سریال «رخنه» کلید خورد اکران فیلم سینمایی «مست عشق» در ۶ سینمای مشهد از فردا (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تیزر محل برگزاری نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ مشخص شد ماجرای تغییر در قوانین فصل آینده جوایز اسکار فصل دوم «آقای قاضی» در شبکه دو + زمان پخش فیلم سازی در مشهد جاده یک طرفه است | گفتگو با سعید ولی زاده، فیلمساز مشهدی آشنایی با برخی شخصیت‌های ماندگار ویلیام شکسپیر + عکس داستان‌هایی از ذهن آشفته انسان امروزی | گپی با نویسنده «گالری یک ذهن درهم» درباره این مجموعه داستان و حال و هوای آن صفحه نخست روزنامه‌های کشور - سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ لغو جایزه انجمن قلم آمریکا در اعتراض به انفعال درقبال مردم غزه اضافه شدن ۱۳ فیلم بر فهرست فیلم‌های جشنواره کن تصویری از آلن دلون در ۸۸ سالگی + عکس موضوع سریال «بدل» علی مشهدی چیست؟ +زمان پخش فصل دوم برنامه «سرزمین شعر» در تلویزیون + زمان پخش «تغییر چهره ۲» با نیکلاس کیج و جان تراولتا ساخته می‌شود واکنش سینماگران به صحبت‌های نائب رئیس نماوا درباره بی‌اخلاقی تهیه‌کنندگان و بازیگران
سرخط خبرها

معرفی انیمیشن «کورالین» (۲۰۰۹) | دختری با چشم‌های دکمه‌ای

  • کد خبر: ۳۶۵۳۷
  • ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۹
  • ۱
معرفی انیمیشن «کورالین» (۲۰۰۹) | دختری با چشم‌های دکمه‌ای
پویانمایی «کورالین» در سال ٢٠٠٩ ساخته شد و بسیار مورد استقبال قرار گرفت. داستان آن براساس رمانی از نیل گیمن، رمان نویس معروف، ساخته، و در سبک استاپ موشن کارگردانی شده است.
عاطفه جوینی | شهرآرانیوز- اگر روزی از حقیقت دور شویم، شبیه این است که چشمانمان را از دست داده باشیم. انگار دیگر نمی‌توانیم هیچ یک از چیز‌های واقعی را ببینیم، و آن‌ها را فقط در ذهنمان می‌سازیم. کسی که چشم نداشته باشد، دیگر نمی‌تواند دنیای اطرافش را ببیند. این دنیا هم می‌تواند زشت باشد هم زیبا. حقیقت هم چیزی جز این نیست. در اصل، حقیقت از کنار هم قرار گرفتن بدی‌ها و خوبی ها، زشتی‌ها و زیبایی ها، و ناراحتی‌ها و خوشحالی‌ها ساخته شده است. حالا انتخاب با شماست. دوست دارید واقعیّت‌ها را ببینید یا نه؟ دوست دارید چشم‌های خودتان را داشته باشید یا چشم‌های ساختگی؟
 
معرفی انیمیشن «کورالین» (۲۰۰۹) | دختری با چشم‌های دکمه‌ای

پویانمایی «کورالین» در سال ٢٠٠٩ ساخته شد و بسیار مورد استقبال قرار گرفت. داستان آن براساس رمانی از نیل گیمن، رمان نویس معروف، ساخته، و در سبک استاپ موشن کارگردانی شده است. داستان کورالین داستان دختری تنهاست که همراه با پدر و مادرش به تازگی به خانه‌ای بزرگ و قدیمی نقل مکان کرده اند. کورالین اغلب در خانه تنهاست و دوستی برای بازی ندارد. پدر و مادرش در حال کار کردن روی پروژه‌ای مهم هستند و اصلاً وقت حرف زدن با او را ندارند. آن‌ها به کورالین هیچ توجّهی نمی‌کنند و اغلب او را از سر خود باز می‌کنند. اینجاست که کورالین تنهایی بیرون می‌رود و عروسکی را پیدا می‌کند که دقیقاً شبیه به خودش است. روی صورت عروسک به جای چشم، دکمه‌های کوچکی دوخته شده اند که بسیار عجیب اند. نیمه شب که کورالین خواب است، صدای غذا خوردن یک موش را می‌شنود. بیدار می‌شود و به دنبال موش راه می‌افتد، اما آنجا درِ کوچکی را پیدا می‌کند که با یک تونل به دنیای دیگری می‌رسد. در دنیای دیگر، بابا و مامان کورالین زندگی می‌کنند با این تفاوت که با او خیلی مهربان هستند و به همه‌ی خواسته هایش گوش می‌کنند، امّا مشکل اینجاست که پدر و مادرش چشم هایشان دکمه‌ای است. این اتّفاق کورالین را وحشت زده کرده است و سعی می‌کند از آنجا فرار کند، امّا کم کم متوجّه می‌شود این پدر و مادر به ظاهر مهربان می‌خواهند چشم‌های واقعی او را بگیرند و به جایش دکمه بدوزند. همه‌ی این اتّفاقات زمانی برای کورالین می‌افتد که بسیار تنهاست، هیچ دوستی ندارد و پدر و مادر واقعی اش او را نادیده می‌گیرند.
 
معرفی انیمیشن «کورالین» (۲۰۰۹) | دختری با چشم‌های دکمه‌ای

کورالین با فکر نکردن و ساختن یک دنیای خیالی در ذهنش، گویی ناخواسته چشمان حقیقت بین خود را از دست می‌دهد و جذب دنیایی غیرواقعی می‌شود. ما با تماشای این پویانمایی می‌فهمیم چطور می‌توانیم در این مواقع به خودمان کمک کنیم و بدون کمک گرفتن از کسی، فرق بین خیال و واقعیّت را تشخیص بدهیم و بین این ٢ دنیا تعادل برقرار کنیم. به هر حال، کورالین هم راه سختی در پیش دارد. مگر نه؟

 
 
معرفی انیمیشن «کورالین» (۲۰۰۹) | دختری با چشم‌های دکمه‌ای
 
کورالین / Coraline

براساس رمانی از نیل گیمن
 
سال تولید: ٢٠٠٩
 
کارگردان: هنری سیلیک
 
شرکت تولیدکننده: استودیو لایکا
 
سبک: استاپ موشن
 
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
0
1
نیو کر دنش
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->