید با نرخ‌هایی که قبلا اعلام شده بود

البته قیمت‌های اعلام شده از سوی شورای رقابت درباره ۴ خودرو که قبلاً رضا شیوا، رئیس شورای رقابت، نرخ آن‌ها را اعلام کرده بود، متفاوت است.

 

شیوا پیشتر درباره قیمت‌های تقریبی برخی خودرو‌ها گفته بود: قیمت سایپا ۱۱۱ معادل ۴۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومن و ساینا ۵۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تعیین شده است.

 

وی همچنین گفته بود: قیمت تیبای صندوقدار ۵۲ میلیون و تیبای هاچ‌بک ۵۹ میلیون تومان تعیین شده است.

 

 محدودیت‌های خرید خودرو از کارخانه

همچنین به گفته عباس تابش، رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، محدودیت‌هایی برای ثبت‌نام متقاضیان خرید خودرو تعیین شده که بر این اساس، متقاضیان خرید و ثبت‌نام خودرو‌های پیش‌فروش نباید دارای پلا‌ک‌های جاری باشند و این موضوع از نیروی انتظامی استعلام می‌شود.

 

همچنین سند خودرو‌های جدید به مدت یک سال در رهن باقی می‌ماند و این امر مخصوصا در فروش‌های فوق‌العاده رعایت می‌شود. در عین حال، برای متقاضیان خرید خودرو‌های پیش‌فروش شرط سنی هجده سال و همچنین داشتن گواهی‌نامه تعیین شده است و در صورتی که خودرو پس از سه ماه به خدمات پس از فروش و نمایندگی‌های مجاز برای سرویس‌های اولیه توسط خریدار ارجاع داده نشود، حتما گارانتی خودرو باطل می‌شود.


بیشتر بخوانید: 

 

روش جدید ثبت نام طرح فروش ایران خودرو و سایپا / راهنمای ثبت نام در سامانه امتا+مراحل تصویری


 فروش خودرو‌های داخلی از طریق قرعه‌کشی به مشتریان

 

به گفته مهدی صادقی نیارکی، سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صنعت، از این پس فروش فوق‌العاده، پیش‌فروش و مشارکت در تولید سه روش فروش خودرو خواهد بود و بر این اساس ۶۰ درصد از تولید خودروسازان به ایفای تعهدات جاری و معوق اختصاص می‌یابد.

 

وی گفت: یکی از روش‌های فروش خودرو قرعه‌کشی است، بر این اساس که سایت فروش خودرو در زمان اعلام پیش‌فروش به مدت یک هفته باز می‌شود و تمام متقاضیان که شرایط ثبت‌نام براساس دستورالعمل سازمان حمایت را دارند، قادر به ثبت‌نام و واریز وجه خواهند بود. بعد از تکمیل فرایند ثبت‌نام، قرعه‌کشی انجام خواهد شد و کسانی که اسم آن‌ها در قرعه اعلام می‌شود، پس از مدت سه ماه خودرو خود را دریافت خواهند کرد.

 

به گفته صادقی نیارکی، کسانی که نام آن‌ها در قرعه‌کشی نبوده است، می‌توانند تقاضای وجه کنند و طی مدت مشخص و تعیین‌شده، وجه ثبت‌نامی به حساب آن‌ها بازگردانده می‌شود، ضمن اینکه متقاضی می‌تواند پول خود را برای خرید‌های بعدی نیز محفوظ نگاه دارد.

منبع: فارس


بیشتر بخوانید:

 

افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی در انتظار تصویب هیئت وزیران/حداقل حقوق مستمری‌ بگیران تأمین اجتماعی کمتر از ۲میلیون نخواهد بود 

 

جزئیات فروش سهام عدالت از طریق بانک

 

آزادسازی سهام عدالت مستقیم یا غیرمستقیم؟/ سوددهی کدام روش بیشتر است؟

 

