ساخت بلوک‌های بتنی از شیشه‌های دورریز توسط استارتاپ ایرانی تاثیر کرونا بر روح و روان| ۳۰ درصد مبتلایان به کرونا درگیر مه مغزی هستند سرنوشت متفاوت برای ۵ قاتل پای چوبه دار جاده کندوان یکطرفه شد (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) دستگیری نخستین سارقی که با پابندالکترونیکی قصد سرقت داشت ! خراسان رضوی بیش از ۹ هزار زائر حج تمتع آماده اعزام دارد تداوم وزش باد و بارش باران در خراسان رضوی(۷ اردیبهشت) کشف ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق و دستگیری ۱۳ قاچاقچی در مرز‌های خراسان رضوی راهکار جدید وزارت راه و شهرسازی برای حاشیه‌نشینی| نوسازی بافت‌های فرسوده تسریع می‌شود فرونشست زمین در خیابان کلاهدوز مشهد + تصاویر (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) اسکیمر چیست و چگونه در دام کلاهبرداری اسکیمری قرار نگیریم؟ شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود برگزاری همایش روز روان‌شناس و مشاور در مشهد | ارتقای سلامت جامعه باعث تشخیص روان‌شناس‌نما‌ها می‌شود انفجار گاز در نیشابور، یک کشته و یک مصدوم بر جای گذاشت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) رییس سازمان حج و زیارت: میانگین سن حجاج امسال ۵۷ سال است جمع آوری و دستگیری ۲۸۶ معتاد و خرده فروش در مشهد طی سال جاری (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) افزایش نسبی دما در غالب مناطق کشور تا اواسط هفته آتی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تالاب جازموریان جان دوباره گرفت ۳ پیشنهاد برای افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی | افزایش ۳۵درصدی باید لحاظ شود نزاع دسته جمعی در پل قویون ارومیه+ فیلم
سرخط خبرها

۱۰ درصد جمعیت جهان به کرونا مبتلا شده‌اند

  • کد خبر: ۴۵۸۸۲
  • ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۲
۱۰ درصد جمعیت جهان به کرونا مبتلا شده‌اند
به گفته یک کارشناس ارشد سازمان جهانی بهداشت (WHO)، احتمالا حدود ۱۰ درصد جمعیت جهان تاکنون به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

به گزارش شهرآرانیوز، به گفته یک کارشناس ارشد سازمان جهانی بهداشت (WHO)، احتمالا حدود ۱۰ درصد جمعیت جهان تاکنون به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

دکتر "مایکل رایان"، رئیس امور اضطراری این سازمان، هشدار داد که ۹۰ درصد جمعیت جهان هنوز در خطر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ هستند.

دکتر رایان در جمع ۳۴ عضو هیأت مدیران این سازمان با محوریت کووید-۱۹ اظهار داشت که آمار در شهر و روستا و در میان گروه‌های مختلف متفاوت است اما به هر صورت واقعیت این است که اکثریت جمعیت جهان در خطر قرار دارند.

او گفت: همه‌گیری هنوز ادامه خواهد یافت اما امکاناتی برای جلوگیری از انتقال آن و نجات جان انسان‌ها وجود دارد.

وی افرود: بهترین برآوردها حاکی است حدود ۱۰ درصد جمعیت جهان احتمالا به این ویروس مبتلا شده‌اند و میزان ابتلا بسته به کشور و از شهر به روستا متفاوت است و در گروه‌های مختلف فرق می‌کند. ولی همه اینها بدین معنی است که اکثریت بالای جهان در خطر ابتلا قرار دارند.

وی ادامه داد: ما داریم وارد مرحله دشواری می‌شویم. بیماری هنوز شیوع دارد.

دکتر رایان همچنین گفت: آسیای جنوب شرقی با افزایش موارد ابتلا روبه‌رو شده، اروپا و شرق مدیترانه با افزایش مرگ و وضعیت در آفریقا و غرب اقیانوس آرام نسبتا مثبت است.

با توجه به جمعیت ۷.۶ میلیاردی جهان، برآورد سازمان جهانی بهداشت به معنی ۷۶۰ میلیون نفر مبتلا به ویروس است.

به گزارش ایندیپندنت، این آمار بسیار بیشتر از تعداد موارد تأیید شده‌ای است که هم سازمان و هم دانشگاه جانز هاپکینز محاسبه کرده‌اند که هم‌اکنون رقمی بیش از ۳۵ میلیون نفر در سراسر جهان است.

به گفته رایان، سازمان جهانی بهداشت فهرستی از کارشناسانی را تهیه کرده که در مأموریتی بین‌المللی به چین می‌روند تا سرمنشاء ویروس کرونا را مورد تحقیق و جستجو قرار دهند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->