بی احتیاطی راننده منجر به فوت پاکبان در مشهد شد (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) چمران: شورا‌های شهر و روستا، انعکاس خواست و سلیقه مردم هستند رئیس دیوان عالی کشور: سبقت در خدمت باید فرهنگ غالب در نظام شورایی کشور باشد + فیلم آموزش ایمنی و مواجهه با حریق برای ۱۲۴ هزار شهروند مشهدی گپ و گفت با میراث دار سنت پرورش اسب یورقه در مهدی آباد| ما که هرچه بردیم، با رفقا خوردیم   شهروند خبرنگار | درخواست به‌سازی پیاده‌رو «ابرار ۱۰» در مشهد + پاسخ سرویس‌دهی رایگان خط‌۲ قطارشهری مشهد در روز شهادت امام‌جعفرصادق‌(ع) اعمال‌قانون ۱۸۱۸ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۶۱ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) دردسر‌های بودار همسایگی با انبار‌های خانگی | دپوی ضایعات در منازل مسکونی شهرک صابر مشهد ایست‌کار‌های مشهد، الگوی کشور | بیمه کارگران ایست‌کار‌ها در اولویت باشد هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد امروز در شرایط پاک قرار گرفت (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث ۱۴ بوستان بزرگ در شهر مشهد | پروژه‌های زودبازده‌ برای محرومیت‌زدایی از حاشیه شهر ترافیک سنگین در بولوار ملک‌آباد و وکیل‌آباد مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) حاجی بگلو: رویکرد و نگاه شورای ششم، تحقق عدالت‌محوری در مشهد است سردار رادان در مشهد: قسم به خون شهدا که حافظ سنگر حجاب هستیم| توطئه عریانی و برهنگی، برنامه نفوذ دشمن برای براندازی است مشهدالرضا(ع)، هم‌صدا با طنین حجاب و غیرت | اجتماع باشکوه حمایت از «طرح نور فراجا» برگزار شد + فیلم بلاتکلیفی ۴۵۰‌هزار هکتار از اراضی ملی خراسان رضوی شهروند خبرنگار | درخواست ترمیم آسفالت در بلوار شهید آوینی مشهد + پاسخ شهردار مشهد: کلان‌شهر مشهد در زمینه هوشمندسازی پیشرو است
سرخط خبرها

افتتاح ۹ مرکز راهنمایی و مشاوره خانواده دانش‌آموزان نیاز‌های ویژه در خراسان رضوی

  • کد خبر: ۴۷۷۸۹
  • ۰۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۹
افتتاح ۹ مرکز راهنمایی و مشاوره خانواده دانش‌آموزان نیاز‌های ویژه در خراسان رضوی
مراسم افتتاحیه هم‌زمان ۹ مرکز راهنمایی و مشاوره خانواده دانش‌آموزان با نیاز ویژه، امروز سوم آبان‌ماه با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش در مشهد برگزار شد.

لیلا جانقربان| شهرآرانیوز، معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس آموزش و پرورش استثنایی کشور  گفت: نیاز است راهبردها و برنامه‌هایی برای کیفیت‌بخشی به آموزش و پرورش انجام شود و به نتیجه برسد.


دکتر حسینی در مراسم افتتاح ۹ مرکز راهنمایی و مشاوره خانواده دانش آموزان با نیازهای ویژه اظهار کرد: در آموزش و پرورش استثنائی خدمات ویژه‌ای در حوزه‌های سنجش، طرح تلفیقی و فراگیر ارائه می‌شود. در این مراکز، مشاوره به کودکان و خانواده‌ها ارائه می‌شود، زیرا در آموزش و پرورش استثنائی خانواده جدی‌ گرفته می‌شود و قطعا آموزش‌ها به این شکل مؤثرتر خواهد بود. به‌صورت ویژه مراکزی در سبزوار، نیشابور، گناباد و مشهد خدمات جامع ارائه خواهند کرد.۴۲ مرکز اکنون به دانش‌آموزان با نیاز ویژه و خانواده آن‌ها در کشور خدمت‌رسانی می‌کنند.


وی با بیان اینکه نقش خانواده‌ها در تعلیم و تربیت نباید وکالتی باشد و خانواده در کنار معلم باید نقش اصلی داشته باشد، افزود: نقش خانواده در اسناد بالادستی بی‌بدیل است و در سند تحول بنیادین، بند ۱۴ به خانواده مربوط می‌شود.