میزان و مبلغ زکات فطریه در سال ۹۹+جزئیات

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳۰۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
دلمون به شورای رقابت خوش بود . که با این قیمت گذاری ناعادلانه تیر ماه ۹۹ متوجه شدیم که هیچ ارگانی بفکر مردم نیستند آخه نامسلمانها بعد از عمری خواستیم یه ماشین داشته باشبم هم منبع درآمدمان باشد و هم وسیله زیرپایمان حالا بقیه پولش را که ۳۰ میلیون دیگه از بهار ۹۹ گرونتر شده از کجا بیاریم خدا لعنتتون کنه
ناشناس
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۵
خودرو دنا جز خودرو های قیمت گذاری شده نیست ؟
ناشناس
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۵
خودرو دنا جز خودرو های قیمت گذاری شده نیست ؟
hagh
۰۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۴
همش الکیه . کلی تبصره داره این قیمتها بدون ارزش افزوده و هزینه بیمه است حداقل شش تا هفت میلیون این قیمتها فرق داره. بعدشم برای این طرح چک میخاد اونم چک خود شخص و یه هزینه دیگه بعد دریفت کل مبلغ میگیرن
حمید
۲۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۴
باسلام. پراید و ۴۰۵ میگن توقف تولید.بعد میگن احتمالا خروج پراید از محدوده شهری ممنوع.بعد قیمت رو اعلام نمیکنن بصورت رسمی.یعنی در کل میخوان دنبالشون بدویی تا هر جور شده پول تو حسابت رو ازت بگیرن.حالا هم میگن کسی که پلاک جاری داره نمیتونه ثبت نام کنه. دقت کرده باشید،سال ۹۹ این بار سوم هست که پیش فروش دارن و هر سه بار چهارتا محصول بیشتر برای فروش نمیزارن.آقا خواهشا جز اونی که واقعا نیاز داره کسی نخره.بی تفاوت باشید.امروز خودرو فردا بورس پس فردا مسکن و و و و.چکار داریم که خودرو تو کارخانه و آزاد چنده. یاعلی.
ناشناس
۰۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۳
درود خدمت دوستان عزیز. آیا برای ثبت نام عید فطر سمند دوگانه هم هست یا نه
حبیب
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۲
یاد حرفای جهانگیری افتادم
که گفت اگه به رئیسی رای بدین
پراید میشه 50میلیون
دلار میشه20هزار تومن
هر کی رای داد خودشو لعنت کنه
ناشناس
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۲
میگن 37 تومن پراید میری بازار یکی 55 یکیگه 60، اینم کار بار دولت ما، عرضه کنترل یه بازارو ندارن
مهران
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۲
فیمت ماشین خارجی چتو کسی اعلام نمی کنه
محمد
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۲
این کلمه پلاک جاری رو یکی می تونه معنی کنه؟
Mehdi96
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۲
همین قیمت که میگن یه دونه بمن بفروشن
اگه راست میگن
والا
آقااااااا
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۲
آی مردم ارزونی. بدویین. ارزونی. بریم با هم ماشین بخریم. صف و رعایت کنین. به همه میرسه. نفری یکی. بیشترنگیرین. تورو خدا. واستین شلوارم و بام کنم منم بیام. جامو داشته باشین. اومدم.... . خوب چی بگیریم حالا...... عمرمون تموم شد حسرت یه ماشین نو و خوشکل به دلمون موند که موند. که موند. که موند. که موند.....
مانی
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۲
اگه نمیخوان دلال بازی بشه به هر کد ملی سرپرست خانوار که یکسال از گواهینامه اش گذشته باشه یک دستگاه خودرو بدن
ولی دلالی وجود نداره خود ایرانخودرو و سایپا دارن خودروها را به نماینده هاشون مثل خانم مکرمی و خانم رافع و خانم اکرمی میدن تا با قیمت بازار بفروش برسانند
ناشناس
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۲
زن ایرانی برای ثبت نام ماشین میشه یافقط مردواگه نمیشه چرا اگه جواب هست لطفا
سعید
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۲
بالا این ناشناس رو از سایت بیرون کنید. یعنی عند سیاه نماییه .اون آخری حسن هم همینطور.
مقدم
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۲
لطفا اول کسانی که تصمیم گیرند باهم بررسیهایشان را بکنند و به نتیجه نهایی برسند وقتیکه به توافق قطعی رسیدند به مردم اطلاع رسانی کنند. تاکی مردم را با اما و اگر ها سر کار می گذارید؟
مقدم
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۲
لطفا اول کسانی که تصمیم گیرند باهم بررسیهایشان را بکنند و به نتیجه نهایی برسند وقتیکه به توافق قطعی رسیدند به مردم اطلاع رسانی کنند. تاکی مردم را با اما و اگر ها سر کار می گذارید؟
حسین
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۲
اون چیزی که تلویزیون نشون میده با اون چیزی که تو بازار هست زمین تا آسمون فرق داره فقط با حرف نمیشه باید بیان تو بازار وشرکتها ونمایندگیها نظارت کامل داشته باشند
همتی
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۲
من که هرکاری کردم پیش فروش ها را ثبت نام کنم نتوستم ، چرا باید برای ثبت نام که پول میخواهیم بدهیم ، این همه حرص بخوریم ، بعدشم طرف ۱۰ تا و ۲۰ تا ماشین ثبت نام می‌کنه ، اونی که لازم داره نمیتونه ثبت نام بکنه ، چرا اینقدر بی قانونی بیداد میکنه، آخه اونی هم که ماشین داره چرا ثبت نام می‌کنه تویی که ماشین داری میخوای چکار ، ایشالله با ماشین اضافه بری ته دره ، بذار اونی که نداره بگیره ، مگه دو تا خودرو ساز بزرگ این همه نمایندگی ندارن ،پس این همه دلال این وسط چکار میکنند، چرا قانون نمی‌زارن که خرید فقط از طریق نمایندگی انجام بشه . چرا قانونی نمی‌گذارد که اعصاب مردم راحت باشه ، این همه قانونی که تصویب میشه چرا روز به روز اعصاب مردم بیشتر خراب میشه ، خسته شدیم به خدا ، صبح تا شب میدویم نمی‌تونیم یه ماشین بخریم. چکار باید بکنیم که نکردیم ، گور بالای محصولات همتون ، چرا باید خرید و فروش خودرو بشه منبع درآمد خیلی ، خودرو ساز که معلومه ، نمایندگی هم که معلوم ، این همه دلال چی میگن این وسط ، از وضعیت میشه فهمید این همه قانون تصویب میشه هیچ کدامش بدرد نمیخوره ،
ناشناس
