پلیس راهور برای رعایت نکردن مقررات حمل بار چقدر جریمه در نظر گرفته است؟ ۲ فوتی در پی حادثه قطار باری هرمزگان واژگونی خودرو در بزرگراه سبزوار_ نیشابور ۶ مصدوم بر جای گذاشت افزایش مصرف آنتی‌بیوتیک و مقاومت دارویی با تشدید آلودگی هوا تلاش ۲۰ آتش‌نشان برای اطفای حریق گسترده در بزرگراه امام علی (ع) در مشهد+ویدئو طوفان یاگی در چهار کشور آسیایی، ۲۸۰ قربانی گرفت تأیید اولین واکسن آبله میمونی برای استفاده جهانی (۲۳ شهریور ۱۴۰۳) مصدومیت شدید ۲ کارگر بر اثر سقوط یخچال در سبزوار (۲۳ شهریور ۱۴۰۳) حریق خودرو پژو پارس در خیابان گلشهر مشهد تسهیل دسترسی به واکسن پنتاولان در کشور هشدار سازمان هواشناسی در مورد فعالیت سامانه بارشی (۲۳ شهریور ۱۴۰۳) پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (جمعه، ۲۳ شهریور ۱۴۰۳) | وقوع بارش‌های رگباری در روز‌های یک‌شنبه و دوشنبه برای مناطق شمالی استان کشف ۹.۵ کیلو طلای قاچاق در هنگ مرزی تایباد (۲۳ شهریور ۱۴۰۳) کاهش نسبی دما در نیمه شمالی کشور از امروز (۲۳ شهریور ۱۴۰۳) بیش از ۸۰ هزار بیمار در خراسان رضوی از خدمات صندوق حمایت از بیماران خاص استفاده کردند تجویز شیر مصنوعی در روستاهای سبزوار ۵۶ درصد کاهش یافت ترافیک سنگین در چالوس (۲۳ شهریور ۱۴۰۳) آتش سوزی منزل مسکونی در خیابان جلال آل احمد مشهد برخورد پژو ۴۰۵ با گاردریل در بزرگراه چراغچی مشهد پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (پنح‌شنبه ٢٢ شهریور ١۴٠٣) | آغاز کاهش دمای روزانه از فردا ترافیک پرحجم در پل غدیر، میدان شهید فهمیده و تمامی مبادی منتهی به حرم مطهر رضوی (۲۲ شهریور ۱۴۰۳) شرایط بهره‌مندی بیمه‌شدگان از خدمات و تسهیلات صندوق حمایت از بیماران صعب‌العلاج اعلام شد + جزئیات دستگیری سارقِ ۳۸ کامپیوتر خودرو در مشهد (۲۲ شهریور ۱۴۰۲)
سرخط خبرها

افزایش مصرف آنتی‌بیوتیک و مقاومت دارویی با تشدید آلودگی هوا

  • کد خبر: ۲۵۰۶۰۶
  • ۲۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۹
افزایش مصرف آنتی‌بیوتیک و مقاومت دارویی با تشدید آلودگی هوا
مطالعات محققان در بررسی نشانه‌های ناشی از آلودگی هوا مشخص کرد که برخی مداخلات دارویی با تشخیص اشتباه، موجب افزایش مصرف داروهای ضدمیکروبی شده و این مساله در ایجاد مقاومت دارویی تاثیرگذار است.

به گزارش شهرآرانیوز، محققان در یک مطالعه جدید اقدام به تحقیق درباره ارتباط بین تماس با آلودگی هوا و مصرف دارو کرده‌اند. آنها با استفاده از تحلیل رشته زمانی اکولوژیک این مساله را بررسی کردند که آیا تماس با آلاینده‌های هوا می‌تواند به اقدامات درمانی افراد برای مشکلات تنفسی و تجویز و استفاده از دارو‌های ضدمیکروبی منجر شود.

یافته‌های این تحقیق تایید کرد که تماس با آلودگی هوا به طور معمول موجب نشانه‌های حاد تنفسی می‌شود، هر چند زمان این تاثیرات بسته به نوع آلاینده‌ها متفاوت است. این درحالی است که متاسفانه این نشانه‌ها در مراکز درمانی با عنوان عفونت‌های باکتریایی اشتباه تشخیص داده می‌شوند و دارو‌های ضدمیکروبی برای مقابله با تاثیرات آنها تجویز می‌شود و این مساله به افزایش شدید «دوز روزانه تعریف‌شده» (DDD) دارو‌ها منجر می‌شود.

این یافته‌ها ممکن است نشان‌دهنده وجود یک عامل پنهان در ایجاد مقاومت در برابر دارو‌های ضدمیکروبی در پاتوژن‌های باکتریایی باشند و این تاکیدی بر ضرورت آزمایش‌های تشخیصی دقیق برای بیماران یا افراد گلایه‌کننده از مشکلات تنفسی است.

این مطالعه با عنوان ONAIR یک تحقیق دو مرحله‌ای فرابخشی با استفاده از تحلیل رشته زمانی اکولوژیک برای ارزیابی رابطه بین تماس با آلودگی هوا و مصرف بعدی دارو‌های آنتی‌میکروبی بوده است. داده‌های این مطالعه بین ژوئن ۲۰۱۲ و دسامبر ۲۰۱۹ به دست آمده و شامل ۱۱ شهر پرجمعیت از کاتالونیا اسپانیا بوده است.

فراتحلیل یا متاآنالیز داده‌های به دست آمده، دو فرضیه بالقوه را درباره حالت تاثیرگذاری مستقیم و غیرمستقیم آلاینده‌ها مطرح کرد. بر اساس فرضیه مستقیم، تماس با آلاینده‌های هوا موجب ناراحتی و تحریک در دستگاه تنفسی می‌شود و در فرضیه غیرمستقیم نیز آلاینده‌های هوا ممکن است با سیستم ایمنی بدن فرد مداخله کنند. این یافته‌ها در مجموع افزایش قابل ملاحظه تجویز و مصرف دارو‌های ضدمیکروبی را مورد تاکید قرار می‌دهند.

این تحقیق در نهایت ضرورت تلاش‌های گسترده جهانی برای مهار آلودگی هوا و همچنین احتیاط در مراکز درمانی در زمینه تجویز مداخلات دارویی در برخورد با نشانه‌های ناشی از آلودگی هوا شده است.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->