صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

پیشنهاد طرح ازدواج اجباری تا ۲۸ سالگی به مجلس و دولت ارائه شد!

  • کد خبر: ۲۹۴۵۰
  • ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۷
  • ۱۱۳۳
روز گذشته حجت‌الاسلام محمد ادریسی، سردبیر نشریه سراج، پیشنهادی درباره ازدواج اجباری جوانان به مجلس ارائه کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، حجت‌الاسلام محمد ادریسی، سردبیر نشریه سراج، در یادداشتی با عنوان «پیشنهاد قوانین جدید برای تسریع ازدواج به مجلس و دولت» این‌گونه آورده است:


بیشتر بخوانید: بهمن خاوری: قبل از رومینا دختر دیگری را فراری داده بودم/ پدرم نیز مادرم را فراری داده بود! +عکس


ازدواج یک راه‌حل در متن مقاله مذهب است. دو روز مهم و نفس‌گیر وجود دارد: یک، روزی که ازدواج می کنیم و دو، روزی که دلیل ازدواج خود را درک می‌کنیم. هر کس به دلیلی ازدواج می‌کند، یکی برای آرامش، دیگری برای نیاز جسمی، شخصی دیگر برای توالد و تناسل یا تکامل و اکمال نصف دین و لباسی نو به تن کردن یا حضانت و پرورش و امتحان و فردی دیگر برای تجربه جدید و عشق و ماجراجویی یا به هر دلیل درست یا غلط دیگر تن به ازدواج می‌دهد.


بیشتر بخوانید: اولین گفت‌وگو با پدر رومینا اشرفی: دخترم را دوست داشتم، عصبی شدم+عکس


با روح‌های خواب آلود به واقعیات نگاه نکنیم که فعلاً تنها راه علاج و جلوگیری از انحراف جوانان، ازدواج است؛ مابقی راه‌های پیشنهادی شما اعم از فرهنگ‌سازی، فکر نکردن به جنس مخالف، کم‌خوری و ورزش و… حکم مُسکّن برای درد را دارد.


بیشتر بخوانید: قتل دو کودک کرمانی به دست مادرشان


چهار گروه هستند که در ازدواج‌های اجباری و اختیاری نقش مهمی دارند:

اول: خانواده‌ها و نزدیکان ؛
دوم: مسلمانان و هم‌دینان ؛
سوم: دولت‌ها و دولتمردان ؛
چهارم: دختران و پسران .

نخستین گروه یعنی نزدیکان و خانواده در مسئله ازدواج دو وظیفه دارند: یک، ترغیب، دو، تسهیل و اگر در فرد چهارشرط :قدرت عقلی و جسمی و کفویت و وضعیت مالی را مهیا دید به سمت تشکیل خانواده جدید، فرزندان خود را حرکت بدهند و مقدمات آن را هر آنچه هست فراهم کنند تا اینکه قبول مسئولیت کنند که اگر با بهترین احتمالات ممکن ازدواج موفقی حاصل شد دختر و پسر جدیدی بدست می آوردند پس بنابراین سزاوار است همانگونه که برای رفع مشکلات تحصیل فرزندان تلاش می کردند برای رفع مشکلات تزویج فرزندان خود هم تلاش کنند.


 بیشتر بخوانید: مهمترین اخبار روز را در تلگرام خود دریافت کنید ( اینجا کلیک کنید)


گروه دوم که هم‌دینان و مسلمان هستند، اگر می خواهند که خانه ها و خیابانها بیشتر از این از مجردهای شورانگیز پر نشود باید نگاه به جمال و مال و نگاه به طبقه بالا تر و ما فوق را کنار بگذارند و به پایین ترها و مادون خود نگاه کنند و از چشم و هم چشمی ها در دور همی ها دوری کند و گرنه برفرض تشکیل زندگی دونفره جز اینکه به طلاق ها اضافه کنند کاری از پیش نمی برند و دود کارهایشان و عدم قدم و اقدام مثبتشان در چشم خودشان است که اسلام از بعضی مسلمان بیشتر ضربه خورده است تا از دشمنان اسلام و این خنده دار نیست یک واقعیت تلخ است پس بنابراین مسلمانان و هم دین ها به چند نکته توجه داشته باشند که:

اولاً: تفقد احوال و مساعدت در حد استطاعت ضروری است.
ثانیاً:آنها که اشک بر چشم ها را جاری کردند به راحتی می توانند لبخند بر لبان را هم جاری کنند.
ثالثاً: حوادث و اتفاقات را آن طور بینند که واقعاً هست نه آنچه که خودشان می خواهند باشد.


بیشتر بخوانید: مهلا، مادر بنیامین، قربانی هک اینستاگرام و اخاذی/مادر کودک‌آزار هنوز بازداشت است


قانون دوازده گانه ازدواج برای تسریع و شتاب ازدواج

گروه سوم که دولتمردان و دولت ها می باشند لازم است که «قانون تسریع و شتاب ازدواج »را حمایت یا اصلاح و تدوین و تصویب و اجرا کنند که این بهترین خدمت به جامعه و افراد و خود آنها است و حفظ امنیت ازدواج ها را نیز بعدها در نظر داشته باشند که برای توسعه اقتصادی که هدف دولت ها و حکومت ها است، ازدواج یک اصل اساسی و ضروری است .چون باب های رزق بیشتری برای افراد جامعه به واسطه ازدواج گشود می شود و این حلقه های ازدواج در فراق انگشتان جوانان است که روز به روز به دلیل کم کاری ها گران تر و دست نیافتنی می شوند پس بنابراین یکی از مهم ترین زمینه های رشد و بهبود وضعیت اقتصادی ازدواج است و در اینجا قانون های برای شتاب و تسریع ازدواج پیشنهاد می شود واین قانون دوازده گانه ازدواج عبارتند از:

قانون اول: ابتدای دوره ازدواج اختیاری ۱۷ سال و انتهای آن ۲۸ است و اگر کسی ازدواج نکرد باید ازدواج اجباری داشته باشد.