۰۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۲
خداییش کشور های اطرافمون نگاه کنیم چقدر ما بدبختیم
تا کی این آهن های بی کیفیت رو بخریم
نه امنیت نه کیفیت نه خدمات نه قیمت واقعی
یعنی حق ایرانی از مملکتی رو نفت خوابیده اینه؟
با قیمت نمایندگی هر کدوم از محصولات ایران خودرو تو خارج میشه دوتا ماشین لوکس با بهترین کیفیت و برند از بنگاه نه از شرکت به طور اقساطی اونم ۱۳٪ نقد خرید
جای تاسفم داره واسه همه ما که به این دو شرکت پر و بال دادیم ...
ح
۰۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۲
با با چرا خودمونو زدیم به خواب غفلت هرچیماشینه ارزونی خودتون چه گرون چه ارزونش یکی بگه زمین وخونه رو کجای دلم بزارم کی میخواد قیمت اینارودرست کنه وای به حالمون خدا چکار کنیم مردیم از بس ارزونی دیدیم!!!!!!!!!
ح
۰۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۲
با با چرا خودمونو زدیم به خواب غفلت هرچیماشینه ارزونی خودتون چه گرون چه ارزونش یکی بگه زمین وخونه رو کجای دلم بزارم کی میخواد قیمت اینارودرست کنه وای به حالمون خدا چکار کنیم مردیم از بس ارزونی دیدیم!!!!!!!!!
ح
۰۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۲
اینا هم اگر بخوان گفتم اگر بخوان قیمت پراید رو پایین بیارن خوب به خاطر اینه که مثلا میخوان تولیدشو متوقف کنن اینا یه جایی نمیخوابن که اب بره زیرشون چقدر ما مردم ساده ایم یا خودمونو زدیم به خواب عجبببببببببببب؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
۰۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۲
دوستان،اقایون این قیمتهای خام خودرو هست.ینی بدون مالیات،بیمه و...که از طرف شورای رقابت پیشنهادشده به ستادتنظیم بازارو خودروسازها.خود مسولین گفتن که قیمت خودرو در کارخونه برای سایپا۲۳وبرای ایرانخودرو۱۰درصدبه طور متوسط افزایش خواهد بود.پس بدونیدکه کاهش قیمت در کارخونه وجود نخواهد داشت.درضمن قیمت خودرو زمانی که دلار ۱۹تومن،افزایش حقوق کارگران،کاهش تولید،عدم واردات خودرو خارجی،افزایش مواد اولیه،تورم و...را بدنبال داره،هیچ وقت کاهشی نخواهد بود.از طرفی اگه کارخونه ماشین داشت میداد به کسایی که بعد۲۰ماه تاخیر هنوز ماشینی دریافت نکردن.تازه کارخونه تا سال۱۴۰۰پیش فروشم کرده،پس خبری از تحویل خودرو نیست.شاید شایعات بتونه کوتاه مدت بازار رو راکد کنه ولی بعدش نهایتا افزایش را بدنبال دارد.این روزها فقط فرصت خریده.خودرو هم یک کالایه سرمایه گزاری هست در کشور ما،بنابراین خود دولت هم مایل به کاهش و ضرر دیگران نیست.هرچند امیدواریم تورم و گرونی ریشه کن بشه و ماهم بتونیم بدون مشکل خودرو بخریم.ممنون
ناشناس
۰۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۲
دوستان،اقایون این قیمتهای خام خودرو هست.ینی بدون مالیات،بیمه و...که از طرف شورای رقابت پیشنهادشده به ستادتنظیم بازارو خودروسازها.خود مسولین گفتن که قیمت خودرو در کارخونه برای سایپا۲۳وبرای ایرانخودرو۱۰درصدبه طور متوسط افزایش خواهد بود.پس بدونیدکه کاهش قیمت در کارخونه وجود نخواهد داشت.درضمن قیمت خودرو زمانی که دلار ۱۹تومن،افزایش حقوق کارگران،کاهش تولید،عدم واردات خودرو خارجی،افزایش مواد اولیه،تورم و...را بدنبال داره،هیچ وقت کاهشی نخواهد بود.از طرفی اگه کارخونه ماشین داشت میداد به کسایی که بعد۲۰ماه تاخیر هنوز ماشینی دریافت نکردن.تازه کارخونه تا سال۱۴۰۰پیش فروشم کرده،پس خبری از تحویل خودرو نیست.شاید شایعات بتونه کوتاه مدت بازار رو راکد کنه ولی بعدش نهایتا افزایش را بدنبال دارد.این روزها فقط فرصت خریده.خودرو هم یک کالایه سرمایه گزاری هست در کشور ما،بنابراین خود دولت هم مایل به کاهش و ضرر دیگران نیست.هرچند امیدواریم تورم و گرونی ریشه کن بشه و ماهم بتونیم بدون مشکل خودرو بخریم.ممنون
حسن
۰۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۲
تا این رشوه بگیران هستند مملکت همین هست
ناشناس
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
سلطان ماشین رو اعدام کردن یعنی چ مگه ماشین دزدی خریده ک اعدامش کنید تاز باید چیزی بهش بدن ک این اشغارو ا زایران خورو خریده
ناشناس
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
سلطان ماشین رو اعدام کردن یعنی چ مگه ماشین دزدی خریده ک اعدامش کنید تاز باید چیزی بهش بدن ک این اشغارو ا زایران خورو خریده
ناشناس
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
آقای اسلا می وزیر راه و مسکن چرای جلوی این گرانی مسکن را نمیکری مسول این گرانی کی است این سلطان های مسکن خون مردم را مثل زالو می مکند کسی هم جلوی این ظا لمان فرعون زمان یکی بگیرد دیگر بس است
نرجس
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
باز دوباره شیره رو سر مردم بدبخت مالیدن.خدایا به حق امام حسین خودت اینارو به سزای اعمال کثیفشون برسون
ناشناس
۱۹:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
آیا کسی که تنگی نفس داره از الاهم کرونا است
ناشناس
۱۹:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
آیا کسی که تنگی نفس داره از الاهم کرونا است
مهدی
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
کلا تو ایران هیچی رو باور نکنید..به همه چی مشکوک باشید..بدبین باشید ......مگر اینکه خلافش ثابت بشه
امیرحسین
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
میخواستم بپرسم این قیمت که شورای رقابت مشخص کردن دقیقا برای رقابت باقیمت یا خودرو چه شرکتی مشخص کرده که سایپا ویا ایرانخودرو توان رقابت دربازارراازدست ندهند مگر دراول انقلاب این دوخودروساز را بخاطر تولید محصولات مونتازی مصادره نکردید حالا بعداز چهل سال حتی این دوشرکت عرضه منونتاژ خودرو چینی راهم ندارند وشما باری جلوگیری از ورشگستگی قیمت این لگن هاراهی بالا می برید اسم آن را گذاشته اید شورای زقابت اخه با کی وبا چی.
امیر
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
ما که نفهمیدیم قیمت بازار چقدر میشه

