وزیر آموزش و پرورش در مشهد: تقویت جایگاه انجمن اولیا و مربیان به نفع نظام آموزش و پرورش است ۴۴۰ عمل کاشت حلزون شنوایی رایگان در مشهد انجام شده است ارتقای جایگاه پزشکان عمومی، به عنوان محور و پایه نظام سلامت ضروری است  رئیس انجمن پزشکان عمومی خراسان رضوی: ارتقای علمی و شغلی پزشکان عمومی هدف ما است چرا در فصل‌های گرم سال عرق سوز می‌شویم؟ اگر می‌خواهید هورمون‌هایتان تنظیم شوند، از مصرف برخی مواد غذایی اجتناب کنید ورود گردشگران ایرانی به ترکیه ۴۲ درصد افزایش یافت همه چیز درباره تغذیه کودکان زیر ۲ سال دستگیری مرد شکاک که همسر و خواهرزنش را در چناران به قتل رساند + عکس تقویم آزمون‌های کشوری سال ۱۴۰۴ اعلام شد + جدول راهکار‌های مقابله با موتیسم یا لالی انتخابی، اختلال اضطرابی در دوران کودکی نهضت سواد آموزی: فرایند آموزش برای اتباع و غیراتباع بی‌سواد «رایگان» است کدام گرمازدگی‌ها نیاز به اعزام آمبولانس دارد؟ چرا حق عائله‌مندی به «زنان بازنشسته‌ی کارگری» تعلق نمی‌گیرد؟ طب سنتی یا طب  رایج؟ | گزارشی درباره  غفلت از ظرفیت‌های طب قدیم و سنتی پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (پنجشنبه، ١١ مرداد ١۴٠٣) | ماندگاری هوای گرم تا اواسط هفته آینده ۴ پرده از ۴ پرونده سرقت در مشهد شهید سیدرضا کامیاب؛ مرد روزهای سخت مشهد منتظری: ریشه فتنه رژیم صهیونیستی تنها با مبارزه کَنده می‌شود باند توزیع سکه‌های تقلبی در غرب کشور منهدم شد کشف بیش‌از ۱۶ هزار عدد قرص غیرمجاز در گناباد (۱۱ مرداد ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

نهضت سواد آموزی: فرایند آموزش برای اتباع و غیراتباع بی‌سواد «رایگان» است

  • کد خبر: ۲۴۲۴۶۶
  • ۱۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۶
  • ۱
نهضت سواد آموزی: فرایند آموزش برای اتباع و غیراتباع بی‌سواد «رایگان» است
معاون امور آموزشی سازمان نهضت سوادآموزی کشور از فرایند آموزش رایگان برای اتباع و غیراتباع بی‌سواد در کشور خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ غلامرضا بروجی با بیان اینکه تلاش می‌شود با همکاری معاونت آموزش ابتدایی طرح انسداد مبادی بی‌سوادی اجرا شود، گفت: باید تلاش شود مبادی بی‌سوادی از بین رود و هم‌زمان ورودی جدیدی در این حوزه نداشته باشیم.

وی با بیان اینکه در برنامه هفتم، بندی وجود دارد که به وزارت آموزش و پرورش ماموریت داده اساس‌نامه نهضت سوادآموزی را بازنگری و به‌روزرسانی کند افزود: با این‌ کار توسعه و تعمیق سواد اتفاق می‌افتد تا علاوه بر سوادهای پایه، سوادهای جدید با رویکرد جهادی و مردمی با توجه به اقتضائات و نیازهای جامعه اضافه شود تا به استاندارد جهانی برسیم.

معاون امور آموزشی سازمان نهضت سوادآموزی کشور با بیان اینکه از تابستان فرآیند آموزش در نهضت سوادآموزی آغاز می‌شود ادامه داد: از شهریورماه هر سال کلاس‌گذاری و آموزش شروع و تا مرداد سال بعد ادامه خواهد داشت که با توجه به تفاوت‌های اقلیمی یکی دوماه تفاوت زمانی در فرایند وجود دارد.

بروجی با بیان اینکه نهضت سوادآموزی قبل از سال ۹۲ آموزش‌دهندگان توانمند داشته که طبق قانون مجلس شورای اسلامی به استخدام آموزش و پرورش در می‌آمدند و در بدنه آموزش و پرورش مشغول تدریس می‌شدند گفت: اکنون باید به سمت مردم پایه بودن پیش برویم و انتظار داریم از همه اقشار که در این فرایند ما را کمک کنند تا آموزش‌ها بر اساس قوانین و منویات مقام معظم رهبری انجام شود.

وی با بیان اینکه برای اتباع و غیر اتباع همه فرایند آموزش در نهضت سوادآموزی از جمله کتاب و لوازم‌التحریر رایگان است افزود: هرساله اتباع را تحت پوشش قرار می‌دهیم که یکی از مأموریت‌های سازمانی ما نیز است.

معاون امور آموزشی سازمان نهضت سوادآموزی کشور با بیان اینکه سازمان نهضت سوادآموزی سهمیه استخدامی ندارد و یکی از مطالبات آموزش‌دهندگان بحث استخدام است ادامه داد: این سازمان ذیل وزارت آموزش و پرورش تعریف شده و رئیس سازمان معاون وزیر آموزش و پرورش قلمداد می‌شود، اگر استخدامی صورت گیرد قانون آن، یا باید توسط مجلس تصویب شود یا امور اداری استخدامی ابلاغ و ما اجرا کنیم، در غیر این صورت سازمان نهضت سوادآموزی اختیاری در استخدام‌ها به لحاظ قانونی ندارد.

بروجی با بیان اینکه یکی از شرکای نهضت سوادآموزی در بحث آموزش، سازمان زندان‌ها هستند گفت: تفاهم‌نامه‌ای با سازمان زندان‌ها منعقد شده و هیچ محدودیت جنسیتی نیز وجود ندارد، در زندان‌ها کلاس تشکیل و هر فرآیند آموزشی که در خارج از زندان در کشور رقم می‌خورد در زندان‌ها هم به جهت دسترسی بیشتر رقم می‌خورد و موفقیت‌های چشمگیری هم داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه با توجه به ماده ۹۱ برنامه هفتم، آموزش و پرورش برای بازنگری اساس‌نامه مکلف شده است عنوان کرد: تقاضا داریم دولت‌مردان کمک کنند تا دولت چهاردهم بتواند بازنگری را به صورت تخصصی و به‌روز انجام دهد تا آنچه که به عنوان چالش، موانع و محدودیت با آن مواجه هستیم برداشته و نظام جامع آموزش بزرگ‌سالان در کشور طراحی شود.

معاون امور آموزشی سازمان نهضت سوادآموزی کشور اظهار کرد: امیدواریم آنچه متناسب با آموزش بزرگ‌سالان نیاز است ذیل یک سازمان تعریف و مأموریت به آن داده شود تا با موازی‌کاری یا ترک فعل مواجه نشویم.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۱
0
0
به جای اخراج خدمات رایگان میدید!
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->