برخورد قاطع با کم‌فروشی نانوایان در مشهد دو کارگزاری جدید مجوز فعالیت گرفتند | کارگزاری‌های مجاز را چگونه تشخیص دهیم؟ (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشترکان خوش‌مصرف برق، خودرو جایزه می‌گیرند وزیر نیرو: تعمیرات نیروگاه‌ها تا نیمه اردیبهشت پایان می‌یابد افزایش ۱۰ درصدی مصرف برق در خراسان رضوی در سال گذشته تعطیل شدن روز پنجشنبه چه پیامد‌هایی دارد؟ قیمت محصولات سایپا و ایران خودرو در بازار امروز (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) لکوموتیو قطار ترانزیتی افغانستان-ترکیه توقیف شد! بیانات رهبر معظم انقلاب در حوزه امنیت شغلی کارگران مهم‌ترین مطالبه جامعه کارگری است وزیر اقتصاد در مشهد: جهش تولید در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نیازمند اجرای طرح‌های تحولی است اسماعیلی با اشاره به مطالبه‌های مقام معظم رهبری از مسئولان در دیدار با کارگران: مجلس پیگیر تامین امنیت شغلی کارگران است تامین امنیت شغلی کارگران؛ تذکر همه ساله رهبر معظم انقلاب به مسئولان افزایش حقوق‌ها مطابق قانون و هزینه‌های سبد خانوار نیست | حقوق‌ها نیاز به اصلاح دارد سازوکار مجلس برای ساماندهی بازار املاک + اینفوگرافی مصوبه کارت بانکی این ۶ بانک حذف می‌شوند + جزئیات زمان عرضه گسترده نوبرانه‌های بهاری در بازار اعلام شد | جدیدترین قیمت ملون، طالبی، توت فرنگی، سیب و موز را ببینید پلمب یک آتلیه عکاسی در مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) راه‌های شناسایی لاستیک، روغن و فیلتر تقلبی خودرو یک راه بسیار ساده برای دریافت سود سهام عدالت بیانات مقام معظم رهبری حرف دل همه کارگران بود بنزین سوپر امروز در کدام جایگاه‌های مشهد توزیع می‌شود؟ (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) امتیاز ۶۰۰ میلیون تومانی برای دارندگان کارت ملی! نمک‌هایی که کاش نم نمک کم شوند! دلار وارد کانال ۶۲ هزار تومان شد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اختصاص بسته‌های ویژه مادران باردار به ۸۲۵ هزار خانوار خراسان رضوی
سرخط خبرها

انعقاد ۵ تفاهم‌نامه جدید در مثلث اقتصادی

  • کد خبر: ۵۰۶۲
  • ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۸
انعقاد ۵ تفاهم‌نامه جدید در مثلث اقتصادی
در صدوچهل و پنجمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان که با حضور آیت ا... علم الهدی برگزار شد صورت گرفت