یه پراید درصورتی ۳۷۴۰۰۰۰۰ می ارزه که ۳۰میلیون پول تو داشبوردش باشه
یعقوب
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
سلام تاروزی که مسولان خودشون سالم کار نکنند هیج چیزی درست شدنی نیست کی میتونه هزاران و صدها ماشین بخر انبار کن خودشون
حاج محمود
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
خودروها که فوری تحویل مشتری نمی دهند.وزمان بر است تاثبت نام کننده به ماشینش برسد.ودرآن مدت نمی شود بدون داشتن یک سواری سپری کرد.حال،ماکه ماشینمان کهنه است ومی خواهیم عوضش کنیم ویه بهتری رو بخریم اما نمی شه بفروشیم ومدتها بی ماشین بمونیم واز طرفی با داشتن پلاک جاری هم نمی توان خودرو جدیدثبت نام کرد.لطفا مسئولین یه فکری هم بحال امثال ماکنند.ممنون می شیم.
بهار
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
ازهمین الان نمیشه وارد امتا شد هنوز ثبت نام شروع نشده باید هفت خوان وردکنی چه برسه به شروع ثبت نام...درهرصورت مردم عادی نمیتونن بی دردسر خودروی صفربخرن
Ali
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
پراید نهایتش 10 میلیون بیرزه اونم تو این شرایط ن 37 میلیون
نیما
۰۶:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
آقا اگه این قیمت بشه کل ایران ماشین سوار میشن نه یکی هر کودوم ۲ تا بیخیال بابا کجا ۱۱۱ رو میدن ۴۰ تومن اگه ۵۰ تومنم بدن آدرس بدید من ۲ تا بگیرم فقط حرف.
ناشناس
۰۵:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
ایول
ایرانی
۰۵:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
ببین کار مردم یکه تاز ایران به کجا رسیده واقعا جای تاسف داره ...کل درهای خرید خودروها رو بستن فقط مردمو سوق دادن سمت همین دو خودروساز بعد با کلی منت و به قول خودشون قرعه کشی و خوابیدن پول و وقت چندین ماهه یه محصول اشغال و غیر ایمن میدن دست مردم کک هیچکدومشون هم نمیگزه که سالانه بیست و پنج هزار نفر در اثر تصادف با همین خودروهای غیر ایمن جان خودشونو از دست میدن..کلاش میدادین دست کل مردم انقد کشته نمیداد!!..بابا وجدان ندارید شما دیگه دست کفار و ظالمین رو از پشت بستید،تا مردم نخوان همین وضع ادامه داره یه دست به تنهایی صدا نداره.سپاس
ناشناس
۰۵:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
خیلی خوبه
داود
۰۵:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
قبلا هم قیمت مشخص بود..اما به متقاضی نمیدادن و تو بازار آزاد توزیع میشد..الانم قیمت همونه و آش همون آش کاسه همون کاسه ..خستمون کردیم بابا..شما که نهایتا کار خودتونو میکنین و چیزی به نام ارزون کردن و شدن وجود نداره ..پس دیگه هی تیتر خبر نکنید ..ولله خسته شدیم و حالمون از هر چی کلمه خودرو و دلال و واسطه و ...بهم میخوره....گرون فروشی پشت نقاب و ماسک کلمه دلال ؟ دلار به 20 تومن رسیده بود پراید 25 تومنم نبود..چه جوابی دارید بدید جز اینکه کامنت و نظر مردمو منتشر نکنید ؟؟؟!!!
ناشناس
۰۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
چرا اینقدر دروغ میگین من ۵۵ میلیون نقد میدم شما باید همین حالا ی پژو ۴۰۵ صفر به من بدین وگرنه حرفاتون دروغه
ناشناس
۰۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
چرا اینقدر دروغ میگین من ۵۵ میلیون نقد میدم شما باید همین حالا ی پژو ۴۰۵ صفر به من بدین وگرنه حرفاتون دروغه
میلاد
۰۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
سلام ،والا بخدا ارزونی حق مردم ایرانه ،مگه ما از بقیه کشورها چی کم داریم،الهی به امید پروردگار قیپتها برگرده به قبل
فرشید
۰۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
خدا کنم به همه اونقدر پول بده که وقتی یادشون بیاد زن و بچه سوار پراید یا پژو یا هر ماشین تولید داخل میشدند و به مسافرت میرفتند میکفتند خدایا ما اونوقت با چه جراتی چنین کاری میکردم خدایا همه مردم لیاقت ماشین خوب دارند ماشین ایمنی دارند
به خدای واحد وقتی تو جاده میبینم پراید یا پژو با سرعت ازم جلو میزنه میگم خدایا خودت نگهدار این خانواده باش من که به هیچ وجه جزات چنین کاری ندارم
فرشید
۰۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
خدا کنم به همه اونقدر پول بده که وقتی یادشون بیاد زن و بچه سوار پراید یا پژو یا هر ماشین تولید داخل میشدند و به مسافرت میرفتند میکفتند خدایا ما اونوقت با چه جراتی چنین کاری میکردم خدایا همه مردم لیاقت ماشین خوب دارند ماشین ایمنی دارند
به خدای واحد وقتی تو جاده میبینم پراید یا پژو با سرعت ازم جلو میزنه میگم خدایا خودت نگهدار این خانواده باش من که به هیچ وجه جزات چنین کاری ندارم
مهرداد
۰۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
بابا ما خوشحال شدیم الکی