باتوجه‌به وضعیت شیوع کرونا در جامعه، ۷ برنامه ویژه الگویی را در آموزش و پرورش استثنائی پیاده خواهیم کرد که در ادامه آن را به دیگر حوزه‌ها گسترش خواهیم داد. همچنین بسته تحولی خانواده‌محور درحال آماده‌سازی است که ۶ محور دارد؛ ایجاد پارلمان اولیا، طرح اولیاهمیار معلم، طرح مدرسه‌یاری اولیا، ایجاد بسته شبکه آموزش خانواده در بستر فناوری که طرح ندای همراه، طرح صدای همراه و اپلیکیشن تولید محتوا در این طرح پیگیری می‌شد، تسهیل و توسعه مشارکت محله در مدرسه و مدرسه در محله، طرح گسترش کمی و کیفی آموزش خانواده و هفتمین طرح الگویی، طرح گسترش کمی و کیفی مراکز مشاوره است.


دکتر حسینی خاطرنشان کرد: مراکز مشاوره باید کامل تجهیز شوند. بخشی از بودجه آموزش و پرورش به‌صورت ویژه به این حوزه اختصاص خواهد یافت و استانداردسازی نیروی‌ها با محور کیفی‌سازی آن‌ها انجام خواهد شد.
به‌ازای هر ۲۵ دانش‌آموز، یک مشاور باید وجود داشته باشد که تلاش می‌کنیم به این حوزه نیرو اختصاص دهیم.

 

ایجاد مراکز مشاوره در راستای توان‌بخشی به دانش‌آموزان با نیاز‌های ویژه

رئیس آموزش و پرورش استثنائی خراسان رضوی در این افتتاحیه گفت: ۹ مرکز مشاوره خانواده امروز در استان افتتاح شد که در راستای توان‌بخشی به دانش‌آموزان با نیاز‌های ویژه است.


قاسمی‌پور افزود: توان‌بخشی از مهم‌ترین اقدامات برای دانش‌آموزان گروه نیاز ویژه است که به گسترش و ارتقا نیاز دارد. در آموزش و پرورش استثنائی صبورترین افراد حضور دارند و خداوند نگاه ویژه‌ای به این خانواده‌ها داشته است تا از طریق فرزندی با نیاز ویژه، به کمال برسند.


این مقام مسئول گفت: بیشترین دانش‌آموزان نیاز ویژه در خراسان رضوی هستند و بیشترین زیرساخت‌ها در استان ما فراهم شده است. ۹۲ نفر مشاور و کمک‌مشاور در مراکز استان داریم که برای حل مشکلات خانواده‌ها و دانش‌آموزان نهایت تلاش خود را می‌کنند.


قاسمی‌پور گفت: در راستای فراگیرسازی آموزش و پرورش، به‌دنبال مناسب‌سازی این مکان‌ها برای دانش‌آموزان و دردسترس‌بودن آن‌ها هستیم. از ۹ مرکزی که امروز افتتاح شد، ۶ مرکز در مشهد فعال می‌شود و ۳ مرکز در شهرستان‌های نیشابور، سبزوار و گناباد فعال خواهد بود.


رئیس آموزش و پرورش استثنائی استان گفت: ۹۰ درصد دانش‌آموزان با استفاده از امکانات این مرکز می‌توانند در کنار دیگر دانش‌آموزان و در مدارس عادی تحصیل کنند. در این مراکز آموزش‌ها والدمحور و فضای کلاس‌ها متفاوت است. نظام تعلیم و تربیت به تعامل بیشتر والدین و مربیان نیاز دارد و باید این آموزش‌ها گسترش یابد.

طرح سنجش باید قانون شود

ابوالحسن حقیقی، معاون ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی، در این مراسم گفت: طرح سنجش باید برای دانش‌آموزان اجباری و قانونی شود و این مهم باید قبل از ورود دانش‌آموزان به مدرسه انجام شود. این طرح باید از دوران جنینی انجام شود و با انجام آن هزینه‌های کمتری به جامعه وارد خواهد شد.


آنچه امروز انجام می‌دهیم، آموزش است و پیشگیری نیست. لازم است دراین‌زمینه گام‌های مفیدی برداشته شود و در مجلس به رأی گذاشته و به قانون تبدیل شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->