خراسان رضوی بیش از ۹ هزار زائر حج تمتع آماده اعزام دارد تداوم وزش باد و ریزش باران در خراسان رضوی(۷ اردیبهشت) کشف ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق و دستگیری ۱۳ قاچاقچی در مرز‌های خراسان رضوی راهکار جدید وزارت راه و شهرسازی برای حاشیه‌نشینی| نوسازی بافت‌های فرسوده تسریع می‌شود فرونشست زمین در خیابان کلاهدوز مشهد + تصاویر (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) اسکیمر چیست و چگونه در دام کلاهبرداری اسکیمری قرار نگیریم؟ شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود برگزاری همایش روز روان‌شناس و مشاور در مشهد | ارتقای سلامت جامعه باعث تشخیص روان‌شناس‌نما‌ها می‌شود انفجار گاز در نیشابور، یک کشته و یک مصدوم بر جای گذاشت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) رییس سازمان حج و زیارت: میانگین سن حجاج امسال ۵۷ سال است جمع آوری و دستگیری ۲۸۶ معتاد و خرده فروش در مشهد طی سال جاری (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) افزایش نسبی دما در غالب مناطق کشور تا اواسط هفته آتی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تالاب جازموریان جان دوباره گرفت ۳ پیشنهاد برای افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی | افزایش ۳۵درصدی باید لحاظ شود نزاع دسته جمعی در پل قویون ارومیه+ فیلم سیل بیش از ۲۶۰۰ نفر از مردم را گرفتار کرد (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) کنکور سراسری ۱۴۰۳ در خراسان‌جنوبی دوباره برگزار می‌شود آغاز رقابت داوطلبان گروه علوم تجربی در نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ تغییر مسیر پرواز تهران- زاهدان- مشهد مذاکرات مزدی کانون بازنشستگان تامین اجتماعی ادامه دارد| مبنای افزایش حقوق کدام قانون است؟ (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

«مهدیه عابدزاده» با همان ارزش‌های فرهنگی و مذهبی ساخته خواهد شد

  • کد خبر: ۳۵۷۰۶
  • ۰۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۰
«مهدیه عابدزاده» با همان ارزش‌های فرهنگی و مذهبی ساخته خواهد شد
مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان‌ رضوی گفت: در طراحی مهدیه مرحوم عابدزاده توسط جامعه‌المصطفی بازنگری مجدد صورت گرفت و ارزش‌های فرهنگی، تاریخی و معماری مهدیه عابدزاده عین به عین ساخته می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، ابوالفضل مکرمی‌فر با بیان این مطلب اظهار کرد: این کار برای بررسی از سوی کارفرما به مشاور جدید سپرده شده بود و مشاور نیز دقیقا طبق خواسته‌های مصوب میراث فرهنگی و بر اساس معیار‌ها و انتظارات موجود و قوانینی که در گذشته نیز به شهرداری ارائه شده بود، کار را انجام داد.

وی ادامه داد: طرح توسط مشاور در جلسه شورای فنی میراث فرهنگی ارائه شد و نواقص جزئی آن صورت‌جلسه و اعلام رفع شد و در حال حاضر نقشه‌ها کامل است، مشکل خاصی در کار وجود ندارد و نقشه‌ها نهایی شده و مورد تایید است و روال اداری‌اش طی می‌شود.

مکرمی‌فر تاکید کرد: در بازسازی عین به عین مهدیه مرحوم عابدزاده تمام تلاش صورت گرفته تا آنچه از ارزش‌های گذشته این بنا در اذهان مانده بود، دوباره تداعی شود و دقیقا با همان مصالح و بر اساس شواهد و مستندات موجود، این مجموعه بازسازی خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی یادآور شد: برای بازسازی مهدیه، طرح‌های متعددی تهیه شده بود که مورد نظر میراث فرهنگی نبود، در نتیجه جامعه‌المصطفی مشاور‌های طرح را تغییر داد و پیگیری متعددی نیز در این زمینه داشت، در طراحی جدید که با کاربری آموزشی است، مشاور به لحاظ معماری تمهیداتی لحاظ کرده تا ساخت و ساز در ساختمان پشت مهدیه (منزل مرحوم عابدزاده) خط آسمان ساختمان مهدیه را مخدوش نکند و به منظر آن آسیب نرساند.

بر اساس گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان‌رضوی، مکرمی‌فر گفت: در حال حاضر اشکالات جزئی ترسیمی در قالب ارائه نقشه‌ها به اداره‌کل وجود دارد که پس از برطرف شدن آن، نقشه‌ها ممهور به مهر اداره‌کل شده و برای صدور پروانه به شهرداری ارائه می‌شود.

مهدیه عابدزاده، یکی از بنا‌های فرهنگی و جزئی از هویت فرهنگی و انقلابی شهر مشهد است که بخشی از آن در سال ۹۴ و بخشی از آن در سال ۹۵ تخریب شد و اداره‌کل میراث فرهنگی خراسان رضوی این بنا را به عنوان مکان رویداد تاریخی در فهرست آثار ملی ثبت کرده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->