سایت ایران خودرو که کلا هیچی فروش نداره میزنم ۴۰۵ میگه فعلا موجود نیست
تو دیوار میری برا خودرو دست دوم مدل ۹۶ زنگ زدم قیمت بگیرم میگه ۱۰۸ تومن میگم اومده پایین قیمتا میگه الکیه
خلاصه که خورد تو پرمون فقط برا جلبه توجه اخبار کذب میزنن
اگه واقعا این قیمت کردین بدین بخریم دیگه باز تحویل ۱۴۰۰ چه صیغه ایه دیگه
ترو خدا به ما جوونا رحم کنین
با این اوضاع ما خونه میخوایم ماشین میخوایم کارم که هیچ جا نیست
آوینا
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
یعنی واقعا این خبر راسته
ناشناس
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
مسئولین تا حالا کجا بودن که الان یدفعه متوجه قیمت ها شدن
مهدی
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
دو صد گفته چون نیم کردار نیست ..فقط حرفهای قشنگ میزنن ولی در عمل هیچی ۹۰ ملیون شده ۸۸ ملیون واقعا به زحمت افتادین واقعا....
علی
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
هر وقت بازار مسکن و خیلی چیزای دیگرو تونستید کنترول کنید اینم میتونید ، ولی شعار قشنگیه
ناشناس
۲۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
پراید کلن ماشین ایمنی نیس فقط تو ایران مجازه رانندگی کنی پنج ملیون واسه پراید زیاده
رضا
۲۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
خوبه
Majid
۲۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
هیچ کس نخره تو این اوضاع بد اقتصادی کی می‌خره، الکی تقصیر مردم، نخرید تا گرون نشن
ناشناس
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
فقط خداکنه راست باشه چون چیزی غیراز دروغ از این مسولین نشنیدم چهار ساله رفتیم ثبت نام کنیم همش گفتن پرشده
بچه محل
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
فقط بازار خودرو خراب کردین با این کار الان من نمیتونم ی قیمت متعادل نسبت به نرخ واقعی خودرو تایین کنم و فقط همه زنگ میزنن قیمت میگیرن ترجیه میدم آتیش بزنم به مالم اما پول به خودروهای ایرانی ندم .
بهنام
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
من که میخوام بخرم ولی هیچی نیست کسی تونسته بخره تا حالا اصلا اینجا قیمت بگین 40. تومن یا 30تومن
سارا
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
سلام لطفا یک نفر راهنمایی کنه،میخوام بدونم پراید 131 به گفته دولت قراره تو بازار دقیقا چقد بشه؟؟ ممنون میشم یکی جواب بده. سپاس
جوادافروشته
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
باسلام لطفا نظارتیم به ماشینهای سنگین هم نظری بندازین خواهشن که افسارپاره کرده
کارمند
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
لعنت به اون کسانی که هل هلی رفتن خریدن پراید شش میلیونی شد نود میلیون بعدم میگن دولت فلان کرد دولت مقصره اخه عزیز من وقتی تا دسته فرو میکنن توام همکاری میکنی تو مقصری...دوماه نخر جهارماه نخر ببین چحوری پرایر میشه ده میلیون
خودتون میرید میخریر هرقیمتی میدن قبول میکنید بعد از زمین و زمان مینالید بعضیاتون همچی میگید مجبور بودیم مجبوریم بخریم انگار تفنگ گداشتن رو سرتون بزور وادار به خریدتون کردن
دیگه عالم و ادم میدونن مافیای خودروی ایران رو هیچکس حریفش نیس مگه خود خریدارا تحریمش کنن جنس بمونه رو دستشون
ولی متاسفانه ملتی هستیم که هرجی جنسی بالاتر بره تقاصا بیشتز میشه دقیقا برعکس ادم هستن این ملت.
هرجی میکشن از دست خود میکشن بخدا نه دولت مقصزه نه اون مافیایی که وقتی این همه احمق میبینه طمعش بیشتر و بیشتر میشه
Wolf
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۲
اره جون ننت پراید میشه ۱۰ میلیون
ی گیربکسش اره ۱۰ میلیون
یخچال سایدبای ساید سام سونگ ۴۵ میلیون پولشه پراید در مقابل این کالا ها مفته
ناشناس
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
شورای رقابت قیمت خودرو تو ایران هستش؟!!!!
ناشناس
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
قرعه کشی.بعد سه ماه تحویل میدن.بقیه طی زمان مشخص(یعنی همون معلوم نیست کی)
وجدانن چرا ما اینقدر بیسوادیم.اینکه همون شد،طرف وقتی پول و کامل واریز کنه چرا باید سه ماه صبر کنه مگه قراره مکه بنامش در بیاد.یه لگن از رده خارج میخان مشما بکشم روش بعد سه ماه تحویل بدن.بعد ما خوش باور انتظار داریم با این مسخره بازیا خودرو ارزون بشه.اونم تو بازار.تو کارخونه اش معلوم نیست قیمت چه شکلیه چه برسه بازار.خیالی نیست این همه سال بی ماشین بودم بازم ادامه میدم.خدایی هم هست
شهریارحسینی
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
