اجرای عملیات رفع خطر محل فرونشت بولوار کلاهدوز مشهد + فیلم و تصاویر بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان‌رضوی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون وزیر کار: مشهد الگوی موفق توسعه حمل‌و‌نقل ریلی در سایر کلانشهر‌هاست ۱۰۰ قطعه زمین در بینالود به خانواده‌های دارای ۴ فرزند اختصاص یافت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) شهردار مشهد: سیاست ما واگذاری اجرای برنامه‌های مناسبتی به مردم است به دنبال پذیرش سالانه ۴۰ هزار مددجوی زائر هستیم اصل ۴۳ قانون اساسی مورد غفلت قرار گرفته است «زائرسرای کرامت ۲» در مشهد افتتاح شد پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی احداث رینگ سلامت بوستان بجمهن مشهد شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند استقرار نیرو‌ها و تجهیزات خدمات شهری همزمان با شروع بارندگی در مشهد امسال مشهد به صورت ویژه به استقبال دهه کرامت می‌رود | خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت ۱۴۰۳ است+ فیلم باران بهاری هوای کلانشهر مشهد را پاک کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعلام برنامه‌های صدا وسیمای خراسان رضوی جهت برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اعمال قانون ۱۷۴۹ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۹ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) خودرو پراید در صدر جدول خودرو‌های آلاینده مشهد قرار دارد ترافیک پر حجم مشهد در مسیر حوزه‌های امتحانی کنکور سراسری ۱۴۰۳ (۶ اردیبهشت۱۴۰۳) ساعت کار مترو مشهد در روز برگزاری کنکور تغییر کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش باران بهاری درجاده‌های خراسان رضوی | مه‌گرفتگی در محور درگز-قوچان (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت
سرخط خبرها

بهره‌برداری از ۳ پروژه بزرگ شهری ظرف ۲۳۰ روز در حاشیه شهر مشهد

  • کد خبر: ۴۴۸۰۰
  • ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۷
بهره‌برداری از ۳ پروژه بزرگ شهری ظرف ۲۳۰ روز در حاشیه شهر مشهد
کلید عملیات اجرایی ۳ پروژه مهم بهسازی کال شهرک شهید باهنر، پارک خطی حاشیه این کال و بهسازی مسیر ۲۴ متری پیرامون این شهرک را با اعتباری بالغ بر ۲۴ میلیارد تومان در بازه زمانی ۲۳۰ روزه صادر شد.
علیرضا ظهیری | شهرآرانیوز؛ روز گذشته امام جمعه مشهد به همراه فرماندار مشهد، فرمانده سپاه امام رضا (ع)، شهردار مشهد، نایب رئیس و چندنفر از اعضای شورای اسلامی شهر، معاونان شهردار و دیگر مدیران شهری و استانی به آخرین نقطه شهر مشهد در شهرک شهید باهنر، یا همان قلعه خیابان، آمدند و دستور آغاز به کار عملیات اجرایی ۳ پروژه مهم بهسازی کال شهرک شهید باهنر، پارک خطی حاشیه این کال و بهسازی مسیر ۲۴ متری پیرامون این شهرک را با اعتباری بالغ بر ۲۴ میلیارد تومان در بازه زمانی ۲۳۰ روزه صادر کردند.

۴ روز قبل بود که عملیات اجرایی ۱۲ کلان پروژه با شعار «یک حاشیه کمتر، صد‌ها فرصت بیشتر» با مجموع ۸۵ پروژه توسط مدیریت شهری و با همراهی آستان قدس رضوی آغاز شد تا با گسیل اعتبار ۲۴۰۰ میلیارد تومانی، طبق اعلام شهردار مشهد یکی از بزرگ‌ترین کلان پروژه‌های شهری کشور طی ۴۰ سال اخیر آغاز شود. دیروز نیز در ادامه عملیات اجرایی همین پروژه‌ها بود که مسئولان استانی و شهری مشهد راهی حاشیه شهر شدند.

نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی در مراسم آغاز عملیات اجرایی ۳ پروژه شهرک شهید باهنر گفت: خوشبختانه شاهدیم که حاشیه شهر مشهد از آن غربت اولیه درآمده است و یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفری که در این مناطق ساکن هستند و زمانی هیچ نگاهی به آنان وجود نداشت امروز مورد توجه همه مسئولان شهری و استانی قرار گرفته اند.