قانون دوم: اگر کسی بعد از سن ۲۸ سالگی از ازدواج امتناع کرد از او ربع درآمد کسب و کار و صنعت یا مالیات از تجارت او گرفته می شود و به آن‌ها که می خواهند ازدواج کنند و گرفتار فقر هستند داده می شود.

قانون سوم: اگر فرد در این دوره سنی ازدواج نکرد اگر بیمار بود، معالجه او مجانی است و اگر بیماری بدون علاج داشت از ازدواج او امتناع شود و اگر بیماری او معالجه شد و ازدواج نکرد باید تمام هزینه های ازدواج یک زوج را پرداخت کند.

قانون چهارم: اگر پس از دوره ازدواج اختیاری فرد ازدواج نکرد از او در مناصب مدریتی و تدریس و عضویت در هیئت علمی و کارهای کلیدی هرگز استفاده نمی شود.

قانون پنجم: اگر صاحبان مشاغل و کسب و کار به تعداد تعیین شده از جوانان که در دوره ازداوج اختیاری هستند چه دختر باشد و چه پسر وام خودکفایی و ازدواج بدهند از دو تا سه سال معاف از هرگونه مالیات و عوارض می شوند.


بیشتر بخوانید: فاضل میبدی: وای به حال مجلسی که می‌گوید ازدواج اجباری شود


قانون ششم: کسی که سن او بالایی چهل سال است و فرزندی ندارد اگر به لحاظ جسمی و مالی، شرایط اش را داشته باشد موظف است که باتوجه به توانایی‌های او از یک تا چهار یتیم از کودکان کار یا شیرخوارگاه یا یتیم‌خانه‌های کشور فرزند تقبل کند.

قانون هفتم: هرکس در این دوره ازدواج کرد و برادر بزرگ‌تری ندارد که به والدینش خدمت کند استخدام رسمی ادارات دولتی می شود و همچنین یک دختر اگر برادر بزرگ تر ندارد که از والدینش مراقبت کند شوهر او معاف از مالیات و سربازی تا زمان پایان حیات والدین است.

قانون هشتم: کسی که در دوره ازدواج اختیاری ازدواج کرد اگر فقیر بود به او در نزدیک ترین محل سکونت والدین در شهر خود زمینی یا منزل مسکونی یا مغازه ای برای کسب و کار که قابل برگشت باشد از طرف دولت ها و حکومت داده می شود.

قانون نهم: کسی که در دوره ازدواج اختیاری و قبل از ۲۸ سالگی ازدواج کرد و صاحب چهار فرزند شد از سربازی معاف می شود و یارانه بیشتری از دولت ها دریافت می کند.

قانون دهم: کسی که بدون ازدواج به سفرهای خارجی غیر زیارتی و علمی می رود عوارض خروج بیشتری باید بدهد واگر بدون عذر معقول همسر خود را با خود نبرد یا در خارج ازدواج کند نصف دارایی های او برای همسر اول و فرزندان است.

قانون یازدهم: دانشجویان و طلاب تنها به دلیل تحصیل علم در داخل یا خارج از کشور تنها دو سال می توانند تاخیر در ازدواج داشته باشند.

قانون دوازدهم: گواهی گذراندن حداقل دو دوره رایگان «حقوق متقابل و مترابط زن و شوهر» و «روش تعامل و آموزش تربیت فرزندان» قبل از ازدواج اختیاری یا ازدواج اجباری باید توسط دختر و پسر ارائه گردد تا پنج درصد به وام ازدواج آنها اضافه شود.

و اما گروه چهارم که دختران و پسران متفاوت و مرموز که از آنها خواندیم و شنیدیم و بسیار هم دیده ایم که نزدیک ازدواج و حتی قبل آن که می شود بدون قصد دوست داشتن پسرها بیشتر به دختران دروغ می گویند و دخترها بهتر به پسران دروغ می گویند پس یکی در کمیت ها و دیگری در کیفیت ها اول است یا اینکه دختر می خواهد ازدواج کند اما پسر نمی خواهد و او مشغول شارلاتان بازی است و یا بالعکس.

دختر و پسر می خواهند ازدواج کنند اما پدر و مادر نمی پسندند و عیبجویی می کنند و هزار بهانه کوچک و بزرگ می آوردند و یا اینکه هم دختران و پسران و پدران و مادران و نزدیکان و مسلمانان و هم دینان می خواهند که وصلت ها و ازدواج ها صورت بگیرد اما دولت ها و دولتمردان نمی خواهند یا نمی گذارند.

همه نفس ها را به امید هم فرو می بریم ، فرشته نجات هم نمی شویم و کی نوبت حرکت ما می شود خدا می داند، هم را می شناسیم که اهل کارستانیم اما مقصر تراش ایم و تقصیر ها را به گردن هم می اندازیم و در آخر با بی انصافی می گوییم بخت و اقبال و قسمت نیست و نبود و نشد و این یک درد کوچک نیست، داستان نیست، واقعیت است وشاید هم یک عادت که عادی شده است!

 

منبع: شفقنا


بیشتر بخوانید:

 

اسامی متهمان اقتصادی که از کشور فرار کرده‌اند+لیست

 

اکبر طبری کیست؟ دادگاه طبری و پرده‌برداری از فعالیت‌های او

 

نظر متفاوت سه فقیه درباره مجازات پدر رومینا/حبس کافی است!

 

فروش کد ملی برای ثبت‌نام خودرو از ۳ تا ۵ میلیون!