چرا مثل همه ی کشورهای جهان و تمام خودرو سازها ابتدا خودرو را تحویل نمیدهید و بعد درخواست پرداخت مبلغ کل را بصورت اقساط و با ۱تا۱۰سال تنفس از مشتری نمیکنید؟!! کجای دنیا ابتدای ثبت نام نصف یا کل مبلغ خودروی مورد معامله را از مشتری دریافت میکنند و بعد از ۳تا۴۸ماه خودرو تحویل میدهید اونم اگر مورد معامله ثبت شده باشد اونم اگر شانس بیاریم و قطعات خودرو کارکرده و خراب نباشند و .. و.. و... که حالا اومدین با پررویی تمام نصف مبلغ رو میخواین تازه بعد مدتی قرعه کشی کنین اگه قرعه افتاد که ۳ماه بعد خودرو تحویل بشه اونم اگه واقعیت داشته باشه و بعد اونایی که پول پرداخت کرده و درقرعه برنده نشدن( که مطمئنا هزاربرابر نفرات برنده ثبتنام میکنید) بعداز مدتی مبلغ رو بازپس میدهید یا اگه بخوان درنزد شما محفوظ بماند تا قرعه کشی بعدی و... الخ
آخه کحای دنیا همچین روز روشن کلاه سر ملت نادانشون میذارن که شما اینچنین سواستفاده گر هستین و روزبروزبدترهم میشید؟ خجالت داره
حسینی
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
جالب من نوعی ماشین دارم قدیمی هست الان می خوام ماشین ثبت نام کنم با توجه به قانون جدید چون پلاک جاری به نام هیت نمی توانم ماشین از درب کارخونه بگیر خدایی این چه تصمیم هست اخه ...
محسن
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
داداش شما همون یک پلاک به نامته خداروشکر کن خدا شاهده من موتور سیکلت بنامم نیست پول یه لاستیک ماشینو ندارم
محسن
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
کوییک چی؟
ناشناس
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
نخیر....... هر روز فیلم جدیدددددد
ناشناس
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
لطفا بگین قیمت بازار چقدر هست با تشکرر
Mohammad
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
توی این شش سال کاری باهامون کردین ک ماشینایی ک ی روزی مردم مفت هم نمیخواستنشون الان ازاینکه قانونی بالامیره خوشحالن.
بازم جای شکرش باقیه ک خر بهمون پیش فروش نمیکنن بماند خر مقاومتراز ماشیناشونه.
باهمین فرمون ادامه بدین
خر میفروشین بهمون دوسال دیگه تحویلمون میدین
ناشناس
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
خوب لطفا قبل از گرفتن مبالغ قرعه کشی کنید چه کاری پول و بگیر با هزار امید و آرزو بد برگردونید بگید اسمت در نیمد
ناشناس
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
سزای گران فروش نخریدنه...
کااااااااش مردم اینو درک کنن
ناشناس
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
دنیای‌اقتصاد : روز گذشته خبرگزاری فارس اقدام به انتشار لیست قیمت جدید خودروهای داخلی کرد. براساس این خبر، قیمت‌های مدنظر شورای رقابت اعلام شده است. این در شرایطی است که رئیس شورای رقابت اخیرا اعلام کرده این شورا تنها دستورالعمل قیمت خودرو را تهیه می‌کند و اعلام قیمت بر عهده ستاد تنظیم بازار است.در این مورد، یک منبع آگاه در خودروسازی به «دنیای‌اقتصاد» گفت: در حال حاضر دستورالعمل تعیین قیمت در اختیار خودروسازان قرار دارد و آنها باید بر اساس آن اقدام به تعیین قیمت محصولات خود کنند. وی در پاسخ به این پرسش که آیا لیست قیمتی منتشر شده، در اختیار خودروسازان قرار گرفته است، از وجود آن ابراز بی‌اطلاعی کرد. نکته‌ای که در لیست اعلامی ابهام برانگیز است، به کمتر بودن قیمت جدید خودروها نسبت به نرخ فعلی آنها است. از همین رو به نظر می‌رسد برای مشخص شدن قیمت نهایی و قطعی خودروهای داخلی باید منتظر اعلام رسمی لیست موردنظر از سوی ستاد تنظیم بازار بود.
ناشناس
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
کجای دنیا همچین فاجعه ای به مردم تحمیل میشود جز ایران؟
ناشناس
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
اگر واقعا قصد مهار تورم در بخش مسکن و وسایل نقلیه وجود داشته باشه دولت ودیگر قوا با قدرت قهریه به راحتی اب خوردن میتونن مهار کنن.تا حالا که چنین نیتی وجود نداشته
Vahid
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
عمرن اگه بدن انبار پره ماشینه یه چراغ یا اینه بغل نبستن میگن نبود قطعه مگه تولید داخل نیست بس چه ربطی به تحریم داره اگه کسی با این قیمت موجود داره من نقد خریدارم خودتونید
Vahid
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
عمرن اگه بدن انبار پره ماشینه یه چراغ یا اینه بغل نبستن میگن نبود قطعه مگه تولید داخل نیست بس چه ربطی به تحریم داره اگه کسی با این قیمت موجود داره من نقد خریدارم خودتونید
مهرشاد
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
اخه چه فایده العان ۲سال نتونسیم ثبت نام کنیم بعدشم دلال به کنار هرجایی که میری واسه ثبت نام میگن ۲۰میلیون میگیریم ثبت نام میکنیم این خودش یه نمونه دلالیه
محمد افرا
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
واقعا نشون دادین به مرگ میگیرین که به تب راضی بشن یعنی چی
ناشناس