سلطانی و فلاح - برگزاری 2 جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی در 2 روز متوالی خبری است که نباید به‌سادگی از آن عبور کنیم. روز شنبه این جلسه با حضور وزیر کشور برگزار شد و دیروز نیز برای اولین بار آیت‌ا... سید احمد علم‌الهدی، نماینده ولی فقیه در استان، در این جلسه شرکت کرد.
امام‌جمعه مشهد خیلی صریح علت این موضوع را اعلام کرد: «در 144 جلسه گذشته شرکت نکردم چون از نتیجه‌بخش بودن این جلسات نا‌امید بودم!»‌ او درباره اینکه چه چیزی مجابش کرده است تا بالاخره در این جلسات شرکت کند نیز بدون تعارف صحبت کرد و گفت: امروز به خاطر طرح‌های ارزشمند استاندار خراسان رضوی، امیدوار شدم که قدمی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی برداشته شود. بنابراین در این جلسه شرکت کردم. جلسه 145 ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان که با حضور علیرضا رزم حسینی، استاندار خراسان رضوی، و دیگر ارکان مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی در محل دفتر امام‌جمعه مشهد برگزار شد. در این نشست 5 تفاهم‌نامه معین اقتصادی با محوریت توسعه شهرستان مشهد منعقد شد. بر این اساس، شرکت تعاونی بارثاوا مسئولیت توسعه روستای خرق شهر مشهد، شرکت برق منطقه‌ای خراسان رضوی به نمایندگی از شرکت‌های برق و آب استان و بخش خصوصی با مسئولیت توسعه زیرساخت‌ها و اشتغال محله‌های هشتگانه حاشیه شهر، شرکت صنعتی و کشاورزی شیرین خراسان مسئولیت توسعه روستاهای اطراف منطقه طرق، شرکت فراورده‌های غذایی تارا مسئولیت توسعه روستاهای جیم‌آباد، تپه‌سلام، کال چغوکی و باغ سالار مشهد و کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار جواهرات و سنگ‌های قیمتی ایران هم مسئولیت توسعه روستای پیوه‌ژن بخش احمدآباد شهرستان مشهد را برعهده گرفتند.


هدف پایین آمدن نرخ بیکاری باشد
نماینده ولی فقیه در استان در این جلسه با تأکید بر اینکه در صورت به نتیجه نرسیدن این طرح‌ها ناامیدی خاصی در استان به وجود خواهد آمد گفت: همه دستگاه‌ها به همراه جریان‌های مختلف اقتصادی باید پای کار بیایند تا این پروژه به نتیجه برسد.
آیت‌ا... علم‌الهدی شاخص موفقیت طرح مثلث اقتصادی و فرهنگی را پایین آمدن نرخ بیکاری در استان دانست و تأکید کرد: باید تلاش کنیم سرمایه‌‌ها به جای خارج از کشور به سمت کارخانه‌های داخل استان سوق داده شود. وی از ظرفیت بالای بازار پوشاک در مشهد نسبت به تمام کشور خبر داد و خطاب به مسئولان گفت: آیا درست است این بازار به دست سنگاپور، کره و چین بیفتد؟ امام‌جمعه مشهد تأکید کرد: باید بررسی شود که چند کارخانه پوشاک و تولیدی در استان از کار افتاده است تا با سرمایه‌‌گذاری در این حوزه، کارخانه‌های تولیدی بار دیگر احیا شوند. به گفته آیت‌ا... علم‌الهدی، امام رضا(ع) کاسبی را که ارز و پول به‌دست‌آمده از فروش کالا به زائران این حضرت را به جیب چینی‌ها می‌ریزد نفرین می‌کنند. وی افزود: بعضی کارگرها 6 ماه حقوق نگرفته‌اند و بیکار شده‌اند. آن‌وقت برخی از کاسب‌ها به بهانه سود بیشتر پول را به جیب چینی‌ها می‌ریزند. نماینده ولی فقیه در استان خطاب به مسئولان گفت: کاری کنید که پول زائر امام رضا(ع) حداقل مجاور این حضرت را بالا بیاورد تا این کارگر در نان شبش نماند. آیت‌ا... علم‌الهدی در راستای اجرای تفاهم‌نامه‌ها بر 2 مورد تأکید کرد و گفت: اول اینکه در این قراردادها ضرب‌الاجل مشخص شود و دوم ارائه الگوی کاری شرکت‌ها در رابطه با اقتصاد مقاومتی به استانداری است تا پروژه‌های تعریف‌شده نیز در راستای همان الگوها باشد.


