آمار فروش نمایش‌های روی صحنه تئاتر مشهد در هفته گذشته (۲۸ مهر ۱۴۰۳) افتخارآفرینی مشهدی‌ها در ششمین دوره جشنواره موسیقی «امیرجاهد» درباره کتاب «پاییز آمد» گلستان جعفریان که قرار است از تقریظ رهبر معظم انقلاب بر آن، رونمایی شود‌ داوران بخش ویژه «کتاب و سینما» جشنواره فیلم کوتاه تهران را بشناسید «لاک‌پشت» در راه هندوستان دعوتی برای درک عمیق‌تر از انسانیت | نگاهی به نمایشگاه نقاشی «بخش یک» در نگارخانه آسمان پخش فینال «قهرمان» در تلویزیون «حدادعادل» به مجری‌های تلویزیون چه توصیه‌ای کرد؟ افتتاح اتاق ایران‌شناسی و زبان فارسی در دانشگاه ملی قرقیزستان زمان اکران «نهنگ‌ها» مشخص شد فراخوان بخش رقابتی چهلمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر منتشر شد + جزئیات اولین واکنش‌ها به اکران «گلادیاتور ۲» در رسانه‌های اجتماعی درباره سرود «ای ایران» که هشتادساله شد «این جمعیت قابل کنترل» در راه بلغارستان رقابت «النگو» در جشنواره ازمیر ترکیه هر تکه از خودمان را نزد کسانی جا می‌گذاریم | نگاهی به نخستین فیلم بلند «سلین سانگ» با نام «زندگی‌های پیشین» «بُت» حمید نعمت‌الله با بازی لیلا حاتمی در مسیر تولید
سرخط خبرها

نمایشگاه گروهی «خوشنویسی کودک» در نگارخانه فردوسی

  • کد خبر: ۲۹۵۴۰۴
  • ۲۸ مهر ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۸
نمایشگاه گروهی «خوشنویسی کودک» در نگارخانه فردوسی
نمایشگاه گروهی خوشنویسی کودکان و نوجوان در نگارخانه فردوسی جهاددانشگاهی خراسا‌ن رضوی در حال برگزاری است.

به گزارش شهرآرانیوز، خوشنویسی به عنوان یک هنر باستانی، نه تنها ابزاری برای نوشتن، بلکه وسیله‌ای برای ابراز احساسات و خلاقیت است. در دنیای کودکان، خوشنویسی می‌تواند تجربه‌ای شگفت‌انگیز و آموزنده باشد. این هنر به آنها کمک می‌کند تا با زیبایی خط و کلمات آشنا شوند و مهارت‌های حرکتی خود را تقویت کنند.

خوشنویسی به کودکان فرصتی می‌دهد تا دنیای احساسات و تفکرات خود را در قالب خطوط و اشکال بیافرینند. این فعالیت نه تنها به توسعه مهارت‌های زبانی و نوشتاری آنها کمک می‌کند، بلکه باعث افزایش تمرکز و صبر نیز می‌شود.

نمایشگاه گروهی «خوشنویسی کودک» در نگارخانه فردوسی

علاوه بر این، خوشنویسی به کودکان یاد می‌دهد که چگونه با دقت و حوصله به جزئیات توجه کنند و احساسات خود را به شیوه‌ای خلاقانه بیان کنند. در نهایت، این هنر می‌تواند پلی باشد برای ایجاد ارتباطات عمیق‌تر بین کودکان و فرهنگ غنی زبان فارسی. از این رو، تشویق کودکان به یادگیری خوشنویسی می‌تواند تجربه‌ای ارزشمند و ماندگار باشد.

نمایشگاه گروهی «خوشنویسی کودک» در نگارخانه فردوسی

حال ما از نمایشگاه گروهی خوشنویسی کودکان و نوجوان بازدید کردیم و با لیلا فخارزاده، مدرس خط تحریری کودکان و نوجوانان به گفتگو پرداخیم که در ادامه می‌خوانید.

لیلا فخارزاده با اشاره به آغاز فعالیت خود در رشته خوشنویسی و خط نستعلیق بیان می‌کند: حدود ۲۰ سال است که در حوزه خوشنویسی و خط تحریری فعالیت می‌کنم و مولف مجموعه ۶ جلدی خوشنویس کوچک هستم. حرفه اصلی من، مهندسی شیمی است، اما به دلیل علاقه وافری که به حوزه خوش‌نویسی و کودکان داشتم این حرفه را ادامه دادم.

نمایشگاه گروهی «خوشنویسی کودک» در نگارخانه فردوسی

وی درباره اهمیت این رشته برای کودکان و نوجوان می‌گوید: خط تحریری برای پایه اول تا ششم بسیار حائز اهمیت است. به همین دلیل من سعی کردم در مدارس این شیوه را به شکل تخصصی و با به کارگیری قواعد جدید به زبان ساده آموزش دهم. از طرفی دانش‌آموزان نیز بتوانند به راحتی با این شیوه ارتباط برقرار کنند.

مدرس خط تحریری کودکان و نوجوانان توضیح می‌دهد: هرساله در نواحی مختلف شهر از پایه اول تا ششم هنرجویان من در مسابقات دست‌نوشته‌های طلایی مقام اول را کسب می‌کنند. ۳۱ هنرجوی این نمایشگاه، دارای مدرک تکمیلی و پیشرفته هستند که هر کدام از آنها دو اثر به نمایشگاه ارائه دادند که در مجموعه این عدد به ۸۰ می‌رسد.

فخارزاده با اشاره به ارتباط زبان فارسی و خوشنویسی می‌گوید: زبان فارسی و هنر خوشنویسی مکمل یکدیگر هستند. این هنر ارتباط مستقیمی با درس دانش‌آموزان دارد. دانش‌آموزانی که از ابتدا با این هنر در ارتباط هستند، در دروسی مثل ادبیات، نگارش و املا بسیار موفق‌تر عمل می‌کنند.

علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از این نمایشگاه فردا، ۲۹ مهر ۱۴۰۳ از ساعت ۱۷ تا ۱۹ به نگارخانه فردوسی که در جهاددانشگاهی خراسان رضوی واقع شده است، مراجعه کنند.






گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->