زیبایی کلمات و هنر نگارش در نمایشگاه «اسرار ازل» در مشهد «رواق حافظ»؛ نمایشگاه گروهی هنرهای تجسمی در نگارخانه فردوسی مشهد + تصاویر مراسم بزرگداشت داوود کیانیان در تالار فردوسی مشهد + فیلم (۲۱ مهر ۱۴۰۳) ویدئو | رپ معرکه از شبزده پژمان جمشیدی با سریال «محکوم» در شبکه نمایش خانگی پای هوش مصنوعی به جشنواره فیلم کوتاه تهران باز شد آمار فروش سینما‌های خراسان‌رضوی در هفته گذشته (۲۱ مهر ۱۴۰۳) محمدرضا گلزار با «پانتولیگ» جدید در راه تلویزیون جایزه جشنواره بین‌المللی فیلم لمپا در دستان «بود و باش» صوت | دانلود آهنگ جدید علیرضا قربانی با نام «هم قفس» + متن آهنگ فروش ۴۰ هزار بلیت «خجالت نکش ۲» در اکران آنلاین ۱۱ فیلم مستند با موضوع غزه در شبکه مستند + زمان پخش درگذشت «فرشاد فرهی»، معمار پیشکسوت احمد محمود راوی رنجی است که زیسته بود معرفی قهرمانان ایران وظیفه ماست | گفتگو با مقام اول چهارمین جشنواره «داستان حماسی» در بخش «رمان» «لوریس چکناواریان» آخرین آهنگساز از نسل رُمانتیک‌های ایران
سرخط خبرها

زیبایی کلمات و هنر نگارش در نمایشگاه «اسرار ازل» در مشهد

  • کد خبر: ۲۹۴۰۵۱
  • ۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۵
زیبایی کلمات و هنر نگارش در نمایشگاه «اسرار ازل» در مشهد
نمایشگاه خوش‌نویسی «اسرار ازل» با حضور پیشکسوتان، استادان و مدرسان انجمن خوش‌نویسان مشهد در نگارخانه رضوان برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، هفته ملی خوشنویسی، فرصتی است تا به هنر زیبای خوشنویسی که ریشه در فرهنگ و تاریخ غنی ایران دارد، توجه کنیم. خوشنویسی نه تنها یک هنر بلکه زبان بی‌کلامی است که احساسات، اندیشه‌ها و زیبایی‌های کلام را به تصویر می‌کشد. این هنر با دقت و ظرافت، الفاظ را به شکلی زیبا و دلنشین در کنار یکدیگر قرار می‌دهد و به ما یادآوری می‌کند که هر کلمه و هر حرف، حامل معنایی عمیق و ارزشمند است.

در این هفته، با برگزاری نمایشگاه‌ها، کارگاه‌ها و برنامه‌های مختلف، می‌توانیم به ترویج و گسترش این هنر بپردازیم و نسل‌های جدید را با زیبایی‌های آن آشنا کنیم. خوشنویسی، نه تنها بخشی از هویت فرهنگی ماست، بلکه پلی است میان گذشته و آینده، که ارتباطی عمیق با روح و احساسات انسان‌ها دارد.

بیایید در این هفته ملی، با ارج نهادن به هنرمندان خوشنویس و آثارشان، به پاسداشت این میراث گرانبها بپردازیم و یادآور شویم که خوشنویسی فقط نوشتن نیست، بلکه بیان عشق و زیبایی است.

به همین مناسبت نمایشگاه خوشنویسی " اسرار ازل" با حضور پیشکسوتان، استادان و مدرسان در نگارخانه رضوان برگزار شد که در ادامه گفت‌وگویی با مسئول فرهنگی انجمن خوشنویسی و استادان این حوزه داشتیم که در ادامه می‌خوانید.

محمدعلی فراستی، خوشنویس مشهدی با اشاره جزئیات این نمایشگاه اظهار کرد:  این نمایشگاه در واقع به مناسبت هفته خوشنویسی برگزار شده و بیش از ۷۰ اثر از آثار پیشکسوتان، اساتید و مدرسان انجمن خوش نویسان مشهد و همچنین فوق ممتاز‌های خوشنویسی مشهد در این نمایشگاه حضور دارند که خطوط مختلف نستعلیق، شکسته نستعلیق، نثر و ثلث این آثار در معرض دید عموم قرار گرفته است.

وی افزود: هرچقدر نمایشگا‌ه‌های اینچنینی بیشتر برگزار شود مردم بیشتر میل و رغبت پیدا می‌کنند و انگیزه ایجاد می‌شود در جوانان نوجوانان و باعث رونق گرفتن کلاس‌های خوشنویسی در سطح کشور می‌شود. 

این خوشنویس مشهدی ادامه داد: ترغیب و تشویق هنرجویان با افزایش این گونه نمایشگاه‌ها، محافل هنری و درواقع محافل هنری پاک ایجاد می‌شود که هنر خوشنویسی یکی از پاک‌ترین هنر‌های حال حاضر است و می‌توان به عنوان یک هنر قدسی معرفی کرد چراکه شما خوشنویسی را نمی‌شناسید که کلام بدی را بر کاغذ بنگارد و همه سعی می‌کنند که کلام بزرگان، کلام ائمه اطهار نگاشته شود و این مایه افتخار هر خوش‌نویس است.

اسماعیل قوچانی، کاتب بزرگترین قرآن هنری جهان، در ادامه بیان کرد: به طور کلی آنقدر به نمایش خط اهمیت ندادیم که خطوط فقط به نام ترکیه ثبت شده است در حالی که خط ترکیه لاتین است و باید بیشتر اهمیت دهند و از طرفی اکثرا خط را نشناختند و خط تنها یک خط ساده نیست بلکه علم است.

وی در خصوص سطح این نمایشگاه، تصریح کرد: سطح این نمایشگاه بسیار بالاست، خط علم و تجربه است و به واسطه خط با احادیث، قرآن و علما آشنا می‌شوید چرا که خطاط همواره به دنبال مطالب بکر و ناب می‌گردد، اما متاسفانه آنطور که باید و شاید به آن توجه نشده است.

حسین قائمی، مسئول فرهنگی انجمن خوش‌نویسان مشهد، در خصوص اهمیت برگزاری نمایشگاه خوش نویسی، ادامه داد: این نمایشگاه به مناسبت هفته خوشنویسی برگزار شد که در دو تا مجموعه اساتید، پیشکسوتان و مدرسان انجمن و آثار ممتاز و فوق ممتاز و کسانی که در این رشته به عنوان پیشکسوتی که تا این مقطع مدرک کسب کردند،   تقسیم بندی شدند.

وی افزود: آثار به نوع خود تقریبا بی‌نظیر است و آثار اساتید در رشته‌های نثر، نستعلیق، شکسته و ثلث تولید شده و بسیار ارزشمند است.

مسئول فرهنگی انجمن خوش‌نویسان مشهد ادامه داد: مشهد قطب خوشنویسی کشور است و بسیاری معتقدند بعد از تهران بهترین اساتید در مشهد هستند و بیشترین اساتید خوش‌نویسی را بعد از تهران مشهد دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->