 

افزایش حقوق کارگران و بازنشستگان تأمین اجتماعی منتظر تصویب هیئت وزیران! /اعمال تغییرات پایه دستمزد کارگران از اول تیر

 

آخرین اخبار روز را در این صفحه اینستاگرام دنبال كنيد(کلیک کنید)

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۱۳۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۱۰
مهدی
۱۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
نمی‌خواد زحمت بکشید ازدواج رو اجباری کنید اگر جوانان خیلی براتون مهم هستند زمینه های ازدواج رو محیا کنید
خودشون پیش قدم میشن
مهدی
۰۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۴
من 28سالمه کسی می‌تونه منو به اجبار و به زور بخواد منو وادار کنه بیاد ببینم میخواد چی کار کنه یه رگبار میگیرم همه رو رگبار می‌بندم اون مجلس و اول باید بست
اس اس
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۶
اگر همچین طرحی بیاد من با پای پیاده همون روز مهاجرت میکنم یا خارج میشم از کشور یا میمیرم توی راه
ناشناس
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
بجای اجباری کردن ازدواج شرایط ازدواج را آسان کنید و مثلاً کسانیکه ازدواج میکنند دوره سربازی شأن به ۳ ماه تقلیل یابد
مریم
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
با چه منتقی این کار رو دارین میکنین
یه ازدواج اجباری کم بود که به لطف شما توی این وضیت اونم تعمین شده جمیعت رو زیاد کنید جوانان رو بدبخت کنین یکم فکنید از تفکر ما مردم واز دیدگاه ما نگاه کنید این حرفاتون این قانونتون زور گویی
ناشناس
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
یه دونه ازدواج اجباری کم بود دیگه اونم تکمیل شده شاید یکی نمی خواد از دواج کنه اون چیکار کنه
از دست این قانون های جدید شما
ناشناس
۰۴:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
خدا وکیلی حالم گرفته بود اومدم یه کم وبگردی کنم کلی خندیدم. دم این دسوت عزیز گرم. الحق که کشور رو افراد کارآمدی تدبر! میکنند
رضا
۰۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
منم اگه جیبم پر بود تایید میکردم.هنوز میگفتم که
1غمه 2تا کمه 3تا خاطر جمه
علی
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
عجب مزخرفاتی تحویل میدن چقدر پرو تشریف دارن
ایرانی
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
سلام چطور به مجلسی هامون بگویم فقط جیب ما نگذارند بزنن جمله مفید
ناشناس
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
سلام به همه ‌دولت سواره است کارگر و کار مند پیاده کجا دولت مارو درک میکنه داد نزن چون خودت خفه میشی بسپار بخدا
مجید
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
من 42پیش ازدواج کردم الان شر منده بچه هام هستم به والله اگر امروز را می‌دیدم غلط میکردم
ناشناس
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
با سلام لطفا هر خبری که در اینترنت میبینید زود اطمینان نکنید همچین طرحی اصلا به مجلس نرفته.طرح این اخبار برای مشغول کردن مردم به مسائل کوچک و ایجاد نگرانی برای جوانان و بد نام کردن مجلس است .پس حتما از چندین منبع پیگیری کنید تا مطمئن شوید.
یونس
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۶
یعنی گند بزنن به این مملکت
خب اخه عقل کل ها وقتی قانون ازدواج اجباری میزارین باید شرایط ازدواج رو هم فراهم کنین که ازدواج کنیم یا نه
با این اوضاع تو 40 سالگی هم نمیشه ازدواج کرد چه برسه به 28
ناشناس
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
مشکل گرانی. اشتغال .و تورم بالا را حل کنید جوانان هم ازدواج می کنند و هم جمعیت زیاد می شود
ناشناس
۰۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
نفسشون از جای گرم درمیاد به خدا.
فساد اختلاس رانت رشوه ....کم بود حالام تحریف دینو قرآن اخه کجای دین گفته ازدواج اجباری. از خدا بترسید بدونید که حکومت ظالم هرگز برقرار نمیمونه وبه دست خدا از بین میره.
ناشناس
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
خدا کنه من دارم
ناشناس
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
ازدواجی که از سر اجبار و ترس باشه نه تعهدی میاره و نه پایبندی.بعد یه مدت هم منجر به طلاق و مشکلات بزرگتر میشه اونوقت جامعه میمونه با خانواده های از هم گسیخته و فرزندان طلاق.پیشنهادت برای اون موقع چیه؟؟؟
ناشناس
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
ازدواجی که از سر اجبار و ترس باشه نه تعهدی میاره و نه پایبندی.بعد یه مدت هم منجر به طلاق و مشکلات بزرگتر میشه اونوقت جامعه میمونه با خانواده های از هم گسیخته و فرزندان طلاق.پیشنهادت برای اون موقع چیه؟؟؟
خان
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
چرا
ناشناس
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
عجب
ناشناس
۰۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
