روز‌های فارسی فوتسال آسیا قرقیزستان حریف بعدی افغانستان در مقدماتی جام جهانی فوتسال شد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال افغانستان و عراق (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) افغانستان با پیروزی در برابر عراق برای صعود به جام جهانی امیدوار ماند طالبان: سه کشور همسایه زمینه حضور داعش را در منطقه فراهم کرده‌اند پخش زنده بازی افغانستان و عراق انتخابی جام جهانی ۲۰۲۴ (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین معلمی در حاشیه | گفت‌وگو با فاطمه سجادی مدیر مدرسه خودگردان هدایت تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان و عراق در انتخابی جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ تاثیر حمله داعش به مسکو بر روابط روسیه – طالبان ملا برادر با هیئت دیپلماتیک ایران در کابل دیدار کرد رهبر اقلیت سنای آمریکا: خروج ما از افغانستان چراغ سبز به پوتین بود نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل هفته آینده درباره افغانستان برگزار می‌شود شانس دوباره افغانستان برای حضور در جام جهانی فوتسال افغانستان چگونه به جام جهانی فوتسال صعود خواهد کرد؟ آمریکا عادی سازی روابط با طالبان را مشروط به تغییر رفتار آنان کرد یک هیئت بلندپایه تجاری از ترکمنستان به کابل سفر کرد سازمان ملل از آسیب بیش از حد زنان افغانستان در رویداد‌های طبیعی خبرداد معاون نخست‌وزیر قزاقستان به کابل سفر کرد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال افغانستان و تاجیکستان (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

سخنگوی وزارت خارجه: گفت‌وگوهای تهران و کابل برای سند راهبردی پیشرفت زیادی داشته است

  • کد خبر: ۵۰۷۷۷
  • ۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۸
سخنگوی وزارت خارجه: گفت‌وگوهای تهران و کابل برای سند راهبردی پیشرفت زیادی داشته است
سخنگوی وزارت خارجه ، سند راهبردی بین ایران و افغانستان را یکی از اسناد خیلی مهم در روابط دو کشور عنوان و تاکید کرد که روابط ایران با افغانستان خیلی گسترده است و گفت‌وگوها درباره سند راهبردی در ابعاد مختلف پیشرفت زیادی داشته است.

به گزارش شهرآرانیوز - «سعید خطیب‌زاده» درباره اهمیت برقرای صلح و ثبات در افغانستان گفت: برای ایران، افغانستان همواره یک اولویت بسیار بالا در تنظیم روابط بوده است.

 

سخنگوی وزارت خارجه تصریح کرد: از سال‌های گذشته، جمهوری اسلامی ایران در اجلاس بُن همواره بر برقراری امنیت در افغانستان تاکید کرده است و همیشه بر گفت‌وگوهای بین‌الافغانی تاکید دارد و حمایت می‌کند.

 

خطیب‌زاده درباره سند راهبردی بین ایران و افغانستان گفت: گفت‌وگوها در این باره پیشرفت زیادی داشته و درباره قسمت عمده آن توافق شده، فقط یکی دو بند نیاز به مذاکرات بیشتر دارد که خبر امضای ‌آن به زودی اعلام خواهد شد.

مردم افغانستان لیاقت دنیای آرام‌تری دارند

سخنگوی وزارت خارجه درباره حمله راکتی داعش به پایتخت افغانستان و تیراندازی اخیر در دانشگاه کابل اظهار داشت: متاسفانه چرخه باطلی از خشونت و تروریسم در منطقه به ویژه افغانستان شکل گرفته است و راه حل آن بازگشت به گفت‌وگو و حکمت است و مردم افغانستان لیاقت یک صلح و دنیای آرام‌تری دارند.

اقدام نظامیان استرالیایی در افغانستان نقض حقوق بشر است

وی همچنین درباره گزارش منتشر شده در زمینه جنایت نظامیان استرالیایی در افغانستان اظهارداشت: اقدام نظامیان استرالیایی در افغانستان نقض حقوق بشر بوده است و متاسفیم آنانی که ادعای حقوق بشر دارند، این کار را کرده‌اند.

 

سخنگوی وزارت خارجه با بیان اینکه امیدواریم دولت استرالیا مسئولیت این کار را بر اساس اسناد بپذیرد گفت: درد مردم افغانستان درد بی‌پایانی است و ایران در غم مردم افغانستان شریک است.

واشنگتن به درستی می‌داند خط قرمز ایران چیست

خطیب‌زاده درباره تحرکات نظامی جدید آمریکا در منطقه نیز گفت حضور نظامی ایالات متحده در منطقه غرب آسیا چیز جدیدی نیست و متاسفانه به‌ خاطر عدم دقت سیاسی برخی از کشورها، آمریکا پایگاه‌های مختلفی در منطقه دارد، اما واشنگتن به درستی می‌داند که خط قرمز ایران چیست.

 

سخنگوی وزارت خارجه درباره موضع اخیر پمپئو مبنی بر اینکه آمریکا هر زمان نیاز باشد وارد مذاکرات صلح افغانستان می‌شود، گفت: ایالات متحده مخفیانه با طالبان مذاکره داشته، مخفیانه به توافقاتی رسیده‌اند و به دولت افغانستان فشار وارده کرده است و این موارد نشان می‌دهد نمی‌توان آمریکا را در مذاکرات صلح بی‌طرف دانست.

دیدار سخنگوی وزارت خارجه با حامد کرزی

سخنگو و رییس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه در سفر خود به کابل با حامد کرزی رییس جمهور سابق افغانستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

 

کرزی در این دیدار با اشاره به روابط تاریخی و فرهنگی میان دو کشور دوست و برادر بر تحکیم و تقویت هر چه بیشتر این روابط تاکید کرد.

 

خطیب زاده همچنین در سفر خود به کابل با معاون سیاسی وزیر امور خارجه و رییس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان نیز دیدار و گفت‌وگو کرد.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->