نباید دست روی دست بگذاریم
استاندار خراسان رضوی نیز در این جلسه گفت: همان‌طور که رزمندگان اسلامی در دوران دفاع مقدس با روحیه فداکاری بدون ادعا و امکانات خرمشهر را آزاد کردند، امروز نیز همچنان به همان روحیه برای انجام کارهای مملکت نیاز داریم. به گزارش ایرنا علیرضا رزم‌ حسینی افزود: گرچه تحریم‌ها تشدید شده‌ و مشکلاتی را ایجاد کرده‌اند، ظرفیت‌های فراوانی در ایران وجود دارد که باید از آن‌ها برای رفع مشکلات بهره گرفت. وی ادامه داد: در چنین شرایطی نباید دست روی دست گذاشت بلکه باید هر میزان که می‌توان کار کرد و از انجام کارها هر‌چند ‌اندک منصرف نشد. بر این اساس، باید در حوزه فرهنگ و اقتصاد چنان قوی بود که هیچ کسی در داخل و خارج نتواند نارضایتی ایجاد کند. مردم مسئولیت را به صورت امانت به ما سپرده‌اند و باید هر میزان که می‌توانیم برای آن‌ها و رفع مشکلاتشان کار کنیم.


163 هزار فرصت شعلی
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: تاکنون در چهارچوب اجرای طرح مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی خراسان رضوی ۸۸ تفاهم‌نامه با معین‌های اقتصادی امضا شده است. 5 مورد تفاهم‌نامه معین‌های اقتصادی نیز ‌۲۴ شهریور‌ماه به امضا رسید. علی رسولیان افزود: مطابق برنامه زمان‌بندی مصوب برای 1۱۲۵ روستا به عنوان محور توسعه مناطق روستایی خراسان رضوی، 3۵۰۰ پروژه توسط معین‌های اقتصاد مقاومتی عملیاتی می‌شو‌د. وی گفت: با مجموع تفاهم‌نامه‌های امضا‌‌شده در سطح خراسان رضوی ۱۲۸ هزار و ۶۲۱ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صورت می‌گیرد که اجرای آن‌ها ۱۶۳ هزار و ۹۱۴ فرصت شغلی ایجاد خواهد کرد.
حسن هاشمی، فرماندار مشهد نیز در این جلسه با اشاره به نتایج اجرای طرح توسعه مثلث اقتصادی و فرهنگی در شهرستان مشهد گفت: جذب ۸۸۰ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در قالب امضای ۳۷۶ پروژه در این شهرستان افزون بر ۱۰۶ هزار نفر فرصت شغلی ایجاد می‌کند.


ایجاد 67 هزار شغل در مشهد
شهردار مشهد نیز در این نشست گفت: رشد اقتصادی در این کلان‌شهر برای امسال 8 درصد پیش‌بینی شده است. در این راستا باید برای ۶۷ هزار نفر شغل ایجاد و همچنین ۳۲۰ هزار میلیارد ریال پروژه اجرا شود. محمدرضا کلایی بودجه سالانه شهرداری مشهد را ۹۰ هزار میلیارد ریال ذکر کرد و افزود: در چهارچوب طرح مثلث توسعه اقتصادی و همکاری استاندار خراسان رضوی جذب ۸۲۰ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در مشهد پیش‌بینی شده است. بیشترین تمرکز در این مسیر حرکت مطابق برنامه است که از سند بالادستی و چهارچوبی روشن برخوردار می‌باشد.
حجت‌الاسلام نصرا... پژمانفر، نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی، نیز در این نشست گفت: همراهی و مشارکت مردم در پیشبرد اهداف در طرح اقتصاد مقاومتی، مسئله مهمی است که باید به آن توجه ویژه‌ای شود. قطعا اگر حمایت مردم را داشته باشیم، مسیرمان قابل دفاع خواهد بود.
همچنین جواد کریمی قدوسی، نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی، نیز در این نشست اظهار کرد: در دولت فعلی و با شروع مذاکرات، رهبری تأکید بسیاری بر تأمین توان داخلی کشور داشتند‌ که در این صورت، می‌توان با بی‌نیازی از مذاکره، کشور را به سوی پیشرفت هدایت کرد.  

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->