چمران: شورا‌های شهر و روستا، انعکاس خواست و سلیقه مردم هستند رئیس دیوان عالی کشور: سبقت در خدمت باید فرهنگ غالب در نظام شورایی کشور باشد + فیلم آموزش ایمنی و مواجهه با حریق برای ۱۲۴ هزار شهروند مشهدی گپ و گفت با میراث دار سنت پرورش اسب یورقه در مهدی آباد| ما که هرچه بردیم، با رفقا خوردیم   شهروند خبرنگار | درخواست به‌سازی پیاده‌رو «ابرار ۱۰» در مشهد + پاسخ سرویس‌دهی رایگان خط‌۲ قطارشهری مشهد در روز شهادت امام‌جعفرصادق‌(ع) اعمال‌قانون ۱۸۱۸ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۶۱ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) دردسر‌های بودار همسایگی با انبار‌های خانگی | دپوی ضایعات در منازل مسکونی شهرک صابر مشهد ایست‌کار‌های مشهد، الگوی کشور | بیمه کارگران ایست‌کار‌ها در اولویت باشد هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد امروز در شرایط پاک قرار گرفت (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث ۱۴ بوستان بزرگ در شهر مشهد | پروژه‌های زودبازده‌ برای محرومیت‌زدایی از حاشیه شهر ترافیک سنگین در بولوار ملک‌آباد و وکیل‌آباد مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) حاجی بگلو: رویکرد و نگاه شورای ششم، تحقق عدالت‌محوری در مشهد است سردار رادان در مشهد: قسم به خون شهدا که حافظ سنگر حجاب هستیم| توطئه عریانی و برهنگی، برنامه نفوذ دشمن برای براندازی است مشهدالرضا(ع)، هم‌صدا با طنین حجاب و غیرت | اجتماع باشکوه حمایت از «طرح نور فراجا» برگزار شد + فیلم بلاتکلیفی ۴۵۰‌هزار هکتار از اراضی ملی خراسان رضوی شهروند خبرنگار | درخواست ترمیم آسفالت در بلوار شهید آوینی مشهد + پاسخ شهردار مشهد: کلان‌شهر مشهد در زمینه هوشمندسازی پیشرو است هوای هشت منطقه کلانشهر مشهد امروز پاک است (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

ادامه بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱ شهرداری مشهد در صحن علنی شورای شهر (۲۶ اسفندماه ۱۴۰۰)

  • کد خبر: ۱۰۲۵۳۶
  • ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۴
ادامه بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱ شهرداری مشهد در صحن علنی شورای شهر (۲۶ اسفندماه ۱۴۰۰)
سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: در جلسه روز گذشته که بیش از ۸ ساعت به طول انجامید، ۸۹ تبصره از مجموع تباصر لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری مشهد مقدس مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 به گزارش شهرآرانیوز، موسی‌الرضا حاجی‌بگلو در پایان سی‌ودومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، به تشریح دستورکار‌های این جلسه پرداخت و اظهارکرد: در جلسه روز گذشته که بیش از ۸ ساعت به طول انجامید، ۸۹ تبصره از مجموع تباصر لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری مشهد مقدس مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی افزود: مابقی تبصره‌ها بودجه نیز در سی‌وسومین جلسه علنی که امروز، پنجشنبه، ۲۶ اسفندماه برگزار می‌شود، بررسی خواهد شد.

مهمترین وظیفه حضور به موقع در صحن  و رسیدگی به امور است

ناصحی، نائب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در ابتدای جلسه طی تذکری گفت: در شورای شهر، مهمترین وظیفه حضور به موقع در صحن  و رسیدگی به امور است. مهمترین جلسه در طول سال رسیدگی به بودجه است و ما بقی امور فرع محسوب می‌شود متاسفم که بعد از گذشت ۴۰دقیقه صحن به رسمیت رسید.

کریمدادی هم در ادامه طی تذکری گفت: از مردم بابت اتفاق روز قبل شورا و رفتار دو تن از اعضای شورا عذرخواهی می‌کنم، اگر تبصره‌ای حذف می‌شود دلیل بر پرخاشگری اعضا نیست این کار خوبی نبود و من از مردم عذرخواهی می‌کنم.

موحدیان هم در حاشیه این جلسه گفته بود: این اتفاق‌ها در شورای و در حین رسیدگی به امور طبیعی است. نودمین تبصره لایحه بودجه ۱۴۰۱ در جلسه امروز صحن بررسی شد.

یکی از تبصره ها اشاره به تقویت و مشارکت بیشتر بانوان در سطح جامعه، ردیف خدمت حمایت از نهادهای عمومی و اجتماعی و تشکل ها را به دو ردیف تبدیل و ۳۰درصد از اعتبار مربوط را به بانوان و خانواده اختصاص دهد، علی رغم اینکه اعضا بر سر درصد گفته شده بحث و گفت و گو داشتند در نهایت ابن تبصره با درصد تعیین شده به تایید رسید

یکی از تبصره ها اشاره به احداث باغ موزه دفاع مقدس تا سقف ۳۰۰میلیارد ریال در قالب تفاهم‌نامه اقدام و اعتبار تخصیص یافته را در حساب‌های فی مابین لحاظ نماید.

دائمی، عضو دیگر شورای اسلامی شهر با اشاره به تعلل در ساخت ابن باغ موزه به توجه ویژه به سرانجام رسیدن باغ موزه دفاع مقدس که نیازمند کمک دستگاه‌ها است تاکید کرد.

همچنین در ادامه فرهمندی پیشنهاد افزایش ۳۰۰میلیارد را به ۵۰۰میلیارد ریال داشت که به تصویب رسید و این تبصره با رقم ۵۰۰ میلیارد ریال تصویب شد.

یکی از تبصره ها شهرداری مشهد را مکلف کرده است، نسبت به اختصاص ۱۰هکتار فضای پارک ۷۳هکتاری به سایت ویژه بانوان و تجهیز آن براساس نیازهای این گروه و بوستان‌های بزرگ مقیاس در حاشیه شهر اقدام و گزارش پیشرفت آن را ظرف مدت ۲ ماه به شورای شهر ارائه نماید.

سلیمی عضو کمیسیون بانوان هم بر لزوم ایجاد پارک متناسب با جمعیت کودک و بانوان در منطقه و به خصوص حاشیه شهر دارد.

موحدیان گفت: ابنکه شهرداری را دو ماه مکلف کردبم، این حجم پارک را ظرف مدت دو‌ ماه گزارش دهد، انجام این کار غیرممکن است.

سرانجام این تبصره با یک سری اصلاحات به تصویب رسید.

۱۱۳تبصره لایحه بودجه ۱۴۰۱ به بحث و بررسی پرداخته شد و نهایتا با اصلاحیه و پیشنهادهای ارائه شده به تصویب رسید.

جز معدود سال‌هایی است که بودجه این طرف سال به تصویب می‌رسد

شهردار مشهد با حضور در صحنن علنی جلسه گفت: قدردان زحمات اعضای شورای اسلامی شهر مشهد هستیم که در یک اقدام فشرده تصویب و بررسی بودجه ۱۴۰۱ را به پایان رساندن که خدا قوت دارد.

سید عبدالله ارجائی اظهارداشت: جز معدود سالهایی است که بودجه این طرف سال به تصویب می‌رسد که امیدواریم دولت و فرمانداری هم همکاری‌های لازم را داشته باشند تا گرفتار بودجه‌های یک دوازدهم نشویم.

شهردار ادامه داد: از رفتار عالمانه‌ای که در رابطه با بررسی تبصره‌ها صورت گرفت کمال تشکر را داریم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->