آیت ا... سید احمد علم الهدی با تأکید بر اینکه امروز جریان عمران و آبادی، توجه به موضوع مسکن و توجه به مسائل رفاهی ساکنان حاشیه شهر مشهد مورد نظر متولیان زیادی قرار گرفته است، اظهار کرد: در همین راستا از شهردار مشهد و شورای اسلامی شهر نیز تشکر می‌کنم. خوشبختانه برنامه‌های مدیریت شهری مشهد در حاشیه شهر، برنامه‌هایی مؤثر، جامع و جالب است.

وی بیان کرد: یکی از دغدغه ‎های اصلی ما مسئله‌ای به نام حاشیه شهر بود و این نگاه را همیشه داشتیم که نباید حاشیه شهر داشته باشیم و حاشیه شهر نباید از متن شهر فاصله بگیرد. خوشبختانه امروز شاهدیم که این دغدغه در حال برطرف شدن است و همه مسئولان اعم از مسئولان سپاهی، قضایی، اطلاعاتی، انتظامی و دیگرمسئولان در ابعاد مختلف امنیتی، محیط زیستی، به مسائل عمران و آبادانی و به ویژه مسئله مهم مسکن توجه جدی دارند.


خشنودی رهبری از حل مشکلات حاشیه مشهد

آیت ا... علم الهدی با تأکید بر اینکه ما دیگر مسئله‌ای به نام حاشیه شهر نخواهیم داشت و حاشیه هم مانند متن از تمام مزایا و آبادانی برخوردار خواهد بود، ادامه داد: خشنودی مقام معظم رهبری حل این مشکل است و عشق و ارادت به مقام ولایت مسئولان را وادار به اهتمام بیشتر به رفع مشکلات حاشیه شهر کرده است.
وی تأکید کرد: درهمین راستا و به همت مدیریت شهری مشهد امروز شاهد آغاز ساخت وساز پارکی بزرگ در شهرک شهید باهنر یا همان قلعه خیابان سابق خواهیم بود و در کنار آن دیگر پروژه‌های این منطقه نیز عملیات اجرایی شان آغاز می‌شود.


۶۰۰۰ مسکن برای اهالی حاشیه شهر

آیت ا... علم الهدی همچنین در این مراسم با فشردن دکمه نمایشگر تابلوی روزشمار ۲۳۰ روزه اتمام این پروژه ها، آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های یاد شده را اعلام کرد. وی سپس به جمع خبرنگاران آمد و در مورد ساخت مسکن برای ساکنان حاشیه شهر گفت: یکی از مسائل مهم حاشیه شهر مسئله مسکن است و برهمین اساس قرار شده تا ۶۰۰۰ مسکن که غالب این مسکن‌ها نیز در ۲ شهرک شهید رجایی و باهنر است، ساخته شود تا ساکنان این نقاط که در منازل فرسوده زندگی می‌کنند به این مراکز نقل مکان کنند.
وی تأکید کرد: همچنین منازل فرسوده این ساکنان تخریب می‌شود و پس از تخریب، این نقاط به مراکز رفاهی تبدیل می‌شود؛ ضمن اینکه طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی دیگری هم برای این مناطق در نظر گرفته شده است.


توجه ویژه به شهرک‌های شهید رجایی و باهنر

شهردار مشهد هم در حاشیه این مراسم و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه کم کردن فاصله بین متن و حاشیه شهر یکی از وظایف و نگاه‌های کمیسیون مناطق کم برخوردار و پیرامونی شورای شهر مشهد است، اظهار کرد: پروژه‌های متعددی برای مناطق حاشیه شهر تعریف شده، اما اراده مدیریت شهری و دیگردستگاه‎ها بر این قرار گرفته است که ۲ شهرک شهید رجایی و شهید باهنر به عنوان ۲ نقطه حساس، مورد توجه بیشتری قرار گیرد.
محمدرضا کلائی افزود: درهمین راستا آستان قدس رضوی نیز به کمک آمده است و قرار شده است در بخش‌هایی که نیاز به اراضی بود، آستان قدس رضوی این اراضی را تأمین کند که این موضوع نیز پذیرفته شده است.

