اعلام ترکیب پرسپولیس برای دیدار برابر آلومینیوم سقوط اعتبار فوتبال ایران در آسیا با کاهش سهمیه لیگ نخبگان| فقدان زیر ساخت و مشکلات عدیده بازگشت بیرو به ترکیب سرخ‌پوشان؟ برنامه ریزی عجیب سازمان لیگ برای هفته آخر | استقلال خارج از تهران مهمان پیکان می‌شود؟ محرومیت حسینی بخشیده نشد! تعیین سهمیه کشور‌ها در فصل آینده | ایران با ۱+۲ سهمیه در آسیا رسانه پتروشیمی جدایی خطیر را تایید کرد استقلال و پرسپولیس چقدر دارایی دارند؟+ ویدیو نتیجه بازی مس و پیکان در جام حذفی+ ویدئو ضربات پنالتی| برد بزرگ نویدکیا قایدی – استقلال؛ جدی شد ژاوی رسما در بارسا ماندنی شد نحوه خرید بلیت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس + لینک و قیمت انتقاد جواد خیابانی از واگذاری سرخابی‌ها در برنامه زنده تلویزیونی شمسایی: ایران-ازبکستان جذاب‌ترین بازی جام ملت‌ها است وحید امیری برای استقلال کری نمی‌خواند لیگ برتر فوتبال با کیفیت HD پایان بارگذاری مدارک حرفه‌ای پرسپولیس حضور حزباوی در جمع برترین‌های لیگ قطر مهدی مهدوی وارد دنیای مربیگری شد تاریخ و ساعت بازی فوتسال ایران و ازبکستان در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا | یک قدم تا فینال
سرخط خبرها

افزایش امید به تیم اسکوچیچ بعد از نمایش خوب مقابل بوسنی

  • کد خبر: ۴۹۶۸۸
  • ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۱
افزایش امید به تیم اسکوچیچ بعد از نمایش خوب مقابل بوسنی
تیم ملی فوتبال کشورمان پنجشنبه‌شب در دومین بازی تدارکاتی خودش در سارایوو به‌مصاف بوسنی رفت و موفق شد با نتیجه ۲‌ بر ۰ از سد میزبانش بگذرد.
احسان سرفرازی | شهرآرانیوز؛ دراگان اسکوچیچ، سرمربی تیم ملی ایران، در نشست خبری پس از این بازی از عملکرد شاگردانش در نیمه نخست بیشتر اظهار‌رضایت کرد؛ در حالی‌که هر ۲ گل تیم ملی کشورمان در نیمه دوم بازی به ثمر رسیده بود. کاوه رضایی و مهدی قائدی، گل‌زنان کشورمان در این بازی بودند. فارغ از تمام انتقاد‌هایی که به سبکِ بازی تیم ملی و بی‌برنامه‌بودن شاگردان اسکوچیچ مطرح می‌شود، باید به این نکته هم توجه داشت که ملی پوشان کشورمان در این بازی نشان دادند به‌راحتی توانایی تغییر برنامه‌های تاکتیکی مد‌نظر سرمربی را دارند.

 

تنوع تاکتیکی قابل‌قبول تیم ملی

اسکوچیچ در ابتدای بازی شاگردانش را با ترکیب ۳-۴-۳ به میدان فرستاد که در مواقع ضروری این چینش بعضا به ۱-۲-۴-۳ نیز تغییر می‌کرد. حضور هم‌زمان شجاع خلیل‌زاده، پورعلی‌گنجی و کنعانی‌زادگان، عمق خط دفاعی ایران را تقریبا نفوذ ناپذیر کرده بود؛ به‌ویژه اینکه احسان حاج‌صفی و احمد نوراللهی هم جلوی این ۳ نفر وظیفه توپ‌پخش‌کنی را برعهده داشتند. چینش فاز دفاعی کشورمان که بیشتر با مهره‌های پرسپولیس شکل گرفته بود، در این بازی نمره قبولی گرفت. البته صادق محرمی و میلاد محمدی که در این بازی بیشتر از سایر بازیکنان دوندگی داشتند، در لحظاتی از بازی نتوانستند وظایف دفاعی خودشان را به‌نحو‌مطلوب انجام دهند؛ به‌ویژه محرمی که نشان داد از روز‌های اوجش در پرسپولیس فاصله گرفته است و اگر به‌همین‌منوال ادامه دهد، احتمالا در میانه راه جای خودش را به سیامک نعمتی خواهد داد. مقابل این بازیکن وحید امیری و علی قلی‌زاده به‌عنوان وینگر راست و چپ با فاصله اندک پشت‌سر کاوه رضایی بازی می‌کردند. این ۲ بازیکن به‌علت سرعت و تکنیک انفرادی بالا، در تقابل‌های تک‌به‌تک موفق‌تر از سایر بازیکنان ایران بودند و بار‌ها توانستند با تحت‌فشار‌قرار‌دادن بازیکنان حریف، توپ‌گیری کنند. گل نخست ایران نیز روی توپ‌گیری امیری و پاس گل این بازیکن به ثمر رسید. کاوه رضایی هم به‌عنوان مهاجم هدف ایران در پستی به میدان رفت که در سال‌های گذشته در اختیار سردار آزمون بود. او به‌جز گلی که روی تبحر و دقت بالا در ضربه‌زنی به ثمر رسید، در سایر دقایق بازی نیز سعی در پخش‌کردن توپ به جناحین روی ارسال‌های بلند داشت و حتی روی فرصت‌طلبی خود در داخل محوطه جریمه یک موقعیت خوب به دست آورد که این فرصت از دست رفت. البته اسکوچیچ برای لحظاتی که تیم ملی توپ را در اختیار نداشت نیز برنامه‌های ویژه‌ای را در نظر گرفته بود و آرایش ملی‌پوشان کشورمان به حالت ۱-۲-۲-۵ در می‌آمد. درواقع در حضور ۳ مدافع مرکزی و اضافه‌شدن محمدی و محرمی به خط دفاعی، راه‌های دور‌زدن خط دفاعی و نفوذ به محوطه جریمه ایران بسته شد. به‌علت حضور ۳ مدافع بلند‌قامت و تجمع بازیکنان در مقابل دروازه ایران با اضافه‌شدن حاج‌صفی و نوراللهی، بازیکنان بوسنی راهی برای نفوذ از عمق دفاع ایران نداشتند.

 

میراث لیگ به اسکوچیچ رسید

شاگردان اسکوچیچ در این بازی چندان تمایلی به حفظ توپ‌و‌میدان نداشتند و در بیشتر مواقع عابدزاده توپ‌های بلند را برای شروع مجدد ضرباتش در نظر می‌گرفت. این نقیصه که ریشه در لیگ و فوتبال خودمان دارد، به‌خاطر نبود یک هافبک خلاق و بازی‌ساز به‌وجود آمده است و در زمان کی روش نیز به‌کرات به چشم می‌آمد. در زمان سرمربیگری مرد پرتغالی نیز تیم ملی در بیشتر زمان‌های بازی توپ را در اختیار حریف قرار می‌داد و چشم به ضدحملات و شروع‌های مجدد دوخته بود، این‌بار هم نبودِ یک هافبک بازی‌ساز و توپ‌پخش‌کن باعث شد تا اسکوچیچ تصمیم بگیرد وظیفه حفظ توپ در لحظات حساس بازی را به قلی‌زاده و امیری بسپرد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->