ولم کن بخدا.. من از پس خودمم هنو بر نیومدم.. پول، شغل، خونه، خورد و خوارک.. هرچی ک بگی.. افسردگی گرفتم بخدا.. چن ساله نخندیدم.. چن ساله هر چی میشه اشک تو چشام جمع میشه.. ازدواج اجباری؟ باید ازدواج کنم؟؟؟ من مردم حاج اقا.. من مردم ولی زنده ام.. اونقد گیر اینم ک کار پیدا کنم یا پول در بیارم ک از گشنگی نمیرم ک وقت ندارم ب نیازهای دیگه ای فک کنم.. چطور ب ازدواج فک کنم؟ وقتی نمیتونم با خودم کنار بیام چطور میتونم با یکی دیگه کنار بیام؟ فک کردی رو پول نشستم؟ فک کردی توی ی خونه ی بزرگ لم دادم و دارم دنبال کار میگردم ک مشغول شم؟ میخوای از من پول بگیری تا عروسی بقیه رو راه بندازی؟
اصن من ب چ امید باید زنده باشم... ب چ امید؟؟؟ ن اخه.. ب چچههههه امیدییییییییییی؟؟؟؟؟؟؟؟؟
محمدامین
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
آقا ما زن نخوایم فعلا باید کیو ببینیم، کی میتونه وسایل خونه چند صد میلیونی بخره اخه
یوحنا
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
سلام خسته نباشید خیلی قانون خوبیه اما متاسفانه من الان21 سالمه وحداقل تا 24سالگی میخوام درس بخونم ودوسال هم خدمت وبعد از اون بابام میگه خودت برو کارکن ازدواج کن وطبق محاسبات من تا حدودا42 سالگی باید کارکنم تا پول ازدواجم جور بشه پدرم وضع مالیش عالیه اما هیچ کمکی در زندگی به من نمیکنه همچنین چون اون ومادرم در جوانی هیچ علاقه ای به هم نداشتن وبه زور باهم ازدواج کردن از ازدواج بدشون میاد وکلا حرفشون اینه که ما حق نداریم ازدواج کنیم چونکه خودشون ازدواج بدی داشتن.البته امیدوارم که این قانون هرچه زودتر اجرا بشه.آمین
ناشناس
۰۷:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
سلام دوستان اینجوری که داره پیش میره همین روزهاهستش که بگن بالای داشتن ۲میلیون درامد اجباری هستش کع بایددوتا زن داشته باشی تا یکم ازنسل دخترهاکم بشه اخه میگن هریدونه پسراگه ۴تادختربگیره بازم توایران دختربی شوهرمیشه دیداگه اینجوری هستش اول از بچه های خودشون شروع بکنن من دختره وزیره اموره مالی را میگیرم دستم خالی هستش بهم نمیدن ولی بااین طرح خودشون گفتن مجبور هستن که بهم بدن خخخ
ناشناس
۰۷:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
سل
سینا
۲۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
از دو حالت خارج نیست یا صبح جمعه می‌بینید این قانون داره اجرا میشه یا آروم آروم به خورد مملکت داده میشه خاک تو سر اون کسی که این اراجیف رو نوشت و اون احمقی که قراره قرائتش کنه در صحن مجلس و قطعاً مستحق مرگ هست چون ازدواج در اسلام کاملاً به خود شخص مربوط هست واصلا این قانون اسلامی نیست و بیشتر مثل قوانین جوامع لیبرالی هست که وقتی چرخ دنده برای چرخوندن ماشین آلات صنعتی و یا نیروی جدید و تازه نفس میخوان از این قوانین میذارن و مجلس اگر این رو تصویب کرد باید اینو فهمید تفاوتی بین قالیباف و تمام اعضای مجلس جدید که با ادعای مردمی بودن اومدن کشکه و فقط شعار هاشون الکی بوده و همون لیبرال هایی که صنعت رو میچرخونن رو ساپورت میکنن و مردم این وسط همون چرخ دنده هستن برای این دولت مهم بود میومد قوانین رفت آمد خیلی سختگیرانه میذاشت و حقوق ها رو بدون بودن در ادارات میداد تا مردم کرونا نگیرن قشنگ از همین اول معلومه از دولت مردای جدید مثل قبلیا بخاری بلند نمیشه .
علی
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
قبلا پدرا به دخترشون روز عروسی می گفتن با لباس سفید برو با کفن سفید برگرد الان میگن با لباس سفید برو با پراید سفید برگرد
ممنون از مسئولین که انقدر به فکر ما جوونا هستند.....
بینام
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
من از دولت محترم تقاضادارم که هیچ وقت چنین چیزی راتوی ملت ما به اجبار قرار ندهیددنیاخراب شده دیگه کسی باقانون کار نمیکنه این کار باعث بدتر شدن میشه چرا که سریع طلاق میگیرن وراهیه خیابونا میشن شماکه میخواین این قانون رااجباری کنید راحتی وموقعیت بچه ها رو هم در نظر گرفتید بااین گرونی همین گرونی باعث ناپایداری زندگیها میشود نکنید چون کسی زیر این بار نمیرود
azadeh
۲۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
این کار شما باعث میشه آمار طلاق بره بالا وفقط تعداد خراب کارا اضافه میشه.
هیچ دختری حاضر نیست با یه پسر بی پول ازدواج کنن یا هیچ پسری حاضر نیست با یه دختر کثیف ازدواج کنه.
محمد
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
امثال تو باعث شدن جوونا به این روز دچار شیم.
جوانان ایران
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
فعلا جوانان مجرد بالای سی سال چیزی ندارن
سام
۰۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
شما یه دختر به من نشون بده که حاضر باشه با یه پسر بی پول و بیکاری مثل من ازدواج کنه ، من همین الان میرم میگیرمش.
کیوان
۰۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
به لطف مسولین قیمت مسکن از سال گذشته تا کنون ۳برابر شده، با این حقوق چندر غازی که میگیریم، شکممونم نمیتونیم سیر کنیم، بعد ازدواج اجباری حتما! به همین خیال باشید، نیازهای اولیه انسان تو درس اجتماعی خوراک پوشاک مسکن، شما حتی نتونستید نیاز اولیه مارو برطرف کنید بعد انتظار دارید بریم ازدواج کنیم، شما خیلی وقته قبر خودتونو کندید.
