سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود شورای شهر مشهد تحقیق و تفحص از مساجد تخریب شده منطقه ثامن را کلید زد شهرداری مشهدمقدس به عنوان دبیرخانه کمیته خلاقیت و نوآوری کلانشهر‌ها فعالیت خواهد کرد ۱۴۵ میلیارد تومان مطالبات مراکز طرف‌قرارداد تأمین‌اجتماعی خراسان‌رضوی پرداخت شد شهروند خبرنگار | درخواست کاهش ایستگاه‌های اتوبوسرانی در محدوده میدان فردوسی تا میدان استقلال مشهد + پاسخ علت دود غلیظ در مترو مشهد چه بود؟ برنامه‌ریزی شهرداری مشهد برای حمایت از خلاقیت و نوآوری ترافیک در بزرگراه‌های مشهد | فوت عابر پیاده درتصادف با سواری در بولوار مصلی (۵ اردیبهشت ماه۱۴۰۳)  دیدار شهردار مشهد با معاونین وزارت اقتصاد و دارایی به منظور افزایش تعاملات فیمابین بیست و دومین جلسه شورای اسلامی استان خراسان رضوی برگزار شد + فیلم (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعمال تخفیف ۵۰ درصدی برای عوارض تجدید بنا‌های تجاری در مشهد ره‌باغ بهشت؛ بهشت آثار تاریخی مشهد ابلاغ دستورالعمل بهره‌برداری و نگه‌داری بوستان‌ها و سایت‌های بانوان در مشهد اراده قاطعی برای توقف فعالیت پیمانکار معدن دیزدر وجود ندارد | چوب حراج به میراثی ۴۰۰۰ ساله معضل تجمع مراکز درمانی در  احمدآباد مشهد با ابزار‌های تشویقی حل می‌شود استاندار خراسان رضوی: روح معنوی اسلام در بناها بروز می‌کند طراحی داشبورد مدیریتی جرائم و تخلفات شهری در مشهد | اولین داشبورد جرائم شهری در کشور آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگ‌ترین دهکده مدرن ورزشی شرق کشور در مشهد افزایش تعداد عرضه کنندگان لباس‌های مستعمل در مشهد درباره شکل‌گیری بولوار شهید قرنی مشهد| قصه ۶۰ ساله «قرنی»
سرخط خبرها

تمرکز فعالیت‌های عمرانی و آبادانی در روستا‌های بزرگ بخش احمد آباد

  • کد خبر: ۴۲۶۸۰
  • ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۳
تمرکز فعالیت‌های عمرانی و آبادانی در روستا‌های بزرگ بخش احمد آباد
عضو شورای اسلامی شهرستان مشهد گفت:متاسفانه برخی از مدارس بخش احمد آباد مانند دبستان ابتدایی روستای بررود با حدود ۷۰ دانش آموز و ۲ معلم فاقد ساختمان سرویس بهداشتی است
به گزارش شهرآرانیوز، عضو شورای اسلامی شهرستان مشهد و عضو شورای اسلامی بخش احمد آباد در خصوص مسائل و موضوعات مطرح شده در آخرین جلسه شورای اسلامی بخش احمد آباد اظهار کرد: با توجه به بازگشایی مدارس در شرایط شیوع بیماری کرونا و لزوم رعایت و اجرای هرچه بیشتر موازین بهداشتی، متاسفانه برخی از مدارس بخش احمد آباد مانند دبستان ابتدایی روستای بررود با حدود ۷۰ دانش آموز و ۲ معلم فاقد ساختمان سرویس بهداشتی است و دانش آموزان به ناچار برای شستشوی دست از جوی آب استفاده می‌کنند و یا به منازل خود می‌روند.

حسن شکاری خاطر نشان کرد: در این خصوص مصوبات و نامه نگاری‌های زیادی با سازمان نوسازی مدارس انجام گرفته است، اما مسئولان مدعی هستند که بودجه لازم برای اجرای آن ندارند و به هرحال نتیجه‌ای حاصل نشده است. حتی در سال گذشته بنده در صدد احداث سرویس بهداشتی در این مدرسه بودم، اما بازرسان از اداره نوسازی مدارس در بازدید از محل به نوعی سنگ اندازی کردند و مجوز کار را صادر نکردند.

