سرمایه‌گذاری ۴۰ هزار میلیارد تومانی در دوره ششم شورای مشهد شناسایی ۲۰ هزار کودک بازمانده از تحصیل در خراسان رضوی| ساماندهی سالمندان متکدی در دستورکار قرارگاه اجتماعی مشهد رضایت مندی زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی از خدمات نوروزی شهرداری مشهد حسامی: حل مسائل اساسی شهری باید ازجمله اهداف زیست‌بوم نوآوری باشد مدیریت شهری مشهد از برنامه‌های خلاقانه و نوآورانه حمایت می‌کند اعزام کاروان ۳۰۰ نفره راهیان نور شهرداری مشهد به مناطق عملیاتی غرب کشور نگرانی از حمله ملخ‌ها به روستا‌های مشهد، بی‌اساس است | اعلام آخرین وضعیت از مناطق درگیر رونمایی از مدل بهینه زیست‌بوم نوآوری مدیریت شهری مشهد + فیلم طراحی و اجرای مدرن‌ترین زمین بازی کودکان در مشهد | تلفیق بازی، یادگیری و خلاقیت راه‌اندازی زیپ لاین، کابل گلایدر، دوچرخه کابلی و پل ماجراجویی در چهار بوستان بزرگ مشهد قصه ناتمام دیوارهای شهرک شهید بهشتی مشهد | ماجرای دیواری که مسیر اصلی خیابان را مسدود کرده است شهردار مشهد مقدس: اگر روش‌های نوین به کمک مدیریت شهری نیاید، امکان اداره شهر را نخواهیم داشت ویدئو | آغاز مسافرگیری فاز اول خط ۳ متروی مشهد از ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۴ رئیس شورای عالی استان‌ها: دو فوریت طرح اصلاح جزء (۳) بند (ب) ماده (۱۰۶) قانون برنامه پنج‌ساله هفتم، برای برقراری فوق‌العاده خاص کارکنان و کارگران شهرداری‌ها تصویب شد شورای اسلامی شهر مشهد تصویب کرد: نام‌گذاری ۴ سالن ورزشی به نام شهدا | نوسازی ناوگان ون فرسوده و واگذاری ۱۳۰ دستگاه ون «وانا» + فیلم سرویس‌دهی رایگان خط دو متروی مشهد در سالروز شهادت امام‌جعفرصادق(ع) (۴ اردیبهشت ۱۴۰۴) کیفیت هوای کلانشهر مشهد، در مرز آلودگی (۳ اردیبهشت ۱۴۰۴) نوآوری، ضرورت و فرصت پیش‌روی مدیریت شهر نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: در دوره ششم، باید گره‌های چندده‌ساله شهر مشهد باز شود ساختمان ستاد و فرماندهی آتش‌نشانی مشهد در آستانه بهره‌برداری حاشیه هایی از ترافیک پل شهید عباسپور مشهد
سرخط خبرها

راه‌اندازی اولین خط معاینه‌فنی موتورسیکلت در مشهد در سال ۱۴۰۱

  • کد خبر: ۹۹۴۱۳
  • ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۱
راه‌اندازی اولین خط معاینه‌فنی موتورسیکلت در مشهد در سال ۱۴۰۱
رئیس اداره راهبری و نظارت بر مراکز معاینه فنی و کاهش آلایندگی هوای شهرداری از راه‌اندازی اولین خط معاینه‌فنی موتورسیکلت در مشهد در سال ۱۴۰۱ خبر داد.

علیرضا ظهیری | شهرآرانیوز؛ در شهر مشهد حدود ۴۰۰ هزار موتورسیکلت درحال ترددند و از این تعداد به شکل خوش بینانه بیش از ۵۰ درصد آن‌ها به تست‌های معاینه‌فنی نیاز دارند. براساس سیاهه آلودگی هوای مشهد، سهم آلایندگی موتورسکلیت‌های شهر مشهد از مجموع کل منابع آلاینده این کلان‌شهر ۱/۵ درصد است.

ازاین رو مدیریت شهری مشهد با راه اندازی اولین خط معاینه فنی موتورسیکلت قصد دارد با انجام فرایند معاینه فنی بتواند این سهم را کاهش دهد، هرچند بنا به گفته رئیس اداره راهبری و نظارت بر مراکز معاینه فنی و کاهش آلایندگی هوای شهرداری مشهد، متصل نبودن موضوع معاینه فنی به سامانه سیمفا و جریمه نشدن موتورسکلیت‌های بدون برگه معاینه فنی دو معضل اساسی در استقبال نکردن دارندگان موتورسیکلت برای حضور در مراکز معاینه فنی است.

مرتضی هدشی در گفتگو با شهرآرا با بیان اینکه در شهر مشهد حدود ۴۰۰ موتورسیکلت فعال است که در حالت خوش بینانه بیش از نیمی از موتور‌ها به معاینه فنی نیاز دارند، اظهار کرد: تاکنون در شهر مشهد خط معاینه فنی برای موتورسیکلت‌ها نداشتیم؛ از خطوط معاینه فنی فعال در شهر‌های دیگر کشور مانند تهران به دلیل متصل نبودن به سامانه یکپارچه ملی معاینه فنی ایران (سیمفا) استقبال خوبی نشده است.

وی با بیان اینکه در همین راستا با سازمان شهرداری‌ها مکاتباتی داشته ایم تا معاینه فنی موتورسیکلت‌ها نیز به سامانه سیمفا متصل شود، تصریح کرد: شورای اسلامی شهر مشهد نیز به واسطه میزان آلودگی هوای موتورسیکلت‌ها و در راستای کاهش این آلودگی مصوبه‌ای داشته است تا شهرداری برای معاینه فنی رایگان موتورسیکلت‌ها امتیازاتی قائل شود؛ ازاین رو قرار است در مرکز تازه تأسیس معاینه فنی آزادی خط معاینه فنی موتورسیکلت نیز ایجاد شود.

هدشی ادامه داد: اکنون این خط معاینه فنی با سرمایه گذاری مرکز آزادی به محل مرکز منتقل شده و درحال نصب است؛ پیش بینی می‌شود این خط معاینه فنی اولین بار در مشهد در سال ۱۴۰۱ فعال شود.

وی تأکید کرد: بخش تأمین و راه اندازی خط معاینه فنی موتورسیکلت در مشهد از نظر سخت افزاری انجام شده است و با متصل شدن معاینه فنی موتورسیکلت به سامانه سیمفا، موضوعات نرم افزاری نیز می‌تواند حل وفصل شود.

رئیس اداره راهبری و نظارت بر مراکز معاینه فنی و کاهش آلایندگی هوای شهرداری ادامه داد: البته موضوع عامل بازدارندگی و اعمال قانون موتورسیکلت‌های بدون برگه معاینه فنی نیز مهم است؛ اینک برای خودرو‌های بدون برگه معاینه فنی، برگه جریمه صادر می‌شود، اما چنین موضوعی برای موتورسیکلت‌ها وجود ندارد؛

جریمه نشدن این وسیله نقلیه سبب استقبال نکردن دارندگان آن می‌شود؛ ازاین رو از استانداری و پلیس راهور انتظار داریم موضوع جریمه موتورسیکلت‌های بدون برگه معاینه فنی را هم زمان با راه اندازی خط معاینه فنی پیگیری کند.
وی افزود: خط معاینه فنی موتورسیکلت آزادی توانایی این را دارد که به صورت روزانه فرایند معاینه فنی ۱۰۰ تا ۱۵۰ موتورسیکلت را انجام دهد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->