شهادت ۳ مبارز گردان‌های قدس در جنوب لبنان واکنش سوریه به حمله احتمالی اسرائیل به رفح ادعای مضحک وزیر دفاع آمریکا درباره ایران واکنش کرملین به اتهام دخالت روسیه در سوءقصد به جان زلنسکی شهادت و زخمی‌شدن چندین فلسطینی در حملات جدید رژیم صهیونیستی سازمان جهانی بهداشت: رفح را ترک نمی کنیم | اینجا سوخت فقط برای ۳ روز دیگر وجود دارد واکنش حماس به کشف یک گور دسته جمعی دیگر در بیمارستان الشفا غزه اوکراین از زندانیان به عنوان نیروی جنگی استفاده می‌کند محمد اسلامی: منطق آمریکایی‌ها قلم‌کردن پاها و خلع سلاح است حمله ترکیبی حزب‌الله لبنان به موضع صهیونیستی «المالکیه» (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله موشکی از نوار غزه به سرزمین‌های اشغالی (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) وزیر جنگ رژیم صهیونیستی: تابستان داغی خواهیم داشت حملات پهپادی و موشکی حزب‌الله به دو مقر ارتش اسرائیل جنایت جدید صهیونیست‌ها؛ کشف سومین گور جمعی در بیمارستان الشفا ارتش روسیه دو روستای دیگر را در اوکراین تصرف کرد دستور ویژه رئیس جمهور برای حل مشکل اشتغال استان‌های دارای نرخ بالای بیکاری شبکه مخابرات خراسان رضوی برای مرحله دوم انتخابات در پایداری کامل قرار گرفت نتایج سفر گروسی به ایران، محور دیدار مدیرکل آژانس اتمی با میخائیل اولیانوف پاسخ حزب‌الله به حملات اسرائیل به جنوب لبنان ۷ نیروی طالبان در انفجار بدخشان کشته شدند
سرخط خبرها

عربستان سفارت خود در کابل را تخلیه کرد

  • کد خبر: ۱۴۸۹۳۵
  • ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۵
عربستان سفارت خود در کابل را تخلیه کرد
عربستان تمامی کارمندان سفارت خود در کابل را تخلیه کرد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ به نقل از پایگاه خبری ۸ صبح، منابع دیپلماتیک امروز (یکشنبه) اعلام کردند، تمامی کارمندان دیپلماتیک و وابستگان آنها در سفارت عربستان در کابل، پایتخت افغانستان روز چهارشنبه و پس از آن تخلیه شدند که طالبان افغانستان تمامی کارمندان زن سفارت را از حضور در محل کار خود منع کرد.

این منابع همچنین اعلام کردند: ظاهرا سعودی‌ها سفارت خود را در واکنش به ممنوعیت همکاری کارمندان زن با سازمان‌های بین‌المللی بسته‌اند. اما گمان می‌رود که این تخلیه بر اساس توافق‌های از پیش برنامه ریزی شده باشد.

این منبع همچنین این احتمال را مطرح کرد که سفارت عربستان در کابل شاید به دلیل افزایش تهدیدهای امنیتی بسته شده باشد.

تمامی کارمندان سفارت نیز به ریاض منتقل شده‌اند.

البته این منبع مطلع همچنین گفت که عربستان پس از آن از دست کابل خشمگین شده که طالبان طرح ریاض را در  ۱۱ اوت سال ۲۰۲۱ مورد بی‌اعتنایی قرار دادند.

اعضای طالبان افغانستان پیش بینی می کنند که سفارت عربستان سعودی در کابل در چند روز آینده به فعالیت‌های عادی خود بازگردد.

همچنین گزارش شده که طالبان مایل است برای آنکه عربستان سفارتش را بار دیگر در پایتخت افغانستان باز کند، ضمانت‌هایی را ارائه دهد.

درضمن، این منبع مطلع اعلام کرد که بی توجهی طالبان به پروتکل توافقی با دولت قطر منجر به بسته شدن سفارت عربستان شده است. دولت ریاض و طالبان هنوز در این باره به صورت رسمی اظهارنظر نکرده‌اند.

در دهه ۹۰ میلادی، عربستان یکی از حامیان اصلی رژیم طالبان بود. اما اکنون ریاض همانند قطر و امارات، رویکرد محتاطانه‌تری در قبال طالبان افغانستان در پیش گرفته است.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->