کره‌شمالی: بدترین وضعیت حقوق بشری در جهان را در آمریکا داریم بلینکن برای گفتگو درباره رفح و اسرای صهیونیست به سرزمین‌های اشغالی سفر می‌کند اوکراین از بیم حمله بلاروس ۲ بیمارستان را تخلیه کرد تشدید اختلافات میان اعضای کابینه جنگ رژیم صهیونیستی شلیک ۲ موشک در سواحل یمن به یک کشتی خسارت وارد کرد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزییاتی از حمله پهپادی به یک میدان گازی در سلیمانیه عراق بسته تسلیحاتی ۶ میلیارد دلاری آمریکا در مسیر اوکراین سرنگونی پهپاد گران قیمت و پیشرفته آمریکا در سواحل یمن (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) شعله‌ور شدن اعتراضات ضد صهیونیستی در دانشگاه‌های فرانسه و انگلیس حمله مقاومت اسلامی عراق به حیفای سرزمین‌های اشغالی (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) شلیک ۳۰ موشک از جنوب لبنان به شمال جولان اشغالی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) آمادگی کامل مقاومت برای مقابله با تجاوز اشغالگران به رفح اعتراض دانشجویان حامی فلسطین در شهرهای انگلیس وزیر دفاع: حملات تروریستی نتیجه حمایت کشورهای غربی از تروریست‌ها است سکوت بلینکن درباره دستگیری ۵۵۰ دانشجو و ادعای دموکراسی در آمریکا شولتس: احتمال حل اختلافات باکو-ایروان بیشتر از همیشه است کنعانی:‌ آمریکا شایستگی اظهارنظر در مورد حقوق بشر را ندارد چین : ناتو مسئول اصلی جنگ اوکراین است نتانیاهو: تصمیمات لاهه تاثیری بر رفتار اسرائیل ندارد آمادگی مردم یمن برای جنگ مستقیم با ارتش رژیم صهیونیستی
سرخط خبرها

موضع‌گیری دوباره رافائل گروسی علیه ایران| مسائل حل‌نشده بین ایران و آژانس کنار گذاشته نمی‌شود

  • کد خبر: ۱۲۷۲۰۷
  • ۰۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۶
موضع‌گیری دوباره رافائل گروسی علیه ایران| مسائل حل‌نشده بین ایران و آژانس کنار گذاشته نمی‌شود
رافائل گروسی در سخنرانی افتتاحیه شصت و ششمین کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی باز هم علیه موضوعات پادمانی ایران موضع گرفت.

به گزارش شهرآرانیوز، رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در سخنرانی افتتاحیه شصت و ششمین کنفرانس عمومی این نهاد بین‌المللی خواستار همکاری ایران برای حل «موضوعات پادمانی» برنامه هسته‌ای این کشور شد.

بنا بر گزارشی که صفحه اینترنتی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره سخنرانی افتتاحیه مدیرکل این نهاد در سخنرانی افتتاحیه شصت و ششمین کنفرانس عمومی آژانس منتشر کرد، او یک بار دیگر درباره برنامه هسته‌ای ایران و موضوعات پادمانی موضع‌گیری کرد.

رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در بخشی از سخنرانی خود گفت: «همانطور که در شصت و پنجمین نشست کنفرانس عمومی اعلام کردم، راستی‌آزمایی و نظارت آژانس بر تعهدات مرتبط هسته‌ای ایران ذیل برجام به‌طور جدی تحت تاثیر تصمیم ایران برای توقف اجرای این تعهدات از جمله پروتکل الحاقی قرار گرفته است».

گروسی گفت: «در صورت از سرگیری کامل اجرای تعهدات مرتبط هسته‌ای ایران در چارچوب برجام، آژانس باید شکاف موجود در دانش خود را در مورد آنچه در زمانی که تجهیزات نظارتی و بازرسی ما مرتبط با برجام فعال نبود، رفع کند. چالش‌های قابل توجهی برای تایید انطباق با وضعیت میزان اعلام شده ایران درباره سانتریفیوژ‌ها و آب سنگین قبل از ۲۱ فوریه ۲۰۲۱ وجود خواهد داشت».

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مدعی شد: «درباره توافق پادمانی ان‌پی‌تی با جمهوری اسلامی ایران، آژانس تلاش‌هایی برای تعامل با ایران به منظور حل موضوعات باقی مانده مرتبط با وجود ذرات اورانیوم با منشا انسانی در سه مکان اعلام نشده در ایران انجام داده است. از ماه ژوئن، ایران تعاملی با آژانس نداشته است. در نتیجه، این موضوعات حل نشده‌اند و آژانس در موقعیتی نیست که در این باره ضمانت دهد که برنامه هسته‌ای ایران  منحصرا برای مصارف صلح آمیز است».

وی افزود: «آژانس همچنان آماده است بار دیگر با ایران وارد تعامل شود تا بدون هرگونه تاخیر این موضوعات حل شوند. ما باید راه‌حل‌های مشترک برای مشکلات پیدا کنیم؛ مشکلاتی که اگر ما به روشی مبتنی بر همکاری آن‌ها را حل نکنیم، قرار نیست کنار گذاشته شوند».

شصت و ششمین کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز آغاز به کار کرد. طبق بیانیه آژانس، نمایندگان ۱۷۵ عضو این نهاد بین‌المللی از ۲۶ تا ۳۰ سپتامبر (چهارم تا هشتم مهر) برای این نشست در مقر آژانس در وین اتریش گرد هم می‌آیند.

در روز‌های آینده قرار است نمایندگان کشور‌های عضو آژانس درباره طیف گسترده‌ای از موضوعات از گزارش سالانه ۲۰۲۱ و بودجه ۲۰۲۳ تا تقویت فعالیت‌های مربوط به علم، فناوری و کاربرد‌های هسته‌ای و همچنین فعالیت‌های ایمنی و امنیت هسته‌ای آژانس و تقویت اثربخشی و بهبود کارایی پادمان‌ها گفتگو کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->