صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

ورزش، بهترین درمان برای پوکی استخوان است

  • کد خبر: ۲۹۵۴۲۴
  • ۲۹ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۳
پزشک هیئت پزشکی ورزشی استان کرمانشاه گفت: پوکی استخوان از جمله بیماری‌هایی است که در بین افراد میان‌سال به بالا شایع است و تعداد زیادی از افراد سالمند به دلیل پوکی‌استخوان و عوارض ناشی از آن درگیر این بیماری هستند.

به گزارش شهرآرانیوز، پوکی استخوان یکی از مشکلات شایع سلامتی است که به ضعف و کاهش مقاومت استخوان‌ها منجر می‌شود.
یکی از عوامل مهم در پیشگیری و مدیریت پوکی استخوان، ورزش و فعالیت بدنی منظم است. با انجام فعالیت‌های ساده ورزشی می‌توان خود را نسبت به ابتلا به پوکی استخوان ایمن سازید و اسکلت‌بندی بدن خود را تقویت کنید

تورج خدیری، پزشک هیئت پزشکی ورزشی استان کرمانشاه، در خصوص فواید ورزش و پیشگیری از پوکی‌استخوان، گفت: پوکی استخوان از جمله بیماری‌هایی است که در بین افراد میان‌سال به بالا شایع است و تعداد زیادی از افراد سالمند به دلیل پوکی‌استخوان و عوارض ناشی از آن درگیر این بیماری هستند.

وی ادامه داد: ژن‌ها در ساختار ژنتیکی بدن بسیار مهم هستند، اما سبک زندگی که انتخاب می‌کنیم مانند نوع تغذیه و فعالیت‌های روزانه می‌تواند سلامت استخوان‌ها را تحت‌تأثیر قرار دهد.

پزشک هیئت پزشکی ورزشی استان کرمانشاه تصریح کرد: افراد ۱۹ تا ۶۴ ساله باید در هفته ۲.۵ ساعت ورزش با شدت متوسط مانند دوچرخه‌سواری و یا پیاده‌روی با سرعت بالا را داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: ورزش‌هایی که بر پایه تحمل وزن و افزایش مقاومت بدن است در بالابردن تراکم استخوانی نقش بسیار مهمی ایفا می‌کنند، لذا توصیه می‌شود افراد ۱۹ تا ۶۴ ساله فعالیت‌های کششی عضلانی حداقل ۲ بار در هفته داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: تحقیقات نشان داده؛ وقتی شروع به ورزش می‌کنید فعالیت استخوان‌سازی در بدن افزایش می‌یابد و سبب افزایش تراکم استخوان‌ها می‌شود و مطئنا داشتن رژیم غذایی مناسب سرشار از ویتامین دی و کلسیم در کنار فعالیت‌های ورزشی تأثیر دوچندانی بر پیشگیری از پوکی‌استخوان و افزایش سلامت استخوان‌ها دارد.

منبع: خبرگزاری مهر

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.