صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چناران گفت: با توجه به ظرفیت موجود در شهرستان ایجاد موزه تخصصی سنگ قبر می‌تواند از جذابیت بسیار برای گردشگران برخوردار باشد.
به گزارش شهرآرانیوز، با توجه به سنگ قبر‌های کشف شده راه‌اندازی موزه سنگ در شهرستان ضروری است، بدون شک اگر دهیاری و شورا و مسئولان مربوطه کمک کنند، خواهیم توانست نسبت به جمع‌آوری سنگ قبر‌های قدیمی اقدام کرده و در معرض دید عموم قرار دهیم.

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چناران خاطرنشان کرد: بیش از ۲۰ روستا در بخش گلبهار و مرکزی چناران هستند که سنگ قبر‌های با ارزش با قابلیت ثبت دارند فعلاً در حال ثبت سه قبرستان تاریخی هستیم.

وی گفت: با توجه به ظرفیت موجود در شهرستان ایجاد موزه تخصصی سنگ قبر در چناران می‌تواند از جذابیت بسیار برای گردشگران برخوردار باشد، اگر چه در بخش مرکزی و گلبهار سنگ قبر‌های قدیمی وجود دارد، اما برخی از آن‌ها به سرقت رفته‌اند و تعدادی دیگر نیز آسیب دیده‌اند.

طاهریان‌مقدم بیان کرد: تا کنون در سطح شهرستان ۳۰ تا ۴۰ سنگ قبر قدیمی کشف شده که بیشتر آن‌ها به شکل صندوقچه‌ای هستند، متأسفانه اغلب حفاران غیر مجاز برای به دست آوردن اشیاء عتیقه سنگ قبر‌ها را تخریب می‌کنند.


منبع:ایسنا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.