کارمندان و تیم های پایه پرسپولیس منتظر پول سورپرایز مورایس برای هواداران سپاهان: مسلمان شدم! عبدالکریم گلر پرسپولیس را راهی بیمارستان کرد بیرانوند دوشنبه تصمیم می گیرد احتمال حضور گل محمدی مقابل استقلال ویدیو ضربات پنالتی بازی پرسپولیس و آلومینیوم در جام حذفی(۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک در جام حذفی+ ویدیو گل‌ها| جذاب ترین بازی فصل! سپاهان منتظر اوکی نویدکیا ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک در جام حذفی(۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و ازبکستان| فینالیست شدیم! اعلام ترکیب پرسپولیس برای دیدار برابر آلومینیوم سقوط اعتبار فوتبال ایران در آسیا با کاهش سهمیه لیگ نخبگان| فقدان زیر ساخت و مشکلات عدیده بازگشت بیرو به ترکیب سرخ‌پوشان؟ برنامه ریزی عجیب سازمان لیگ برای هفته آخر | استقلال خارج از تهران مهمان پیکان می‌شود؟ محرومیت حسینی بخشیده نشد! تعیین سهمیه کشور‌ها در فصل آینده | ایران با ۱+۲ سهمیه در آسیا رسانه پتروشیمی جدایی خطیر را تایید کرد استقلال و پرسپولیس چقدر دارایی دارند؟+ ویدیو نتیجه بازی مس و پیکان در جام حذفی+ ویدئو ضربات پنالتی| برد بزرگ نویدکیا قایدی – استقلال؛ جدی شد ژاوی رسما در بارسا ماندنی شد
سرخط خبرها

ایران - بوسنی ، یک بازی اروپایی!

  • کد خبر: ۴۹۵۱۶
  • ۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۳
ایران - بوسنی ، یک بازی اروپایی!
تیم ملی فوتبال ایران بعد از مدت‌ها، امشب در یک دیدار تدارکارتی خوب مقابل تیم بوسنی به میدان می‌رود.
احسان سرفرازی | شهرآرانیوز؛ تیم ملی فوتبال ایران در دومین بازی تدارکاتی خود با هدایت دراگان اسکوچیچ از ساعت‌۲۰:۳۰ امشب به وقت تهران در سارایوو به‌مصاف بوسنی خواهد رفت. شاگردان اسکوچیچ پیش‌از‌این مقابل ازبکستان در یک بازی دوستانه به پیروزی رسیده بودند و حالا این مربی امیدوار است تا تیم ملی که بعد از مدت‌ها یک بازی تدارکاتی خوب پیدا کرده است، نمایش خوبی در زمین داشته باشد. ملی‌پوشان کشورمان که برای صعود به مرحله نهایی مقدماتی جام‌جهانی‌۲۰۲۲ کار سختی در پیش دارند، باید از این بازی‌ها نهایت استفاده را ببرند تا با آمادگی کامل برای ادامه راه رسیدن به جام‌جهانی بجنگند. ایران در مسیر صعود به جام‌جهانی‌۲۰۲۲ قطر نتایج خوبی نگرفته و از ۴ بازی خود در مرحله دوم این مسابقات، ۲ پیروزی به دست آورده و در مقابل تیم‌های بحرین و عراق ۲ شکست تلخ را تجربه کرده است. تیم ملی کشورمان با ۶‌امتیاز و یک بازی کمتر نسبت به دیگر‌تیم‌ها، در مکان سوم گروه‌C قرار دارد.

 

مصاف با ادین ژ‌کو و رفقا

حریف امشب ایران یکی از خوب‌های قاره اروپاست که در سال‌های اخیر ستاره‌های بزرگی نیز در ترکیب خود داشته است. بوسنی در سال‌۲۰۲۰، ۵ بازی در لیگ اروپا و انتخابی جام ملت‌های اروپا انجام داده است. این تیم مقابل ایرلند‌شمالی در پلی‌آف جام ملت‌های اروپا بازی کرد و در ضربات پنالتی از این تیم شکست خورد.
 