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
سلام الان من قیمت۲۰۶ مدل۹۹تیب ۲روپرسیدم از نمایندگی۱۳۵میلیون گفتندورانامدل۹۹رو۱۴۵میلیون چطور ارزون شده من نمیدونم خود نمایندگی این قیمتهارو میگه وای به نمایشگاهاوای به حال مردم وای به این مملکت چقدر دروغ
ناشناس
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
نخرید نخرید چرااینقدر خرید
ناشناس
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
نننننن
ناشناس
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
هیچکس نباید ثبت نام کنه فکر میکنم ایران خودرو و سایپا دارن ورشکست میشن میخوان نجاتشون بدن اگر تا ور شکستگی برن ماشین چنان افتی خواهد کرد که تو تاریخ ثبت میکنن
ناشناس
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
قیمتا خیلی خوبن شکر من دیروزپراید خریدم ب قیمت ۳۷۵۰۰ب خدا درجاهم بهم دادنش الان زیر پامه ازشم راضیم اگه مسعولین عزیز نبودن من این ماشین گیرم نمیومد .مدلش ۸۶هست ولی دوسال صبر کردم تا قیمتا اومد پایین خریدمش با تشکر از مسعولین عزیز از جمله رییسی عزیز که داره خودشو تودل مردم خر جا میکنه مث روحانی تا بیاد هشت سال سوارشون شه.
شهرام
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
سلام،
مگر نگفتن که قراره بزودی دیگه پراید تولید نشه، پس چطور پراید ثبت نام میکنن. البته نمیدونم شاید محصولات دیگه پیش فروش میکنن و من اشتباه میکنم.
ناشناس
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
همش دروغه، اگه سلاعت ۱۰ صبح بگید الان روزه من میفهمم که یه اتفاقی افتاده و شب شده
علی
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
بخدا همش دروغه دروغ تا کی میخواین اینقدر ساده باشین. من که دیگه هیچ موقع به اینها اعتماد نمیکنم
ناشناس
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
من اکثر نظرات مردم رو خوندم، هیچکی باور نمیکنه، همش دروغه
دیگه ملت پشتیبان دولت و حکومت نیستن
ناشناس
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
قیمت ۴۲ شد الانم ۳۷ ملیون کدوم نمایندگی میده فقط الکی قیمت میدین کو ماشینا
دادگر
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
فقط حرف مفته. کو ماشین. ما که سه ساله نتونستیم یک دونه هم ثبت نام کنیم. این قیمتا مربوط به آقازاده هاست نه مردم عادی
ناشناس
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
خدا خیرتون بده مردم بیچاره از دست این دزدان خدا نشناس نجات دهید فکر به حال خونه و زمین هم بکنید سر به فلک کشیده تو را خدا مردم دارند با خون جگر آرزوشون را شب می کنند نمی توانند سر پناهت برای خود بگیرند باید تا آخر عمرشون مستاجر باشند به فریاد برسید دست این دلالان بی حیا از کشور قطع کنید خدا خیر رئیس قوه قضائیه بده خسته نباشی دلاور مرد عمل به زندگی کمکم دا ی امید وارمون می کنی انشاالله
حسن
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
من یک پراید مدل 89 دارم و 9 ساله که خریدم . الان میخوام یک خودرو ثبت نام کنم ولی گفتن نمیشه ثبت نام کنی. پس من باید با همین ماشین به سر کنم؟ میگن از نیروی انتظامی استعلام میگیریم که چه کسی خودرو به نامش هست !یکی نیست بگه وقتی که از نیروی انتظامی استعلام میگیرین .نمیتونین استعلام بگیرین که خودرو مال سال چنده؟ هاااااا؟ واقعا که ! الان کسی هست که بتونه از مسئولین جوابمو بده؟
محمد
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
من یک پراید مدل 89 دارم و 9 ساله که خریدم . الان میخوام یک خودرو ثبت نام کنم ولی گفتن نمیشه ثبت نام کنی. پس من باید با همین ماشین به سر کنم؟ میگن از نیروی انتظامی استعلام میگیریم که چه کسی خودرو به نامش هست !یکی نیست بگه وقتی که از نیروی انتظامی استعلام میگیرین .نمیتونین استعلام بگیرین که خودرو مال سال چنده؟ هاااااا؟ واقعا که ! الان کسی هست که بتونه از مسئولین جوابمو بده؟
ثنایی
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
با سلام
اگر همه دفاتر ثبت و سند را مکلف کنند که فقط میتوانن با قیمت مصوب ثبت و پلاک بزنند دیگه قانون دلالی و جنگل حاکم نیست ، دولت باید برای تنظیم واقعی بازار راهکارهای اساسی بیندیشد ، هر چند شاخ فیل شکستن که نیست ، همانطور که می‌توانند قیمتها را نجومی بالا ببرند می‌توانند پایین بیاورند و به ثبات برسانند
حسین قربانی
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
من الان ۳ ماهه می خوام خودرو ثبت نام کنم ولی هرچی رفتم بی فایده بوده هم توی سایت رفتم وهم نمایندگی. تا حالا ماشین نداشتم و خودرو به نام من نبوده. پس از چه طریقی میتونم ثبت نام کنم؟؟؟
پرایدم آرزوست
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
آقایون دقت کنن ببینن من چی میگم:

