سرمربی تیم ملی والیبال وعده المپیک پاریس را داد! پخش زنده بازی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین توافق بیغم با مس + عکس اسامی داوران جام حذفی اعلام شد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرسنال و چلسی| تحقیر بزرگ آبی‌ها آیا فرمانده فراجا از دروازه‌بان استقلال شکایت کرده است؟ تمدید با اوسمار با نظر هیات مدیره جدید تلاش شبانه‌روزی درویش برای ماندن در پرسپولیس بیرانوند مقابل سپاهان هم غایب است؟ اوسمار این سه بازیکن را می‌خواهد| رضاییان در لباس قرمز؟ وحید امیری نمی‌خواهد به نیمکت برگردد یامگا در لیست فصل بعد نکونام تاج‌فیروز: ثبت‌نام مجدد برای انتخابات هیات فوتبال خلاف قانون است تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا | یک گام تا جام جهانی شجیع: فوتبال خراسان به باتلاق تبدیل شده است | اعضای مجمع هیئت فوتبال کجا هستند؟ مدیران جدید در راه استقلال و پرسپولیس اولیایی: خریداران سرخابی ضرر نکردند گل محمدی در آستانه شکایت از پرسپولیس تغییرات در پرسپولیس کلید خورد فرجی در آستانه جدایی از پرسپولیس شاید رفتن گل‌محمدی به تراکتور منتفی شود
سرخط خبرها

لباس ایتالیا بر تن تیم لیگ برتری ایران!

  • کد خبر: ۴۹۱۴۹
  • ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۰
لباس ایتالیا بر تن تیم لیگ برتری ایران!
یک تیم لیگ برتری فوتبال ایران از کیت تیم ملی ایتالیا استفاده می کند.

به گزارش شهرآرانیوز، در اراک تیم فوتبال آلومینیوم که یکی از شرکت‌های صنعتی فعال کشور به حساب می‌آید، پس از ۱۸ سال به بالاترین سطح رقابت‌های فوتبال ایران رسیده، ولی اولین گام نشان داد این تیم نه از لحاظ فنی هنوز آماده حضور در رقابت‌های لیگ برتر است و نه تدارکات این تیم در حد یک تیم سطح اول ایران بود.

پس از صعود آلومینیوم به لیگ برتر، اختلافات میان اعضای هیئت مدیره و محرابی مدیرعامل باشگاه بالا گرفت، تا محرابی تصمیم به استعفا بگیرد و پس از چند هفته بلاتکلیفی، رفت و برگشت‌هایی معنی‌دار در هیئت مدیره نیز رخ داد و سپس عباسی مالک سابق تراکتور برای مدیریت تیم انتخاب شد؛ انتصابی که خیلی زود با اعتراض رسول خطیبی و رسانه‌های استان مرکزی مواجه شد.

آلومینیوم در شروع رقابت‌های لیگ برتر باید کارش را در ورزشگاه خانگی با مصاف مقابل قرمزپوشان نساجی مازندران آغاز می‌کرد، ولی شاید بدبین‌ترین هوادار این تیم هم شاید فکرش را نمی‌کرد که یک شکست سه بر صفر در انتظار شاگردان رسول خطیبی باشد و در پایان مسابقه هم سرمربی تیم به دلیل جوی که پیرامون باشگاه وجود دارد، از بازیکنان خداحافظی کند و سپس در مصاحبه‌های خود به انتقاد از مدیرعامل تیم و تصمیماتی که گرفته، بپردازد.

فارغ از تمام حواشی و ترکش‌هایی که اولین شکست لیگ برتری آلومینیوم ایجاد کرد، لباس عجیبی بود که بر تن بازیکنان این تیم دیده می‌شد؛ کیت سوم تیم ملی فوتبال ایتالیا با رنگ سبز که در هنگام رونمایی در سرزمین چکمه هم واکنش‌های فراوانی را به همراه داشت.

مسئولین فوتبال ایتالیا استفاده رنگ سبز را یادآور دوران رنسانس می‌دانند که پس از آن شاهد تغییرات بزرگی در فرهنگ و شیوه زندگی مردم اروپا بودیم.

البته پوشیدن پیراهن سبز و انتخاب آن هم به عنوان کیت سوم تیم ملی ایتالیا چندان بی دلیل هم نیست؛ پیش‌تر و در جریان جام جهانی ۱۹۵۴ تیم ملی ایتالیا در مصاف با آرژانتین لباس سبز برتن کرده است. ضمن اینکه در آن دوران لباس تیم جوانان ایتالیا سبز بوده وتن‌ها بازیکنان تیم اصلی و بزرگسال لباس لاجوردی بر تن می‌کردند. همچنین یکی از رنگ‌های اصلی پرچم ایتالیا سبز رنگ است.

در اراک، اما ماجرا از این قرار بوده؛ عباسی مدیرعامل جدید باشگاه برای تهیه پیراهن‌های تیم به بازار می‌‎رود و پیراهن سبز رنگ آتزوری چشمش را می‌گیرد. او هم با در نظر داشتن این نکته که پیراهن فصل گذشته تیم در اکثر بازی‌ها مطابق رنگ لوگوی تیم، سبزرنگ بوده است، تصمیم به انتخاب همین پیراهن برای آلومینیوم در اولین بازی تاریخ لیگ برتری‌اش می‌گیرد و البته که یادش نمی‌رود، لوگو آلومینیوم را روی لوگوی ایتالیا بچسباند.

خطیبی در بخشی از مصاحبه خود که حرف‌های تندی علیه عباسی مدیرعامل تیم مطرح کرده، گفته است: «نیم‌ساعت قبل از بازی پیراهن‌ها را آوردند. حتی عوامل تیم هم نمی‌دانستند قرار است چه لباسی را بپوشیم. خودش در تهران پیراهن تیم ایتالیا را از فروشگاه پوما خریده بود. پیراهن ایتالیا را آوردند و آرم آلومینیوم اراک را روی پرچم ایتالیا زدند! یک بازیکن شورتش کوچک بود و دیگری پیراهنش گشاد بود. این مسائل را برای اولین بار من می‌دیدیم. مسابقات ما زیر نظر کنفدراسیون فوتبال آسیا برگزار می‌شود و اگر متوجه این قضیه بشوند برای فوتبال ایران و باشگاه آلومینیوم اراک تبعات دارد.»

همینطور شنیده می‌شود یکی از بازیکنان تیم که شماره ۶۸ برای او در نظر گرفته شده است، طی بازی به زمین آمده، ولی، چون پیراهنی با شماره ۶۸ در دسترس نبوده، شماره ۱۳ را مقابل نساجی مازندران برتن کرده است!

استفاده از رنگ سبز با توجه به پیشینه باشگاه آلومینیوم، محل بحث اهالی فوتبال نیست؛ آن‌ها در واقع این سوال در ذهنشان ایجاد شده که چرا پیراهن سوم تیم ملی ایتالیا باید به عنوان طرح اول پیراهن یک باشگاه دارای شخصیت مستقل استفاده شود و احتمالا فقط سعید عباسی مدیرعامل تازه وارد باشگاه است که می‌تواند به آن پاسخ دهد.

منبع: ورزش سه

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->