بوسنی در ۲ بازی مقابل ایتالیا و هلند در لیگ ملت‌های اروپا مقابل این ۲ تیم به تساوی رسید و در هر ۲ بازی‌اش مقابل لهستان نیز بازنده بود. بوسنی بعد از بازی با ایران، با هلند و ایتالیا در لیگ ملت‌های اروپا بازی دارد. بوسنی در رده‌بندی فیفا نیز در جایگاه ۵۱ جهان قرار دار‌د که از‌این‌حیث با توجه به جایگاه ۲۹ ایران، در رتبه پایین‌تری است. نکته جالب‌توجه درباره بوسنی مربوط به اولین بازی تیم ملی این کشور از زمان تأسیس باز‌می‌گردد که برابر ایران و در سال‌۱۹۹۳ در تهران برگزار شده که آن بازی با شکست ۳‌بر ۱ ایران همراه شد. در‌واقع این‌طور می‌شود گفت که تاریخ فوتبال این کشور از ایران آغاز شده است. این ۲ تیم در سال‌۲۰۱۴ در جام جهانی برزیل با یکدیگر بازی کرده بودند که بوسنی توانست اولین پیروزی تاریخش در جام‌جهانی را مقابل ایران با نتیجه ۳‌بر ۱ جشن بگیرد. ادین ژکو و میرالم پیانیچ از‌جمله بازیکنان حاضر در آن مسابقه بودند که امروز هم در تیم ملی بوسنی حضور دارند. از ترکیب ایران نیز بازیکنانی مانند احسان حاج‌صفی و علیرضا جهانبخش در آن مسابقه حضور داشتند. در بازی امشب سرشناس‌ترین بازیکن بوسنی یعنی ادین ژکو به‌علت ابتلا به کرونا در این دیدار غایب است، اما همچنان بازیکنان سرشناسی مانند میرالم پیانیچ، سئاد کولاشیناچ، کرونیچ، دمیروویچ و‌... برای این دیدار دعوت شده‌اند که احتمال بازی‌کردن آن‌ها مقابل ایران طبق گفت‌های سرمربی تیم بسیار پایین است. وضعیت روی نیمکت ۲ تیم ایران و بوسنی نیز تفاوت‌هایی دارد. دراگان اسکوچیچ با ۵۲ سال سن یک مربی نسبتا جوان به حساب می‌آید؛ در‌حالی‌که دوژان بایویچ هفتاد‌ویک‌ساله یک مربی با‌تجربه است که بیشتر عمر مربیگری‌اش را در کشور یونان و تیم‌هایی مثل آاک و المپیاکوس مربیگری کرده است. او در ۵ بازی که هدایت بوسنی را به عهده گرفته، هنوز نتوانسته است رنگ پیروزی را ببیند.

 

اسکوچیچ‌: بوسنی بازیکنان بزرگی دارد

سرمربی تیم ملی کشورمان که فهرست بازیکنانش در داخل ایران با انتقاد فراوانی همراه بود، درباره این بازی گفت: نیاز نیست درباره بازیکنان بزرگی، چون «ادین ژکو» و «میرالم پیانیچ» حرف بزنم؛ چون بازیکنانی جهانی هستند. همیشه تیم ملی بوسنی بازیکنانی در سطح اول جهان داشته و خواهد داشت. آرزو می‌کنم تیم ملی بوسنی در تمام بازی‌های پیش‌رو برنده باشد، به غیر از بازی با ایران. وی در ادامه همچنین گفت: برای این بازی تمرینات خوبی را پشت‌سر گذاشته‌ایم و آماده‌ترین بازیکنان ایران را برای این مسابقه جمع کرده‌ایم. امیدوارم بتوانیم آنچه در ذهن داریم، در زمین نیز پیاده کنیم.

 

اوستوویچ: ایران بازیکنان خوبی در خط حمله دارد

عدنان اوستوویچ، مربی تیم ملی بوسنی، پیش از این دیدار در مصاحبه با سایت فدراسیون فوتبال این کشور، گفت: بازی با ایران فرصتی طلایی برای بازیکنان جوان است تا بتوانند چند‌دقیقه‌ای خودشان را نشان دهند. این بازی‌ها برای ثابت‌کردن توانایی این بازیکنان جوان شاغل در لیگ بوسنی نیست، بلکه آن‌ها توانایی دارند که به تیم ملی دعوت شدند. بازی با ایران فرصتی برای آن‌هاست تا جزئی ثابت از تیم ملی بوسنی در آینده باشند. وی افزود: تیم ملی ایران در چند مدت گذشته نتوانسته است نتایج مطلوبی را کسب کند. به‌همین‌خاطر آن‌ها در این بازی اگرچه دوستانه است، به‌دنبال پیروزی هستند. آ‌ن‌ها مربی خود را تغییر دادند. آقای اسکوچیچ زمام هدایت ایران را برعهده گرفته و اکنون تنها یک بازی روی نیمکت تیم را تجربه کرده است. ما بازی دوستانه ایران با ازبکستان را تجزیه‌وتحلیل کردیم. آن‌ها بازیکنان خوبی در خط حمله دارند، اما در دفاع ضعیف‌تر هستند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->