فلسفه این ارزونی و قرعه کشی اینه که امثال ما بیچاره ها قبل قرعه کشی پول مونو یه ماه بدیم دست همون خودرو ساز و سودشو بوخوره و بعد هم اعلام کنن اسم شما و امثال من در نیومده و انشاالله سری بعد شما برنده میشید.

حالا این وسط به نظر تون توی یه ماه اگه از هر نفر فرضاً 10 میلیون بگیرن و هزار نفر باشن که اسمشون توی قرعه کشی در نیاد عددش میشه چقد؟؟ تازه سود یه ماه که قراره پول رو برگردونن چی؟؟

هم سود رو میبرن هم ماشینا رو

یعنی آش رو با جاش

منکه چشمم آب نمیخوره خودرو ارزن شه و سایت یه هفته باز باشه و امثال من و شما اسم مون توی قرعه کشی در بیاد
تف تووو شرف تون
علی
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
تا کی دروغ .دوستان خود نمایندگی ها بنگاه‌داری میکنن و من خودم برای خرید به هر نمایشگاهی سر میزدم میگفت پول و نقد بدی فردا ماشین خشک زیر پاته و ادعای همشون هم این بود که از نمایندگی آشنا دارن و تهیه میکنن اما به قیمت بازار و این در حالی بود که خود نمایندگی میگفت ماشین موجود نداریم.ومن از همون نمایندگی به قیمت بازار یک ساینا خریداری کردم. گول نخورید پراید سی و شش میلیونی کجا هست چرا آدرس نمیدن مردم برن تهیه کنن.
پراید 8میلیونی
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
چنتا دیگه ازین سلطانایه ایران رو اعدام کنن به آرامش نسبی میرسیم مثلا سلطان گرونی مسکن و ...
مسلم
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
سلام مگه میشه اینجوری قیمت بیادپایین هرموقع به این قیمت اومد داخل بازار بعد اوکی بدید
حسین
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
قضیه سکه شده، هر که بتونه ماشین ثبت نامی بگیره،۳ برابر میشه