عضو شورای اسلامی بخش احمدآباد با انتقاد از عملکرد دستگاه‌ها و مسئولان درخصوص فعالیت‌های عمرانی در روستا‌های کوچک‌تر بخش احمد آباد و دیده نشدن آنها، گفت: بخش احمدآباد دارای ۴۵ روستا است که ۱۶ روستای آن حدود ۵ خانوار جمعیت دارد و فاقد دهیاری و شورا هستند. بخشی از روستا‌ها نیز دارای بین ۲۰ تا یک صد خانوار هستند، روستا‌های دارای جمعیت یک صد تا ۲۰۰ و ۳۰۰ خانوار دارای امکانات بهتری هستند و حدود ۷ روستا با جمعیت بالغ بر ۳۰۰ خانوار که به نظر می‌رسد مورد توجه مسئولان قرار دارد و فعالیت‌های عمرانی و رفاهی در سطح بالا درآن‌ها انجام می‌گیرد.

وی تاکید کرد: روستا‌های کوچک بخش احمدآباد در واقع رها شده اند و مسئولان معتقدند این روستا‌ها باید به صورت خودگردان اداره شوند و این در حالی است که اهالی این روستا‌ها از اقشار محروم و کم درآمد جامعه هستند و به لحاظ اقتصادی حتی مایحتاج روزانه زندگی خود را نمی‌توانند تامین کنند.

شکاری تصریح کرد: بنده در دو دوره عضویت در شورای بخش احمدآباد بار‌ها در جلسات مشکلات روستا‌های کوچک این بخش را اعلام کردم و پیگیری‌های فراوانی نیز در این رابطه انجام دادم، اما نتیجه‌ای حاصل نشده است.

وی در خصوص موضوع آب شرب بخش احمد آباد، گفت: مشکلات آب شرب بخش احمدآباد در واقع در حوزه مدیریتی و انتقال آب است، در برخی از مناطق لوله‌های آب در سطح و رودخانه‌ها قرار دارند که به لحاظ بهداشتی و امنیتی خطرات زیادی درخصوص آلودگی و سرقت آب آن‌ها وجود دارد.

این عضو شورای شهرستان مشهد افزود: مشکل کم آبی روستای باغچه بیشتر شامل محلاتی است که در ارتفاع قرار دارند، با توجه به اینکه شهر ملک آباد به لحاظ منابع آبی از وضعیت خوبی برخوردار است، و روستای باغچه نیز درمجاورت شهر آن قرار دارد می‌توان با کار گذاری یک لوله، آب را از ملک آباد به باغچه انتقال داد و وضعیت آب را بهبود بخشید. البته اکنون تامین آب از ۲ تانکر به ۳ تانکر افزایش یافته است و امیدواریم پیگیری‌ها در روز‌های آینده به نتیجه برسد.
 
 

نتایج پیگیری‌های شورای اسلامی شهرستان مشهد در رابطه با احداث سرویس بهداشتی در مدارس بخش احمد آباد


شورای اسلامی شهرستان مشهد در راستای پیگیری مشکلات بخش احمد آباد مطرح شده در جلسه شورای بخش احمد آباد در ارتباط با مدارس این بخش که فاقد سرویس بهداشتی هستند نامه‌ای به اداره نوسازی مدارس آموزش و پرورش استان ارسال کرد و خواهان رسیدگی به این موضوع شد.
 
مسئولان اداره نوسازی مدارس مشهد در تماس تلفنی با مسئول پیگیری شورای شهرستان مشهد بر اختصاص اعتبارات در این حوزه و ضرورت اجرای آن به ویژه در شرایط شیوع کرونا حداکثر تا پایان سال ۹۹ پس از بازدید کارشناسان از محل تاکید کردند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->