سرویس‌دهی متروی مشهد در روزهای پایانی صفر ۱۴۰۳، از امشب رایگان می‌شود (۱۱ شهریور ۱۴۰۳) مشکلی برای تأمین آب مواکب طی روزهای پایانی صفر ۱۴۰۳ وجود ندارد ترافیک پرحجم در بزرگراه‌های پیامبراعظم(ص) و شهید سلیمانی، و خیابان‌های منتهی به حرم امام‌رضا(ع) (۱۱ شهریور ۱۴۰۳) اعمال‌قانون ۱۸۹۸ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۵۵ خودروی متخلف توقیف شدند (۱۱ شهریور ۱۴۰۳)  احداث پارک ۳۸ هکتاری اراضی جنوب پادگان ثامن‌الائمه (ع) در مشهد  آمادگی صددرصدی پایانه مسافربری امام‌رضا(ع) مشهد برای استقبال از زائران دهه آخر صفر ۱۴۰۳ مهمان داریم ... مشهد به احترام زائران برمی‌خیزد پذیرش رایگان اتوبوس هیئت‌های مذهبی در توقفگاه‌های ناوگان باری مشهد  اعلام فعالیت بازار‌های سیار، فروشگاه‌های شهرما، بازار‌های میوه و تره بار و ایست کار‌ها در مشهد حدود یک میلیون نفرشب ظرفیت اقامتی در مشهد برای دهه آخر صفر ۱۴۰۳ فراهم شده است «قصیده اَبدی» در راه اجرا فرماندار مشهد: واحدهای صنفی و خدماتی متخلف تا پایان دهه آخر صفر پلمب خواهند بود پذیرایی از زائران رضوی نیازمند مشارکت همه است محدودیت‌های ترافیکی از امشب در مشهد اجرا می‌شود (۱۰ شهریور ۱۴۰۳) حرکت ۲۵۳ کاروان پیاده در جاده‌های خراسان رضوی به سمت مشهد فعالیت موکب‌های بین‌المللی در مشهد | استقرار ۶۰ موکب در عرصه میدان شهدا استاندار خراسان رضوی: پیش‌بینی‌می‌کنیم در ایام آخر ماه صفر حدود ۷.۵ میلیون زائر به مشهد مشرف شوند (۱۰ شهریور ۱۴۰۳) + فیلم عضو شورای اسلامی شهر مشهد: ترویج فرهنگ میزبانی مهم‌ترین رویکرد مدیریت شهری است همراهی تشکل‌های مردمی با خدمات شهری مشهد در دهه پایانی صفر ۱۴۰۳ شورا‌های اجتماعی محلات؛ دست‌های یاری‌رسان مدیریت شهری
سرخط خبرها

روز داغ مشهد از دریچه بازار و اصناف + فیلم (۶ مرداد ۱۴۰۳)

  • کد خبر: ۲۴۱۴۶۱
  • ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۵
روز داغ مشهد از دریچه بازار و اصناف + فیلم (۶ مرداد ۱۴۰۳)
در چهارمین روز از برنامه تعطیلی ظهرگاهی اصناف و بازاریان مشهد به علت کاهش مصرف انرژی، بازاریان در گرم‌ترین روز از تابستان سال جاری، همچنان نظرات مختلفی در مورد این دستورالعمل دارند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ گرمای طاقت فرسای ششم مرداد ۱۴۰۳، تاکنون گرم‌ترین روز از فصل تابستان را رقم زده است و ادارات و بانک‌ها را به تعطیلی کشاند. این تعطیلی، اما روی دیگری هم داشت و آن، بخشنامه تعطیلی ۴ ساعته اصناف و بازاریان در مشهد بود که چندی پیش از سوی معاون دادستان مشهد ابلاغ شد تا بازاریان به مدت ۲۰ روز و از ساعت ۱۳ تا ۱۷، مغازه‌های خود را برای کاهش مصرف انرژی تعطیل کنند.

بازدید چند روز قبل خبرنگار شهرآرانیوز از وضعیت بازار در ساعت‌های تعطیلی نشان داد بازاریان چندان اعتقادی بر تعطیلی کسب و کار ندارند و برخی هم مدعی بودند از این دستورالعمل اطلاعی نداشته اند.

اما بازدید ظهر امروز (۶ مرداد ۱۴۰۳) از برخی خیابان‌های اصلی مشهد و بازار‌های مستقر در آن، نشان می‌داد بیشتر مغازه‌ها و پاساژ‌ها در خیابان‌های احمدآباد و امامت تعطیل هستند و البته برخی مغازه‌ها همچنان نسبت به این دستورالعمل ابراز بی اطلاعی می‌کردند.

برخی مغازه داران با ادعای اینکه صرفا کارمند آن مغازه اند، از این تعطیلی ابراز بی اطلاعی می‌کردند و برخی هم با تائید مشاهده این دستورالعمل، اما از آن سرپیچی می‌کردند و دلیل شان آن بود که برای تامین اجازه و دستمزد پرسنل، بیش از ۱۳ ساعت سرکار هستند و باز هم اول ماه به مشکل می‌خورند و همین ۴ ساعت تعطیلی هم برایشان ضرر به وجود می‌آورد.

هنوز دو هفته دیگر از موعد مقرر در تعطیلی ۴ ساعته اصناف مشهدی باقی مانده است و شرایط متغیر آب و هوایی، قطعا بر مصرف انرژی تاثیرگذار خواهد بود. اما چگونگی نظارت بر این دستورالعمل از سوی دستگاه‌های متولی مشخص نیست و بازار هنوز به صورت کامل از این درخواست تبعیت نکرده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->