صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

دردسر‌های ساخت و سازهای وکالتی‌

  • کد خبر: ۳۱۰۸۶
  • ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۷
نبود جای پارک در محلات هدایت و ایثارگران مشهد مشکلات زیادی برای اهالی به دنبال دارد.

فرامرزی/ شهرآرانیوز - محلاتی مانند هدایت و ایثارگران از محلات پرجمعیت منطقه ما هستند. با عبور از کوچه‌ها و خیابان‌های این دو محله، حجم خودرو‌هایی را مشاهده خواهید کرد که حتی به مسیر باریک پیاده‌رو هم رحم نکرده‌اند و مجال رفت‌وآمد بی‌خطر را از اهالی محله گرفته‌اند. در همین شرایط عابران باید مراقب باشند با عبور خودرو‌ها از فاصله نزدیک آسیب نبینند. این موضوع از بعد دیگری هم برای اهالی این دو محله مشکل ایجاد می‌کند که در این گزارش به آن پرداخته‌ایم.

• راننده‌ها با هم دعوا می‌کنند
تکتم حسینی، یکی از اهالی خیابان ایثارگران، در این‌باره می‌گوید: بسیاری از کوچه‌های ایثارگران باریک است با این حال مردم در دو طرف خیابان خودرویشان را پارک می‌کنند. این موضوع باعث شده است، فضا برای عبور و مرور خودرو‌های دیگر کم شود. به همین دلیل بار‌ها شاهد دعوا و مرافعه رانندگان خودرو‌ها هستیم، چون به هم راه نمی‌دهند و سر همین موضوع با هم درگیر می‌شوند.
وی ادامه می‌دهد: شاهد دعوا و داد و بیداد رانندگان عبوری بوده‌ام. در این مواقع گاهی کارشان بالا می‌گیرد و فحاشی می‌کنند. به این هم فکر نمی‌کنند که بچه‌ها صدایشان را می‌شنوند و شنیدن این کلمات خوب نیست.
حسینی با دلخوری از این موضوع می‌گوید: ما چه گناهی کرده ایم که در کوچه‌هایی زندگی می‌کنیم که به صدمتری دسترسی دارند. چرا باید مدام درگیر این سروصدا باشیم؟

• اگر اتفاقی بیفتد چه؟
حسن مشهدی، یکی دیگر از اهالی ساکن در خیابان ایثارگران هم در این‌باره می‌گوید: شب‌ها تمامی کوچه و پس کوچه‌ها پر از خودرو است. گاهی با خودم فکر می‌کنم اگر در یکی از کوچه‌ها آتش‌سوزی کوچکی راه بیفتد، امکان ندارد ماشین آتش نشانی بتواند داخل کوچه بیاید.
وی ادامه می‌دهد: مدتی پیش در یکی از آپارتمان‌ها پیرمردی در آسانسور گیر کرده بود. آتش‌نشانی نتوانست تا جلو در خانه بیاید و مأموران مجبور شدند مسیری را پیاده بیایند و او را نجات بدهند. اگر آن‌ها مجبور بودند از ماشین آتش‌نشانی استفاده کنند آن وقت باید چه اتفاقی می‌افتاد؟

• جای پارک مسئله‌ساز
یکی از ساکنان محله هدایت هم در این‌باره می‌گوید: در خیابان ما جای پارک خیلی کم است. معمولاً در‌های آپارتمان‌ها سرتاسر عرض بنایشان را گرفته است. یعنی دو در پارکینگی و یک در عادی دارد. جایی برای پارک خودروی دیگری مقابلش نیست اگر برای یکی از همسایه‌ها میهمان بیاید جایی برای پارک خودرویش نیست. گاهی میهمانان بی‌توجهی می‌کنند و خودرو را مقابل پارکینگ همسایه می‌گذارند این مواقع بی‌برو برگرد دعوا پیش می‌آید.
فاطمه پاینده ادامه می‌دهد: آپارتمان‌های جنوبی که امکان پارک خودروهایشان در پارکینگ نیست، اجازه نمی‌دهند کسی مقابل آپارتمانشان خودرویش را پارک کند، یکی دو ماه پیش یکی از همسایه‌ها میهمان داشت، آقای میهمان خبر از این ماجرا نداشت و مقابل منزل همان همسایه پارک کرد. نزدیکی‌های ظهر بود که صدای مکرر دزدگیر خودرویی به گوش رسید، بعد از آن داد و بیداد و دعوا کوچه را پر کرد. دو سه مرد با هم گلاویز شده بودند و مردم هم سعی داشتند آن‌ها را از هم جدا کنند. صاحبخانه با چوب به جان خودروی میهمان افتاد و شیشه‌اش را شکست. تا آن وقت پلیس آمد و آن‌ها به کلانتری رفتند.

• خانه‌های بدون پارکینگ
معاون ناحیه یک منطقه ۲ در این‌باره می‌گوید: خیلی از آپارتمان‌هایی که در هدایت و ایثارگران هست، وکالتی ساخته شده است و پارکینگ‌هایش تأمین نیست. این موضوع باعث ایجاد مشکلاتی مانند نبود جای پارک و دعوای همسایه‌هاست.
جواد علی‌نژاد اضافه می‌کند: چند سالی است شهرداری به شدت درباره ساخت‌و‌ساز‌ها سخت‌گیری می‌کند، شاید به نظر افرادی که آگاهی کافی ندارند این کار منصفانه نیست، چون نظرشان این است که مردم به سرپناه نیاز دارند. این در حالی است که از مشکلاتی که بعد به وجود می‌آید و دیگر چاره‌ای هم ندارد، بی‌اطلاع هستند.
وی کنده‌کاری‌های شرکت‌های خدماتی را یکی دیگر از نتایج ساخت‌وساز غیرمجاز می‌داند و می‌گوید: زیرساخت‌ها برای تعداد واحد‌های مجاز در نظر گرفته شده است، واحد‌هایی که غیرمجاز ساخته می‌شود به این زیرساخت‌ها تحمیل می‌شود. این موضوع باعث می‌شود شرکت‌های خدماتی مدام در حال گسترش زیرساخت‌هایشان هستند. چاره‌ای هم جز این ندارند هر چند کنده‌کاری‌ها مشکلاتی برای مردم ایجاد می‌کند، ولی کم‌فشاری آب و قطع‌شدن‌های مکرر برق بیشتر مردم را اذیت می‌کند.

این نشان می‌دهد سخت‌گیری‌های شهرداری در حوزه ساخت‌وساز بی‌دلیل نیست و در نهایت مردم ذی‌نفع این ماجرا هستند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.