Bardia
۰۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
نمیدونم چرا یاد قضیه اون پادشاهه افتادم که رو پل ازمردم پول میگرفتن و یا یه پس گردنی به مردم میزدن افتادم حالا حکا یت این روزامونه
S
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
اره همین کارو کنین مردم اغتشاش کنن بعد بزنین بکشینشون آفرین آفرین طرز فکر دوره سلجوقی
بنده خدا
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
یه عده خنگ مغز
ناشناس
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
بعضی از افراد مجرد دارن خرج پدر و مادر وخانواده خودشون می دهند ، پول هارو از اختلاسگران بگیریدو خرج هزینه های ازدواج جوانان کنید ، ازدواج اجباری فقط آمار طلاق رو بالا می برد.ازدواج اجباری مصداق بارز برده داری است .
محمد
۲۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
خب می تونستن بگن اگه کسی ازدواج کنه 25 درصد به حقوقش اضافه میشه نهانکه 25 درصد از حقوقش میره برا دولت،درحال حاضر طلاق بالای 50 درصده اگه این طرح اجرا بشه میرسه به صد درصد قطعا.
ناشناس
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
فقط میشه این را گفت که اصلا نیازی نیست بیش از حد ظرفیت به مغز فشار آورد برای مطرح کردن یه "طرح پیشنهادی"!
ا
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
⁦☠️⁩
Javad dasht
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
یعنی خیلی عالیه احسنت اینجوری خیلی بهتره کاش تا سن 25 سالگی بود
ساسان
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
با عرض سلام تکلیف ما که در خارج کشور هستیم و با دوست دخترمون زندگی میکنیم چه هست لطفا راهنمایی کنید و خانواده ای را از نگرانی برهانید،
ساسان
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
با عرض سلام تکلیف ما که در خارج کشور هستیم و با دوست دخترمون زندگی میکنیم چه هست لطفا راهنمایی کنید و خانواده ای را از نگرانی برهانید،
بالای بیست و هشت
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
بگو اخه بی شرف بی ناموسا پول و کار و وضیت اقتصادی تو.. ..مادرتون بیاریم
محمود
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
شرایط قبول ازدواج اجباری از سوی آقایان:
1-حذف مهریه ونفقه و حقوق دیگر
2-طلاق در ایکی ثانیه در صورت عدم تفاهم
3-دولت ماهانه 5000000 تومان به حساب ما بریزد.
4-خانه وماشین هم بمابدهد.
5-هزینه عروسی را تقبل کند.
6-خرج بچه ها راهم بدهد.
آنکسیکه این طرح مسخره ضدشرعی رو داده خودش هم هزینه هاشوبده.
ناشناس
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
زمانه امیرالمومنین ک یادتونه دوستان.همین آدمای کند فهمی که به این طرح اشکال میگیرن همینا رو میگم.مثل اینا توهمه زمانها زیادهست ک با نفهمی و کم فهمیشون به بقیه مردم آسیب زدن.اخه ادم پر فهم.کجای این طرح اشکال داره تمام گزینه هاش درست نوشته شده شما نمیفهمی مشکل خودته.لطفا چرت و پرت الکی ننویسین.اتفاقا خیلی هم کار ازدواج رو درست میکنه و مشکلات همه رو حل میکنه.خدا خیرش بده هرکی این طرح رو نوشته.البته باید تصحیح بشه و کارشناسانه تر مورد استفاده قرار بگیره.مجلس هم ان شالا تصویبش میکنه‌
ناشناس
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
زمانه امیرالمومنین ک یادتونه دوستان.همین آدمای کند فهمی که به این طرح اشکال میگیرن همینا رو میگم.مثل اینا توهمه زمانها زیادهست ک با نفهمی و کم فهمیشون به بقیه مردم آسیب زدن.اخه ادم پر فهم.کجای این طرح اشکال داره تمام گزینه هاش درست نوشته شده شما نمیفهمی مشکل خودته.لطفا چرت و پرت الکی ننویسین.اتفاقا خیلی هم کار ازدواج رو درست میکنه و مشکلات همه رو حل میکنه.خدا خیرش بده هرکی این طرح رو نوشته.البته باید تصحیح بشه و کارشناسانه تر مورد استفاده قرار بگیره.مجلس هم ان شالا تصویبش میکنه‌
کیا
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
بازم یه بامبول جدید تو راه .۲ هزار تا نظر نوشتن یه نفر به عقلش نرسیده که اینا میخوان با این حقه سر مردم خصوصا جوان هارو منحرف کنن به کار خودشون برسن بوی شورش در راه هست .یعنی تا وقتی که مردم احمقی مثل شما هست .داستان پادشاه وزیر که میخواستن مالیات دوبل کنن .آروق زدن ممنوع کردن .
حمیدی
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
اول امکانات براجوونافراهم کنیدبعدبگیدازدواج کنید بچه بیارید، والاماپدرمادراازخدامونه بچه هامون ازدواج کنن، حسرت درآغوش کشیدن نوه هابه دلمون مونده، بایدجووناروازنظراقتصادی خیالشون روراحت کرد، تاازدواج کنن، کدوم جوونه که نخوادازدواج کنه، دولت باگرونی خون مردم روتوشیشه کرده،
ناشناس
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
وات د فاخ
مریم
۰۷:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
اگرکسی بخوادازدواج کنه و خونوادش نخان این یه بحث دیگه اس قانون میتونه وارد بشه ولی اگه کسی نخواد بهردلیلی ازدواج کنه هیچ کس نمیتونه وادارش کنه ازدواج بکنه نتیجه خوبی نخاهد داشت این میشه تحمیل زور گفتن
