شهردار مشهد مقدس خبر داد: بهره‌برداری از ایستگاه بسیج خط۳ مترو مشهد در دهه فجر ۱۴۰۴ رئیس سازمان حفاظت محیط زیست خبر داد: نسخه مازوت کم‌گوگرد برای کاهش آلایندگی صنایع و نیروگاه‌ها + فیلم اضافه‌شدن ۳۰۰ اتوبوس جدید به ناوگان حمل‌ونقل عمومی مشهد (۸ آبان ۱۴۰۴) انصاری: نظام ویژه استاندارد خراسان رضوی تدوین می‌شود | اعطای «نشان ملی زائر» از سال ۱۴۰۵ رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: بهبود ترافیک و توسعه حمل‌ونقل، اولویت شورای ششم است شهردار مشهدمقدس: تقاطع انقلاب اسلامی گره‌گشای ترافیک مناطق جنوبی و مرکزی شهر است + فیلم تکمیل ۱۱ بخش از ۱۲ پروژه ساماندهی تقاطع انقلاب اسلامی مشهد مشهد در وضعیت قرمز آلودگی | امروز نفس‌کشیدن سخت شد! (پنجشنبه، ۸ آبان ۱۴۰۴) مسیر دسترسی بولوار امام‌خمینی(ره) به میدان حافظ در تقاطع غیرهم‌سطح انقلاب اسلامی مشهد بازگشایی شد پایان انتظار و نفس تازه در بولوار شهید فخرایی مشهد | ۵ سال خاک و تاریکی به آسفالت و روشنایی رسید ضرورت تأمین منافع مردم مشهد در طرح بلندمرتبه‌سازی شهر بازگشایی مسیر دسترسی بولوار امام خمینی (ره) به میدان حافظ درتقاطع غیرهم‌سطح انقلاب مشهد پیشرفت ۷۰ درصدی فاز اول بوستان جهانشهر مشهد بازرسان، دیده‌بانان امین خدمت و سلامت اداری کنفرانس برنامه‌ریزی و مدیریت شهری، برند علمی مشهد در تعامل میان دانشگاه و مدیریت شهری حادثه، مستأجر ساختمان‌های ناایمن شهر | گزارش آخرین وضعیت ۶۵۰ ساختمان ناایمن در بافت شهری مشهد بودجه حفظ و مرمت آثار تاریخی خراسان رضوی کمتر از نیازها | مرمت می کنیم اما به اندازه اعتبار یادمان «رستم و رخش» مشهد به دلیل اجرای پروژه چپ‌گرد شاهنامه جمع شد | نصب مجدد مجسمه پس از اتمام پروژه آلودگی شدید هوای مشهد طی روزهای آینده هم ادامه دارد | هوای امروز شهر، ناسالم برای همه شهروندان (چهارشنبه، ۷ آبان ۱۴۰۴) ضرورت توسعه فضا‌های شهری ویژه بانوان در مشهد مقدس
سرخط خبرها

راه‌اندازی اولین خط معاینه‌فنی موتورسیکلت در مشهد در سال ۱۴۰۱

  • کد خبر: ۹۹۴۱۳
  • ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۱
راه‌اندازی اولین خط معاینه‌فنی موتورسیکلت در مشهد در سال ۱۴۰۱
رئیس اداره راهبری و نظارت بر مراکز معاینه فنی و کاهش آلایندگی هوای شهرداری از راه‌اندازی اولین خط معاینه‌فنی موتورسیکلت در مشهد در سال ۱۴۰۱ خبر داد.

علیرضا ظهیری | شهرآرانیوز؛ در شهر مشهد حدود ۴۰۰ هزار موتورسیکلت درحال ترددند و از این تعداد به شکل خوش بینانه بیش از ۵۰ درصد آن‌ها به تست‌های معاینه‌فنی نیاز دارند. براساس سیاهه آلودگی هوای مشهد، سهم آلایندگی موتورسکلیت‌های شهر مشهد از مجموع کل منابع آلاینده این کلان‌شهر ۱/۵ درصد است.

ازاین رو مدیریت شهری مشهد با راه اندازی اولین خط معاینه فنی موتورسیکلت قصد دارد با انجام فرایند معاینه فنی بتواند این سهم را کاهش دهد، هرچند بنا به گفته رئیس اداره راهبری و نظارت بر مراکز معاینه فنی و کاهش آلایندگی هوای شهرداری مشهد، متصل نبودن موضوع معاینه فنی به سامانه سیمفا و جریمه نشدن موتورسکلیت‌های بدون برگه معاینه فنی دو معضل اساسی در استقبال نکردن دارندگان موتورسیکلت برای حضور در مراکز معاینه فنی است.

مرتضی هدشی در گفتگو با شهرآرا با بیان اینکه در شهر مشهد حدود ۴۰۰ موتورسیکلت فعال است که در حالت خوش بینانه بیش از نیمی از موتور‌ها به معاینه فنی نیاز دارند، اظهار کرد: تاکنون در شهر مشهد خط معاینه فنی برای موتورسیکلت‌ها نداشتیم؛ از خطوط معاینه فنی فعال در شهر‌های دیگر کشور مانند تهران به دلیل متصل نبودن به سامانه یکپارچه ملی معاینه فنی ایران (سیمفا) استقبال خوبی نشده است.

وی با بیان اینکه در همین راستا با سازمان شهرداری‌ها مکاتباتی داشته ایم تا معاینه فنی موتورسیکلت‌ها نیز به سامانه سیمفا متصل شود، تصریح کرد: شورای اسلامی شهر مشهد نیز به واسطه میزان آلودگی هوای موتورسیکلت‌ها و در راستای کاهش این آلودگی مصوبه‌ای داشته است تا شهرداری برای معاینه فنی رایگان موتورسیکلت‌ها امتیازاتی قائل شود؛ ازاین رو قرار است در مرکز تازه تأسیس معاینه فنی آزادی خط معاینه فنی موتورسیکلت نیز ایجاد شود.

هدشی ادامه داد: اکنون این خط معاینه فنی با سرمایه گذاری مرکز آزادی به محل مرکز منتقل شده و درحال نصب است؛ پیش بینی می‌شود این خط معاینه فنی اولین بار در مشهد در سال ۱۴۰۱ فعال شود.

وی تأکید کرد: بخش تأمین و راه اندازی خط معاینه فنی موتورسیکلت در مشهد از نظر سخت افزاری انجام شده است و با متصل شدن معاینه فنی موتورسیکلت به سامانه سیمفا، موضوعات نرم افزاری نیز می‌تواند حل وفصل شود.

رئیس اداره راهبری و نظارت بر مراکز معاینه فنی و کاهش آلایندگی هوای شهرداری ادامه داد: البته موضوع عامل بازدارندگی و اعمال قانون موتورسیکلت‌های بدون برگه معاینه فنی نیز مهم است؛ اینک برای خودرو‌های بدون برگه معاینه فنی، برگه جریمه صادر می‌شود، اما چنین موضوعی برای موتورسیکلت‌ها وجود ندارد؛

جریمه نشدن این وسیله نقلیه سبب استقبال نکردن دارندگان آن می‌شود؛ ازاین رو از استانداری و پلیس راهور انتظار داریم موضوع جریمه موتورسیکلت‌های بدون برگه معاینه فنی را هم زمان با راه اندازی خط معاینه فنی پیگیری کند.
وی افزود: خط معاینه فنی موتورسیکلت آزادی توانایی این را دارد که به صورت روزانه فرایند معاینه فنی ۱۰۰ تا ۱۵۰ موتورسیکلت را انجام دهد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->