اجرای عملیات رفع خطر محل فرونشت بولوار کلاهدوز مشهد + فیلم و تصاویر بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان‌رضوی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون وزیر کار: مشهد الگوی موفق توسعه حمل‌و‌نقل ریلی در سایر کلانشهر‌هاست ۱۰۰ قطعه زمین در بینالود به خانواده‌های دارای ۴ فرزند اختصاص یافت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) شهردار مشهد: سیاست ما واگذاری اجرای برنامه‌های مناسبتی به مردم است به دنبال پذیرش سالانه ۴۰ هزار مددجوی زائر هستیم اصل ۴۳ قانون اساسی مورد غفلت قرار گرفته است «زائرسرای کرامت ۲» در مشهد افتتاح شد پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی احداث رینگ سلامت بوستان بجمهن مشهد شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند استقرار نیرو‌ها و تجهیزات خدمات شهری همزمان با شروع بارندگی در مشهد امسال مشهد به صورت ویژه به استقبال دهه کرامت می‌رود | خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت ۱۴۰۳ است+ فیلم باران بهاری هوای کلانشهر مشهد را پاک کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعلام برنامه‌های صدا وسیمای خراسان رضوی جهت برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اعمال قانون ۱۷۴۹ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۹ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) خودرو پراید در صدر جدول خودرو‌های آلاینده مشهد قرار دارد ترافیک پر حجم مشهد در مسیر حوزه‌های امتحانی کنکور سراسری ۱۴۰۳ (۶ اردیبهشت۱۴۰۳) ساعت کار مترو مشهد در روز برگزاری کنکور تغییر کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش باران بهاری درجاده‌های خراسان رضوی | مه‌گرفتگی در محور درگز-قوچان (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت
سرخط خبرها

بهره برداری از مرکز معاینه فنی خودرو‌های سنگین مشهد در تابستان ۱۴۰۱

  • کد خبر: ۱۰۷۴۱۳
  • ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۹
بهره برداری از مرکز معاینه فنی خودرو‌های سنگین مشهد در تابستان ۱۴۰۱
بنا به گفته مدیرعامل سازمان مدیریت حمل ونقل بار درون شهری شهرداری مشهد و حومه، مرکز ارائه خدمات معاینه فنی خودرو‌های سنگین درون شهری مشهد در تابستان امسال آماده بهره برداری خواهد بود.

علیرضا ظهیری | شهرآرانیوز؛ یکی از مشکلاتی که خودرو‌های سنگین خدماتی مانند خودرو‌های حمل ونقل عمومی و خدمات ایمنی و حمل زباله مربوط به شهرداری در مشهد داشته اند، موضوع معاینه فنی بوده است؛ زیرا این خودرو‌ها برای معاینه فنی باید از شهر خارج می‌شدند و این خروج از شهر سبب می‌شد در خدمت رسانی این خودرو‌ها وقفه ایجاد شود.

ازاین رو، مدیریت شهری مشهد با اجراکردن پروژه ساخت مرکز معاینه فنی خودرو‌های سنگین در بولوار آیت ا... هاشمی رفسنجانی درصدد است از این مرکز برای ارائه خدمات معاینه فنی خودرو‌های سنگین درون شهری و دیگر خودرو‌های سنگین بهره برداری کند. بنا به گفته مدیرعامل سازمان مدیریت حمل ونقل بار درون شهری شهرداری مشهد و حومه، این مرکز در تابستان امسال آماده بهره برداری خواهد بود.

سیدجعفر شمس در گفتگو با شهرآرا با بیان اینکه مرکز معاینه فنی خودرو‌های سنگین شهرداری در کنار توقفگاه خودرو‌های سنگین باری واقع در بولوار آیت ا... هاشمی رفسنجانی ساخته می‌شود، اظهار کرد: عملیات ساخت این مرکز از دی ۱۳۹۹ آغاز شد، اما در برخی اوقات شاهد توقف عملیات ساخت بودیم که با پیگیری و حل مشکلات، اکنون عملیات ساخت این مرکز درحال انجام است و ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل ونقل بار درون شهری شهرداری مشهد افزود: براساس برنامه ریزی، این مرکز معاینه فنی که اولین و تنها مرکز معاینه فنی خودرو‌های سنگین در داخل کلان شهر مشهد است و در شرق کشور نمونه مشابه ندارد، در تابستان امسال آماده بهره برداری خواهد بود.

وی در ادامه به تشریح اهداف ساخت این مرکز پرداخت و گفت: براساس مصوبه هیئت وزیران، همه مراکز معاینه فنی خودرو‌های سنگین باید خارج از محدوده شهری باشند، اما ذیل این مصوبه تبصره‌ای وجود دارد که به کلان شهر‌ها اجازه داده است در داخل شهر نیز یک مرکز معاینه فنی داشته باشند.

شمس ادامه داد: هدف این تبصره نیز ارائه خدمات معاینه فنی به خودرو‌های سنگین درون شهری و خودرو‌هایی با کارکرد عمومی مانند اتوبوس‌ها و خودرو‌های آتش نشانی است. در مرکزی هم که در مشهد درحال ساخت است، قرار است امور مربوط به معاینه فنی خودرو‌های سنگین شهرداری مانند اتوبوس و خودرو‌های آتش نشانی و دیگر خودرو‌های شهری انجام شود. همچنین، از خروج این خودرو‌ها از شهر جلوگیری شود تا وقفه زیادی در ارائه خدمات به همشهریان ایجاد نشود.

وی افزود: مراکز معاینه فنی خودرو‌های سنگین بخش خصوصی از ارائه خدمات به برخی خودرو‌های سنگین مانند جرثقیل‌های تناژ سنگین خودداری می‌کنند و مالکان این خودرو‌ها هم با این استدلال از انجام معاینه فنی فرار می‌کنند.

با بهره برداری از مرکز معاینه فنی خودرو‌های سنگین شهرداری مشهد، ارائه خدمات معاینه فنی به این خودرو‌ها هم انجام می‌شود تا مسیری برای فرار از معاینه فنی وجود نداشته باشد. همچنین، دیگر خودرو‌های سنگین می‌توانند از خدمات این مرکز بهره‌مند شوند.

مدیرعامل سازمان حمل ونقل بار درون شهری مشهد با بیان اینکه در مرکز معاینه فنی خودرو‌های سنگین، خودرو‌ها براساس سه شاخص ظاهری، فنی، ایمنی و میزان آلایندگی محیط زیستی بررسی می‌شوند، تصریح کرد: این مرکز دو خط دارد که به صورت روزانه می‌تواند فرایند معاینه فنی هشتاد تا صد خودرو سنگین را انجام دهد.

وی ادامه داد: این مرکز در زمینی به مساحت ۷۵۰۰ مترمربع درحال ساخت است و برای ساخت آن اعتباری بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->