مریم
۰۷:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
اگرکسی بخوادازدواج کنه و خونوادش نخان این یه بحث دیگه اس قانون میتونه وارد بشه ولی اگه کسی نخواد بهردلیلی ازدواج کنه هیچ کس نمیتونه وادارش کنه ازدواج بکنه نتیجه خوبی نخاهد داشت این میشه تحمیل زور گفتن
ناشناس
۰۶:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
به جای این شروط مسخره مثل کشورهای حوزه خلیج فارس به هردامادی یک باب منزل مسکونی هدیه بدید، ودرصدی ازپول فروش نفت را به حساب مردم واریز کنید خودجوانهاوقتی ازلحاظ مالی دررفاه نسبی باشن خودشون ازدواج میکنن ، به کم دستتونوازبیت المال کوتاه کنید مگرچقدرزنده میمونیدآخرش بایه منرکفن دفنتون میکنن
ناشناس
۰۶:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
به جای این شروط مسخره مثل کشورهای حوزه خلیج فارس به هردامادی یک باب منزل مسکونی هدیه بدید، ودرصدی ازپول فروش نفت را به حساب مردم واریز کنید خودجوانهاوقتی ازلحاظ مالی دررفاه نسبی باشن خودشون ازدواج میکنن ، به کم دستتونوازبیت المال کوتاه کنید مگرچقدرزنده میمونیدآخرش بایه منرکفن دفنتون میکنن
ناشناس
۰۶:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
به جای این شروط مسخره مثل کشورهای حوزه خلیج فارس به هردامادی یک باب منزل مسکونی هدیه بدید، ودرصدی ازپول فروش نفت را به حساب مردم واریز کنید خودجوانهاوقتی ازلحاظ مالی دررفاه نسبی باشن خودشون ازدواج میکنن ، به کم دستتونوازبیت المال کوتاه کنید مگرچقدرزنده میمونیدآخرش بایه منرکفن دفنتون میکنن
جاهد
۰۶:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
ساقی این پیشنهاد دهنده کی بوده؟
جاهد
۰۶:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
ساقی این پیشنهاد دهنده کی بوده؟
ناشناس
۰۴:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
واقعا این حق مردم این مملکت نیست الان وضعیت زندگی خیلی بد شده.ماواسه یک لقمه نون شب موندیم اون طرف داستان آقازاده ها سفره های رنگین دارن
ناشناس
۰۴:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
واقعا این حق مردم این مملکت نیست الان وضعیت زندگی خیلی بد شده.ماواسه یک لقمه نون شب موندیم اون طرف داستان آقازاده ها سفره های رنگین دارن
ناشناس
۰۴:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
واقعا این حق مردم این مملکت نیست الان وضعیت زندگی خیلی بد شده.ماواسه یک لقمه نون شب موندیم اون طرف داستان آقازاده ها سفره های رنگین دارن
احمد
۰۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
احمق‌ها. بی عرضگی خودتون تو اقتصاد و فرهنگ نندازین گردن جوونای بدبخت. شما خودتون تا حالا چکار کردین؟ چه طرح و برنامه درست و حسابی دادین؟ مسخرش در آوردن دیگه.
مریم
۰۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
بهترین شیوه برای ازدواج این است که امکانات زندگی از قبیل شغل ومسکن وتحصیلات برای جوانان فراهم شود .وهمه ی جوانان بدون دغدغه یک زندگی موفق تشکیل دهند. وبهانه ای برای آنها نباشد .
David
۰۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
خب اگه کسی به‌ جنس مخالفش میل نداشت چی؟! مثل همجنسگراها یا ترنس ها اینا چی میشن؟! با عقل ناقصشون به این جور موارد هم فکر کردن اصلا؟؟؟!
Zahra
۰۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
ب اخوندا توجه کنید ک اینجوری خودشونو نکنن تو چشم
Zahra
۰۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
ب اخوندا توجه کنید ک اینجوری خودشونو نکنن تو چشم
محمد
۰۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
اولا درامدی وجود نداره که بخوای یک چهارمشو بگیری.
هر کی ازدواج کنه همین لبخندی که بعضی وقتا رولبش میشینه به عذا. قسط .قرض.کرایع خونه گرونی .بدبختی .و.......تبدیل میشه
سعید
۰۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
برو لوازم خانگی قسمت کن برو بیبین پول پیش خونه توی جایی ارزون شهر با کرایه خونه ببین چقدر هست ببین یه حلقه ی ازدواج چقدر قیمت داره بعد اگه یه کار با ماهی حداقل حقوق برام پیدا کردی و تونستی تورم کنترل کنی و تضمینی برای اینده و تحصیل فرزند من دادی اون موقع زن می گیرم من ۳۱ سالم هست و حاضر خود کشی کنم ولی زن نمی گیرم که شرمنده زن و بچه بشم و هر گناهی من انجام بدم مقصر شما هستید
سعید
۰۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
برو لوازم خانگی قسمت کن برو بیبین پول پیش خونه توی جایی ارزون شهر با کرایه خونه ببین چقدر هست ببین یه حلقه ی ازدواج چقدر قیمت داره بعد اگه یه کار با ماهی حداقل حقوق برام پیدا کردی و تونستی تورم کنترل کنی و تضمینی برای اینده و تحصیل فرزند من دادی اون موقع زن می گیرم من ۳۱ سالم هست و حاضر خود کشی کنم ولی زن نمی گیرم که شرمنده زن و بچه بشم و هر گناهی من انجام بدم مقصر شما هستید
سعید
۰۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
