صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

داستان انیمیشن «میون، نگهبان ماه» درباره‌ی بقای زمین و نگهبانی از خورشید و ماه و زمین است. یعنی فکر کنید هر چیز مهمّی که در دنیا وجود دارد، یک نگهبان در کنار خود دارد تا از آن محافظت کند و نگذارد نظم و تعادل جهان به هم بخورد.
عاطفه جوینی | شهرآرانیوز - کره‌ی زمین تقریباً گرد است و در اثر چرخش آن، نیمی از کره‌ی زمین در روشنایی فرو می‌رود که به آن روز می‌گویند و نصف دیگر در تاریکی که اصطلاحاً به آن شب گفته می‌شود. با طلوع خورشید طلایی، روز آغاز می‌شود و تاریکی و شب رخت می‌بندد و چند ساعتی ما را ترک می‌کند. روز یعنی روشنایی و درخشش و تابیدن هر آنچه روی زمین است و شب یعنی سکون و آرامش و تاریکی و خواب. این تضاد زیبا میان شب و روز، دنیای ما را می‌سازد و هر روز تکرار می‌شود. این یک نظم در جهان است که وجودش ضرورت دارد و برای بقای دنیا باید وجود داشته باشد. حالا بیایید فکر کنید این تضاد تاریکی و روشنایی، همه جا باشد، حتی در درون انسان ها. آدم‌ها اگر بتوانند در درون خود تعادل برقرار کنند، آدم‌های قابل اعتمادی هستند، امّا اگر یک روز اتفاقی بیفتد و این تعادل برهم بخورد، مثلاً تاریکی از روشنایی بیشتر شود، آن وقت است که آن آدم به کمک نیاز دارد تا بتواند دوباره همه چیز را در درونش متعادل و برقرار کند.
 
داستان انیمیشن «میون، نگهبان ماه» درباره‌ی بقای زمین و نگهبانی از خورشید و ماه و زمین است. یعنی فکر کنید هر چیز مهمّی که در دنیا وجود دارد، یک نگهبان در کنار خود دارد تا از آن محافظت کند و نگذارد نظم و تعادل جهان به هم بخورد. یک روز که قرار است نگهبانان ماه و خورشید بازنشسته شوند و نگهبان جدیدی برای این کار بیاید، اتّفاق بدی می‌افتد. «نکروس» که پادشاه تاریکی هاست و در زیر زمین زندگی می‌کند، به دنیا حمله می‌کند و خورشید را می‌دزدد. نگهبان جدید خورشید به همراه میون، نگهبان ماه، راه می‌افتند که بروند خورشید را پیدا کنند و از چنگ نکروس، پادشاه تاریکی ها، نجات دهند. باید ببینیم چه اتّفاقی می‌افتد. اگر دوست دارید نگهبانان خورشید و ماه و زمین را از نزدیک ببینید، حتما این انیمیشن را تماشا کنید و از خلّاقیّت تصویری آن لذّت ببرید.
 
 
تریلر انیمیشن «میون، نگهبان ماه»
 
 
 
میون، نگهبان ماه
Mune: Guardian of the Moon
 
کارگردان:
Alexandre Heboyan, Benoit Philippon

تاریخ انتشار: ۲۰۱۴

زمان: ۶۰ دقیقه

کشور: فرانسه
 
شرکت تولید کننده: اونیکس فیلم
 
 
 

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.