صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رییس کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: شورای ششم به کسب و کار‌های خُرد و افرادی که در حوزه شرکت‌‎های دانش بنیان، استارتاپ‌ها و مراکز کارآفرینی فعالیت دارند، نگاه حمایتی دارد.

به گزارش شهرآرانیوز، مجید دبیریان افزود: یکی از مهم‌ترین وظایفی که شهرداری و شورای شهر مشهد برای خود تعریف کرده اند، حمایت از کسب و کار‌های خُرد است که بعضی از این‌ها در قالب شرکت‌ها و مجموعه‌های کارآفرینی و برخی به صورت فصلی و مقطعی در نقاط مختلف فعالیت می‌کنند.

وی اضافه کرد: سامان دهی و تجمیع محل فعالیت شرکت‌ها، از جمله مواردی است که در دستور کار شهرداری قرار گرفته است.

رییس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شورای اسلامی شهر مشهد خاطرنشان کرد: مجموعه‌ای نظیر کارخانه نوآوری و فناوری باید توسعه یابد، با توسعه این مراکز و رویکرد توسعه‌ای در مناطق محروم و حاشیه شهر، می‌توان بخشی از افراد را ساماندهی و حمایت کرد.

دبیریان ادامه داد: نگاه حمایتی از فعالان این حوزه به چند سطح دسته بندی می‌شود که در گام نخست، نگاه حمایتی با استقرار افراد در محل‌های مورد نظر همچون کارخانه نوآوری فراهم می‌شود و افرادی که امکان اجاره مکان ندارند، می‌توانند با هزینه مناسب محلی را برای فعالیت خود فراهم کنند تا نیاز‌های حداقلی آن‌ها تامین گردد.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد افزود: گام بعدی حمایت از شرکت‌ها، مشارکتی است، برخی از شرکت‌ها و مراکز در حوزه مدیریت شهری و خدمات شهری سرویس‌هایی ارائه می‌دهند که شهرداری می‌تواند با آن‌ها تعامل کرده و سفارش کار دهد تا این شرکت‌ها قدرت گرفته و رشد کنند.

دبیریان گفت: با شرکت‌هایی که در حوزه خدمات شهری، فضای سبز، فناوری‌های نوین و آی تی فعالیت دارند و خدماتی در پاسخ نیاز‌های شهرداری ارائه می‌دهند، می‌توان تعامل داشت و سفارش کار داد.

وی ادامه داد: در گام سوم می‌توان با این شرکت‌ها کار مشترک اقتصادی تعریف کرد، شهرداری می‌تواند با نگاه انتفاعی از ظرفیت شرکت‌ها استفاده کرده و با شراکت در بخشی از این مجموعه‌ها، ارزش افزوده ایجاد کرده و تولید ثروت کند.

وی تاکید کرد: ما رویکرد تصدی گری نداریم بلکه با شرکت‌های بخش خصوصی مشارکت اقتصادی انجام می‌دهیم.

رییس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شورای اسلامی شهر مشهد خاطرنشان کرد: در مجموعه کارخانه نوآوری و فناوری مشهد ۳۰ شرکت مستقر هستند و ۲۵۰ شرکت در این حوزه شناسایی شده اند و آمادگی خود را برای همکاری با شهرداری در سطوح مختلف اعلام کرده‌اند.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.