برو لوازم خانگی قسمت کن برو بیبین پول پیش خونه توی جایی ارزون شهر با کرایه خونه ببین چقدر هست ببین یه حلقه ی ازدواج چقدر قیمت داره بعد اگه یه کار با ماهی حداقل حقوق برام پیدا کردی و تونستی تورم کنترل کنی و تضمینی برای اینده و تحصیل فرزند من دادی اون موقع زن می گیرم من ۳۱ سالم هست و حاضر خود کشی کنم ولی زن نمی گیرم که شرمنده زن و بچه بشم و هر گناهی من انجام بدم مقصر شما هستید
سعید
۰۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
برو لوازم خانگی قسمت کن برو بیبین پول پیش خونه توی جایی ارزون شهر با کرایه خونه ببین چقدر هست ببین یه حلقه ی ازدواج چقدر قیمت داره بعد اگه یه کار با ماهی حداقل حقوق برام پیدا کردی و تونستی تورم کنترل کنی و تضمینی برای اینده و تحصیل فرزند من دادی اون موقع زن می گیرم من ۳۱ سالم هست و حاضر خود کشی کنم ولی زن نمی گیرم که شرمنده زن و بچه بشم و هر گناهی من انجام بدم مقصر شما هستید
سعید
۰۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
برو لوازم خانگی قسمت کن برو بیبین پول پیش خونه توی جایی ارزون شهر با کرایه خونه ببین چقدر هست ببین یه حلقه ی ازدواج چقدر قیمت داره بعد اگه یه کار با ماهی حداقل حقوق برام پیدا کردی و تونستی تورم کنترل کنی و تضمینی برای اینده و تحصیل فرزند من دادی اون موقع زن می گیرم من ۳۱ سالم هست و حاضر خود کشی کنم ولی زن نمی گیرم که شرمنده زن و بچه بشم و هر گناهی من انجام بدم مقصر شما هستید
سعید
۰۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
برو لوازم خانگی قسمت کن برو بیبین پول پیش خونه توی جایی ارزون شهر با کرایه خونه ببین چقدر هست ببین یه حلقه ی ازدواج چقدر قیمت داره بعد اگه یه کار با ماهی حداقل حقوق برام پیدا کردی و تونستی تورم کنترل کنی و تضمینی برای اینده و تحصیل فرزند من دادی اون موقع زن می گیرم من ۳۱ سالم هست و حاضر خود کشی کنم ولی زن نمی گیرم که شرمنده زن و بچه بشم و هر گناهی من انجام بدم مقصر شما هستید
Mohamad
۰۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
واقعا که براتون متاسفم انشاالله اجباری همتون تو اتیش جهنم بسوزید تا که انقدر استرس به جوون ها میدید ههه بعد دیوثا اسم مملکت گزاشتن جمهوری اسلامی شما یک صدم تون هم مسلمون نیستید فقط اسم تون شده اخوند الهی اجباری تو جخنم بسوزید تا بفهمید استرس اجباری چقد بده واسه یه جوون الان من داییم ۲۸ ساله شه منم خیلی دوسش دارم بعد الان اگه بزور می خواید ازدواجش بدید منم ناراحت می شم خب ... فقط لعنت بهتون همین.
ناشناس
۰۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
همه دوست دارن ازدواج کنن شما شرایط فراهم کنید با این اوضاع کدوم جون میتونه ازدواج کنه همین وام ازدواج ک گذاشتین ضامن میخاد حداقل ضامنشو یه چیز سندی قبول میکردن
ناشناس
۰۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
یه مشت ناقص العقل
شما شرایط ازدواج رو فراهم کنین....مرد نیستم اگر دوتا زن نگیرم
بی نام
۰۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
خب مثل ماشین ثبت نام کنن به قید قرعه زن بدن
ناشناس
۰۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
من موافقم
یا خود خدا
۰۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
خدایا دیگه نمی ذارن همین‌مقدارم زندگی کنیم‌،گل بود به سبزه نیز آراسته شد .....آخه مگه ما از ازدواج بدمون میاد که بخوایم به زور شما ازدواج کنیم گرونیه خب پول نیست .....یه دانشجو که تا دکترا میخونه الان دستش تو جیب با باشه چطور دختر مردمو بره بگیره ...نکنه شماها میخواین چندتاچندتا بگیرین و اینجوری دخترا رو مجبور کنید. ؟؟!! هااااااا؟خدایا اگه جوونا خودکشی کردن خودت شاهد باش که مجبورن....
آریا
۰۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
خوش ب حال اونی که همین امروزتواین مملکت میمیره فردایی رونمیبنه
هرروزبیشترازدیروزگههههه به دین میزنین
آقایی که ازدواج28سالگی روتوجیبت درآوردی
بخدااااا...
ب پیغمبر
حتی لیاقت سگ پیغمبرم نداری که دین محمدوبازیچه کردی
واگذارت میکنم به جههههههههنم
ایشالله
ناشناس
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
خدا به همه مجردها کمک کنه طرف آگه دلش ازدواج بخواهد که انجام میده این افکار از ذهن کی در اومده روکاغذ نوشته شده طرف کارشناس هم بوده لابد پناه بر خدا
ناشناس
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
سلام ازدواج کنند جوانا خوبه یه سوال دولت از خودش بپرسه چرا هیچ کس تن به ازدواج نمی ده من جوابتونو می دم بی پولی
-بی کاری_نداشتن خونه_قدیم چرا جونی نبود که دیر ازدواج کنه چون همه چی ارزون بود قدیم یه نفر کار می کرد ده نفر می خوردند الان باید زن و شوهر باید کار کنند باز نمی تونند زندگی بچرخونند سخته تو این گرونی کرایه بدند خرج بچه بدن خرج زندگی بدن خودشم حقوق یه کارگر چقدره خودت دولت برو دو ملیون پانصد بزار کنار برای خرج یک ماهت با این دوملیون و پانصد برو یه جایی بگیر مثل مردم عادی زندگی کن ببین این دو ملیون پانصدو از یکم ماه تا سیم بگزرون ببین چندم تموم میکنم من خودم که حقوق از این ور می گیرم ده روز نرسیده تموم میشه من ولخرج تو ببین چند روزه تموم می کنی با این خرجهای سنگین مرغ بخر گوشت بخر رب و غیره بخر و ....ببینم تو چندم تموم می کنی اگر تو تونستی بداری ما هم به فکر زن و زندگی می شیم راستی زن خرج داره اینم اضافه کن بچه هم است اونم اضافه کن حالا دولت بازم می گی برید ازدواج کنید شما اول مشکلات رسیدگی کنید بیکارا کار بدید حقوق ببرید بالا بعد فکر زن گرفتن جوانا کنید
