افزایش مصرف آنتی‌بیوتیک و مقاومت دارویی با تشدید آلودگی هوا تلاش ۲۰ آتش‌نشان برای اطفای حریق گسترده در بزرگراه امام علی (ع) در مشهد+ویدئو طوفان یاگی در چهار کشور آسیایی، ۲۸۰ قربانی گرفت تأیید اولین واکسن آبله میمونی برای استفاده جهانی (۲۳ شهریور ۱۴۰۳) مصدومیت شدید ۲ کارگر بر اثر سقوط یخچال در سبزوار (۲۳ شهریور ۱۴۰۳) حریق خودرو پژو پارس در خیابان گلشهر مشهد تسهیل دسترسی به واکسن پنتاولان در کشور هشدار سازمان هواشناسی در مورد فعالیت سامانه بارشی (۲۳ شهریور ۱۴۰۳) پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (جمعه، ۲۳ شهریور ۱۴۰۳) | وقوع بارش‌های رگباری در روز‌های یک‌شنبه و دوشنبه برای مناطق شمالی استان کشف ۹.۵ کیلو طلای قاچاق در هنگ مرزی تایباد (۲۳ شهریور ۱۴۰۳) کاهش نسبی دما در نیمه شمالی کشور از امروز (۲۳ شهریور ۱۴۰۳) بیش از ۸۰ هزار بیمار در خراسان رضوی از خدمات صندوق حمایت از بیماران خاص استفاده کردند تجویز شیر مصنوعی در روستاهای سبزوار ۵۶ درصد کاهش یافت ترافیک سنگین در چالوس (۲۳ شهریور ۱۴۰۳) آتش سوزی منزل مسکونی در خیابان جلال آل احمد مشهد برخورد پژو ۴۰۵ با گاردریل در بزرگراه چراغچی مشهد پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (پنح‌شنبه ٢٢ شهریور ١۴٠٣) | آغاز کاهش دمای روزانه از فردا ترافیک پرحجم در پل غدیر، میدان شهید فهمیده و تمامی مبادی منتهی به حرم مطهر رضوی (۲۲ شهریور ۱۴۰۳) شرایط بهره‌مندی بیمه‌شدگان از خدمات و تسهیلات صندوق حمایت از بیماران صعب‌العلاج اعلام شد + جزئیات دستگیری سارقِ ۳۸ کامپیوتر خودرو در مشهد (۲۲ شهریور ۱۴۰۲) آیا بیمه عمر و پرداخت غرامت بازنشستگان تامین اجتماعی قطع شده است؟ ویدئو | فروریختن پل درسدن در آلمان بازنشستگان تامین‌اجتماعی همچنان در انتظار تصمیم دولت برای تعیین تکلیف متناسب‌سازی حقوق
سرخط خبرها

طوفان یاگی در چهار کشور آسیایی، ۲۸۰ قربانی گرفت

  • کد خبر: ۲۵۰۵۹۳
  • ۲۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۱
طوفان یاگی در چهار کشور آسیایی، ۲۸۰ قربانی گرفت
مجموع قربانیان طوفان یاگی در چهار کشور ویتنام، لائوس، تایلند و میانمار ۲۸۰ نفر است و این در حالی است که با وجود تعداد زیادی از افراد ناپدید شده، انتظار می‌رود تعداد جانباختگان افزایش پیدا کند.

به گزارش شهرآرانیوز، در حالی که ویتنام پس از طوفان یاگی پاکسازی آوار‌ها و آسیب‌ها را آغاز کرده است، صد‌ها روستایی در میانمار از سیل‌های شدید گریختند.

بخش‌هایی از شمال ویتنام، لائوس، تایلند و میانمار با سیل و رانش زمین در پی این طوفان دست و پنجه نرم می‌کنند، طوفانی که در اولین بارندگی آخر هفته گذشته در منطقه رخ داد.

تعداد کل قربانیان در این چهار کشور ۲۸۰ نفر است که ۲۳۳ نفر در ویتنام و ۳۶ نفر در میانمار جان خود را از دست دادند، با وجود ناپدید شدن تعداد زیادی از افراد، انتظار می‌رود که تعداد قربانیان افزایش پیدا کند.

سرویس ملی آتش نشانی میانمار روز جمعه آمار جدید کشته شدگان را تایید کرد، در حالی که بیش از ۵۰ هزار نفر مجبور به ترک خانه‌های خود شده اند.

خانه‌ها و مزارع موز و نیشکر روستایی در میانمار همگی زیر آب رفته اند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز در گزارشی نوشت: کارشناسان می‌گویند طوفان‌هایی مانند طوفان یاگی به دلیل تغییرات آب و هوایی قوی‌تر می‌شوند، زیرا آب‌های گرم‌تر اقیانوس‌ها انرژی بیشتری برای سوخت آنها فراهم می‌کنند که منجر به باد‌های شدیدتر و بارندگی‌های شدیدتر می‌شود.

مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌المللی آمریکا در یادداشتی تحقیقاتی اعلام کرد که طوفان و باران‌های شدید متعاقب آن به کارخانه‌هایی در استان‌های شمالی ویتنام مانند هایفونگ، محل استقرار شرکت خودرو‌های الکتریکی وین فست (VinFast)، تامین‌کنندگان قطعات اپل و دیگر تولیدکنندگان الکترونیک آسیب رسانده است که می‌تواند زنجیره‌های تامین بین‌المللی را تحت تاثیر قرار دهد.

این مرکز گفت که ۹۵ درصد از کسب‌وکار‌ها در هایفونگ قرار است در ۱۰ سپتامبر فعالیت خود را از سر بگیرند، اما تلاش برای تعمیر بخش‌های آسیب‌دیده احتمالاً تولید را برای هفته‌ها و ماه‌های آینده کاهش می‌دهد.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->