صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

ورزشی که ضررش بیشتر از فایده‌اش است!

  • کد خبر: ۸۶۱۴۴
  • ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۰
فیزیوتراپیست هیات پزشکی ورزشی کرمانشاه گفت: حرکت درازنشست، یکی از اشتباهات رایج در تمرینات ورزشی محسوب می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، نگین قربانی از حرکت درازنشست به عنوان یکی از اشتباهات رایج در تمرینات ورزشی یاد کرد و افزود: دراز نشست یکی از پرطرفدارترین حرکات ورزشی است که بسیاری از ورزشکاران آن را برای تقویت عضلات شکمی و کوچک کردن شکم انجام می‌دهند، درحالیکه این تمرین سالهاست منسوخ شده و در بسیاری از کشور‌های اروپایی و آمریکایی آن را از برنامه‌های ورزشی خود حذف و یا آن را اصلاح کرده اند.

این فیزیوتراپیست هیات پزشکی ورزشی کرمانشاه با اشاره به مشکلاتی که حرکات دراز نشست برای ستون فقرات ورزشکاران ایجاد می‌کند، گفت: شکل اصلاح شده این تمرین دیگر مشکلی برای ستون فقرات ورزشکاران ایجاد نمی‌کند و حتی تاثیرات بهتری نیز به همراه دارد.

وی از حرکت انقباض عضلات شکم به عنوان یکی از تمرینات جایگزین دراز نشست یاد کرد و گفت: در این حرکت ورزشکار حین راه رفتن و حتی نشستن، عضلات شکم خود را سفت نگه می‌دارد که تداوم این حرکت به تقویت عضلات شکم و کوچک شدن شکم کمک زیادی می‌کند.

قربانی ادامه داد: در حرکت دیگری که جایگزینی برای دراز نشست است، ورزشکار درحالت دراز کشیده قرار می‌گیرد و پای راست خود را حدود ۳۰ درجه بلند کرده، بگونه‌ای که عضلات چهار سر ران و شکم را نیز همزمان سفت نگه دارد و به مدت ۲۰ ثانیه در این حالت قرار گیرد و پس از آن پای راست را زمین بگذارد و همین حرکت را روی پای چپ نیز انجام دهد.

وی از حرکت پلانک نیز به عنوان یکی از حرکات جایگزین دراز نشست یاد کرد و گفت: این حرکت علاوه بر تاثیری که روی تقویت عضلات شکم دارد، تمرین مناسبی برای افزایش ثبات ناحیه مرکزی بدن ورزشکاران، بویژه در ورزشکاران رشته‌هایی مانند رزمی و کشتی  است که به واسطه ضربات بالا نیاز به حفظ تعادل در ناحیه مرکزی بدن دارند.

فیزیوتراپیست هیات پزشکی ورزشی کرمانشاه در ادامه افزود: در یک حرکت دیگر فرد به حالت تاق باز دراز کشیده و سپس پا‌های خود را در حالت ۹۰ درجه قرار می‌دهد و شروع به زدن حرکت دوچرخه می‌کند.

وی یادآورشد: هرچه فرد در انجام این حرکت حرفه‌ای‌تر شود، نیاز است که پا‌های خود را از تنه دورتر کند تا تمرین سنگین‌تر شود.

منبع: اقتصادآنلاین

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.