علی
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
خو مومن ما اگه شرایطشو داشتیم مجرد نبودیم با این وضعیت انتظار دارید بریم زنم بگیریم شما بجای این قانون سعی کنید شرایطو درست کنید اونایی که میلیارد دلار بردن خارجو برگردونید جلو مردم اعدام کنید درس عبرتی بشه برا بقیه وضعیت بدتر نشه
ناشناس
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
واقعاااا که یه طرحی پیشنهاد بشه حداقل نصف اختلاس ها کمتر بشه نه همه شون چون واقعا توقع زیادیه واقعااااا از شما
ازدواج بخوره تو سر ما جوونا چه برسه به اجباریش
ناشناس
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
حتما بعدشم جنسیت بچه اجباری میشه
ناشناس
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
بنظر من بجای اینکارا همه مجردا رو از کشور اخراج کنین بجاش از چین زوج خوشبخت وارد کنید شما که بلدین والا ما هم راضی هستیم
ب
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
اینگونه اظهارنظرهابرای مشغول نگهداشتن ذهن مردمه که باترفندهای مختلف هردوجناح آن روانجام میدهند
ناشناس
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
اونایی ک دارن ازین طرح دفاع میکنن و موافقن ادمای خطرناکی هستن و نون ب نرخ روز خور
ناشناس
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
اونایی ک دارن ازین طرح دفاع میکنن و موافقن ادمای خطرناکی هستن و نون ب نرخ روز خور
ﻣﺠﺘﺒﻲ
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
ﺟﻤﻌﻴﺖ ﺯﻳﺎﺩ ﺑﺸﻪ ﻛﻪ ﭼﻲ ﺑﺸﻪ ﭼﻪ اﺗﻔﺎﻗﻲ ﻣﻴﺨﻮاﺩ ﺑﻴﻔﺘﻪ ﻧﺸﺴﺘﻴﺪ ﺭﻭ ﺻﻨﺪﻟﻲ ﻣﻴﮕﻴﺪ ﻟﻨﮕﺶ ﻛﻦ ﺑﺎ ﭼﻪ ﻋﻘﻠﻲ اﻳﻦ ﺣﺮﻓﻬﺎ ﺭا ﻣﻴﺰﻧﻴﺪ اﻭﺿﺎﻉ ﻛﺸﻮﺭ ﺑﺮاﻱ ﺷﻤﺎ ﺧﻮﺏ ﻫﺴﺖ ﺑﺮاﻱ ﻣﺮﺩﻡ ﻋﺎﺩﻱ ﭼﻂﻮﺭ ﻭاﻗﻌﺎ ﻧﻤﻴﺪﻭﻧﻢ ﭼﻲ ﺑﮕﻢ
ممد
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
با سلام
جناب شما خونه/ ماشین/ شغلی که در آمدش با هزینه ها معقول باشه رو واسه همه جوان ها فراهم کن کی بدش از ازدواج پدر و مادر شدن میاد
سواره چه خبر دارد از پیاده
رسول
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
خاک تو سر بی معرفتتون کنن الان بچه های خودتون توی کانادا و آمریکان خودشم با پولای ما.ازدواج کنه که چی بشه پسر که باشه با هزار تا بدبختی پول اجاره خونه و بچشو بده دختر که باشه از صبح تا شب توی بدبختی و بی پولی کلفتی کنه به جای اینا یه طرحی بذارین که جوونا رو از بدبختی و بی پولی نجات بده واقعا برای همچین مملکتی متأسفم که یه مشت اسکول بی خاصیت دارن طرح میریزن
محمد
۲۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
هر وقت با این تورم و شرایط بد اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی و رفاهی و اموزشی حقوق کارگر شد ماهی ۲۰ میلیون بعد در مورد ازدواجشون امر و نهی کنید
محمد
۲۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
هر وقت با این تورم و شرایط بد اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی و رفاهی و اموزشی حقوق کارگر شد ماهی ۲۰ میلیون بعد در مورد ازدواجشون امر و نهی کنید
محمد
۲۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
هر وقت با این تورم و شرایط بد اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی و رفاهی و اموزشی حقوق کارگر شد ماهی ۲۰ میلیون بعد در مورد ازدواجشون امر و نهی کنید
مصطفی
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
گور پدر گرامیشون
مصطفی
۲۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
احتمالا اون حاج آقایی که این قانون رو نوشته چند سالی عضو گروه داعش بوده و طرز تفکر داعشی داشته
ما اگه طرز تفکر داعشی رو دوست داشتیم اینقدر مستشار توی سوریه و عراق واسه مبارزه با این حرامزادگان نداشتیم
حتماً دو تا زن بگیره بهش جایزه هم میدین
یا اگه تعداد زنها بیشتر هم بشه که فبه المراد و اگر هم نه که به تخم مراد
خاک بر سرش با این طرز تفکر
محسن
۲۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
واقعا جای تاسف داره. حتما بعدش نوبت ازدواج موقته
اول اوضاع اقتصاد کشور را درست کنید بعد ازاین قانون ها اختراع کنید بخصوص وضع افتضاح مسکن.
ناشناس
۲۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
واااااااای خدا. مسخره ترین و مزخرف ترین خبری بود که تا حالا شنیدم ینی چی ازدواج اجباری شما اگه از دین چیزی حالیتون بود باید تا الان میفهمیدین که باید هم دختر و هم پسر با اختیار و میل خودشون ازدواج کنند نه با زور و اجبار واقعا برای خودم متاسفم که تو این جامعه ... زندگی میکنم.بعدشم شاید یکی اصلا دلش نمیخواد تا ابد ازدواج کنه