وی با بیان اینکه براساس این مدل پروژه‌های محدوده قلعه خیابان و قلعه ساختمان با تمرکز و سرعت بالاتری اجرا می‌شود، تصریح کرد: چندروز پیش مراسم عملیات اجرایی پروژه‌های شهرک شهید رجایی را آغاز کردیم و امروز (یکشنبه) نیز عملیات اجرایی برخی پروژه‌ها در منطقه شهرک شهید باهنر آغاز شد.

کلائی تأکید کرد: درهمین راستا برخی اقدامات در محدوده رینگ پیرامونی شهرک شهید باهنر یا قلعه خیابان از جمله سامان دهی مسیل، ایجاد پارک خطی و ایجاد مسیر ۲۴ متری پیرامون این شهرک با اعتبار برآوردشده ۲۴ میلیارد تومانی و در بازه زمانی ۲۳۰ روزه آغاز شد.

وی با بیان اینکه به مرور و طی ۱۰ ماه آینده دیگرپروژه‌های این محدوده اجرایی می‌شود، افزود: برای پروژه‌هایی عمرانی این ۲ شهرک رقمی بالغ بر ۲۴۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است که امیدواریم برای اجرای پروژه‌های فضای سبز، فضای میانی و تعریض معابر این ۲ منطقه رقمی حدود ۵۰۰ میلیارد تومان برای امسال اعتبار در نظر گرفته شود.
شهردار مشهد افزود: همچنین ۳۸۰ هکتار از فضا‌های موجود در مشهد بازآفرینی خواهد شد.


۱۱۰ پروژه با اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومانی برای حاشیه شهر

معاون استاندار و فرماندار مشهد هم در حاشیه این مراسم با اشاره به دیدار‌های مردمی در نقاط حاشیه‌ای شهر به صورت هر ۲ هفته یک بار گفت: خوشبختانه امروز اقداماتی در حوزه پل شهرک شهید رجایی آغاز شده است و ثمره این اقدامات در فاصله زمانی ۲۳۰ روزه در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

سید محمدرضا هاشمی افزود: حدود ۱۱۰ پروژه با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان به استثنای پروژه‌های مربوط به شهرداری مشهد توسط دستگاه‌های اجرایی برای حاشیه شهر تعریف شده و در حال اجراست و امیدواریم با انجام چنین اقداماتی شاهد کم شدن حاشیه و متن شهر باشیم و دیگر حاشیه‌ای نداشته باشیم.


جلسه بررسی پروژه‌های مهم شهرک‌های شهید رجایی و باهنر

پیش از این مراسم نیز جلسه بررسی پروژه‌های مهم شهرک‌های شهید رجایی و باهنر با حضور نماینده، ولی فقیه در استان، شهردار مشهد، مدیرکل اطلاعات و رئیس کل دادگستری استان، فرماندار مشهد و فرمانده سپاه امام رضا (ع) در مسجد حضرت ابوالفضل برگزار شد.

در این جلسه کلائی، شهردار مشهد، با اشاره به پروژه‌های شهرک‌های شهید رجائی و باهنر به آغاز عملیات اجرایی ۱۲ پروژه بزرگ با شعار «یک حاشیه کمتر، صد‌ها فرصت بیشتر» اظهار کرد: پروژه‌های مهم شهرک شهید رجایی شامل تقاطع غیرهمسطح مصلا، پارک پنج هکتاری خانواده، پارک هفتادهکتاری و پایانه شرق است.

وی افزود: همچنین تعریض معابر، ایجاد کتابخانه و سالن ورزشی در جوار پارک نصرت، ایجاد پارک‌های محلی و بازوی چهارم از دیگرپروژه‌های در دست اقدام در این شهرک است.
کلائی درباره پروژه‌های محدوده شهید باهنر نیز بیان کرد: از جمله پروژه‌های این شهرک می‌توان به ایجاد پارک‌های محلی، ایجاد کتابخانه و... اشاره کرد.
او بیان کرد: معتقدیم اجرایی شدن این پروژه‌ها در کنار حمایت تمامی دستگاه‌ها با مشارکت مردم انجام می‌شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->