نشت ۱۰ تن قیر مذاب از تانکر حمل قیر در شهرک عسکریه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ عکس دفاع معاون وزیر کار از وضعیت دستمزد کارگران | امیدواریم در طرح همسان‌سازی حقوق، حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به ۹۰ درصد حقوق کارکنان برسد متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران | دولت برای پرداخت بدهی تامین اجتماعی برنامه‌ریزی کرده است پیام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به مناسبت روز کارگر: مقام کارگر به فرموده رهبر معظم انقلاب دارای قداست است یک کشته و ۲ مصدوم بر اثر تصادف در جاده ماریان به زاک+عکس پلیس محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد را کشف کرد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس شهری تهران دستگیر شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت تاخیر پرواز مشهد - تهران هواپیمایی چابهار چه بود؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقتی مقتول خواست قاتلش اعدام نشود! خراسان‌رضوی رکورددار حوادث ترافیکی طی هفته گذشته کشف موادغذایی احتکارشده در کاشمر به ارزش بیش‌از ۴.۵ میلیارد ریال پیگیری دادستانی مشهد در خصوص حادثه غرق‌شدگی در یکی از استخرهای این کلانشهر چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟ رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود استخوان کودکان را چگونه تقویت کنیم؟ مصرف بیسکوییت و کلوچه چه تاثیری بر سلامتی کودکان دارد؟ خشم بهاری را کنترل کنید برای حفظ سلامتی روزانه چند عدد تخم مرغ بخوریم؟
سرخط خبرها

چه افرادی در اولویت دریافت واکسن آنفولانزا هستند؟

  • کد خبر: ۱۲۷۵۸۳
  • ۰۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۸
چه افرادی در اولویت دریافت واکسن آنفولانزا هستند؟
سرپرست پیشگیری و کنترل بیماری‌های خراسان رضوی گفت: افرادی که بیماری‌های زمینه‌ای دارند توصیه می‌شود واکسن آنفولانزا را با شروع فصل سرما تزریق کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر ناصر امینی در این باره گفت: با شروع فصل سرما بیماری‌های واگیردار و تنفسی مثل آنفولانزا شیوع پیدا میکند. به طور معمول افرادی که بیشتر کرونا گرفتند و سیستم ایمنی ضعیف دارند، بیشتردر معرض این بیماری هستند و ممکن است سرماخوردگی سخت تری بگیرند.

وی با تاکید بر اینکه بهترین راه برای اینکه مبتلا به آنفولانزا نشویم پیشگیری است افزود: در پیشگیری بیماری‌ها به خصوص بیماری‌های ویروسی بهترین کار واکسن زدن است در همه این سال‌ها اثر بخشی این واکسن مشخص شده است و به طور معمول افرادی که واکسن را دریافت کردند سود کردند. 

دکتر امینی با بیان اینکه بر اساس آمار اثر بخشی واکسن آنفولانزا چیزی حدود ۴۰ تا ۶۰ درصد است یادآورشد: واکسن آنفولانزا معمولا پیشگیری از ابتلا می‌کند و اگر فرد مبتلا شود درصورتیکه واکسن زده باشد  در بدن خفیف تر رویت می‌شود.

به گفته وی، افرادی بیشتر در اولویت دریافت واکسن انفولانزا هستند که در مراکز درمانی مشغول به کار هستند از دیگر گروه‌های اولویت دار کارکنان نظام دامپزشکی، سازمان حفاظت محیط زیست، همچنین بیمارانی که سیستم ایمنی ضعیف به دلیل بیماری زمینه‌ای که دارند، افرادی که دریافت کننده پیوند عضو بدن بوده اند و هر نوع بیماری که سیستم ایمنی بدن را کاهش میدهد باید واکسن آنفولانزا را بزنند تا از درگیری بیماری سخت جلوگیری شود.

سرپرست پیشگیری و کنترل بیماری‌های خراسان رضوی افزود: افرادی‌که مبتلا به چاقی مفرط هستند و توده بدنی آن‌ها بیش از ۴۰درصد است، کارکنانی که در مراکز نگهداری معلولین و سالمندان هستند از دیگر گروه‌های اولویت دار هستند
زنان باردار و زنانی که یک هفته از وضع حمل آن‌ها سپری شده است از دیگر افراد اولویت دار برای واکسن زدن هستند

وی در ادامه گفت: در مجموع افرادی که دارای بیماری مزمن و زمینه‌ای هستند توصیه می‌شود واکسیناسیون را داشته باشند. بیماران دیابتی تیپ یک و دو، بیماران ضایعه نخاعی و افرادی که سوء جذب دارند بهتراست واکسن انفولانزا دریافت کنند.

دکتر امینی تاکید کرد: افرادی که قصد سفر به کشور دیگری را دارند توصیه می‌شود دو هفته قبل از سفر واکسیناسیون را انجام دهند. افراد بالای ۶۵ سال بدلیل اینکه بیشتر در معرض بیماری هستند بهتر است واکسن بزنند.

چه افرادی واکسن نزنند؟

به گفته این متخصص، بطور معمول افرادی که واکنش‌های آلرژیک شدید دارند و یا حساسیت به واکسن انفولانزا در دفعات قبلی داشتند، جزء افرادی هستند که توصیه نمی‌شود واکسن بزنند. درسایر موارد افرادی که نگران هستند و حساسیت دارویی دارند قبل از تزریق حتما باید با پزشک متخصص مشورت کنند.
دکتر امینی تصریح کرد: افرادی که دارای بیماری فعال تب دار هستند مثل مبتلایان به کرونا باید حتما بیماری شان بهبود یابد و دو هفته بعد رفع علائم واکسن بزنند. چون فردی که بیماری فعال دارد سیستم ایمنی اش ضعیف است و واکسن انچنان اثر بخش نخواهد بود.

سرپرست پیشگیری و کنترل بیماری‌های خراسان رضوی گفت: واکسن آنفولانزا سالانه است و ابتدای فصل سرما باید تزریق شود و فرد اگر ابتدای پاییز تزریق کند تا سال آینده نیاز به تزریق ندارد.
وی ادامه داد: واکسن هر سال با توجه به تغییرات نوع ویروس تغییر میکنند و عموما واکسن هر سال در حال تغییر است و برای ویروس جدید مقاوم سازی صورت می‌گیرد. مسلما هر فردی که واکنش الرژیک شدید ندارد با تزریق آن سود می‌برد وباعث می‌شود بیماری سبک‌تر به سراغ فرد بیاید.
وی توصیه کرد: در شرایط فعلی همچنان بحث سرایت جدی است و افراد با استفاده از ماسک به خصوص در مکان‌های شلوغ می‌توانند پیشگیری‌های لازم را داشته باشند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->