کارمندان و تیم های پایه پرسپولیس منتظر پول سورپرایز مورایس برای هواداران سپاهان: مسلمان شدم! عبدالکریم گلر پرسپولیس را راهی بیمارستان کرد بیرانوند دوشنبه تصمیم می گیرد احتمال حضور گل محمدی مقابل استقلال ویدیو ضربات پنالتی بازی پرسپولیس و آلومینیوم در جام حذفی(۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک در جام حذفی+ ویدیو گل‌ها| جذاب ترین بازی فصل! سپاهان منتظر اوکی نویدکیا ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک در جام حذفی(۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و ازبکستان| فینالیست شدیم! اعلام ترکیب پرسپولیس برای دیدار برابر آلومینیوم سقوط اعتبار فوتبال ایران در آسیا با کاهش سهمیه لیگ نخبگان| فقدان زیر ساخت و مشکلات عدیده بازگشت بیرو به ترکیب سرخ‌پوشان؟ برنامه ریزی عجیب سازمان لیگ برای هفته آخر | استقلال خارج از تهران مهمان پیکان می‌شود؟ محرومیت حسینی بخشیده نشد! تعیین سهمیه کشور‌ها در فصل آینده | ایران با ۱+۲ سهمیه در آسیا رسانه پتروشیمی جدایی خطیر را تایید کرد استقلال و پرسپولیس چقدر دارایی دارند؟+ ویدیو نتیجه بازی مس و پیکان در جام حذفی+ ویدئو ضربات پنالتی| برد بزرگ نویدکیا قایدی – استقلال؛ جدی شد ژاوی رسما در بارسا ماندنی شد
سرخط خبرها

فضای مجازی در تسخیر ستاره سابق پرسپولیس| دعای آبی و قرمز برای مهرداد میناوند

  • کد خبر: ۵۶۵۷۸
  • ۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۴
فضای مجازی در تسخیر ستاره سابق پرسپولیس| دعای آبی و قرمز برای مهرداد میناوند
در پی خبر ابتلای مهرداد میناوند به کرونا، پرسپولیسی‌ها و استقلالی‌ها برای او آرزوی بهبودی کردند.
محبوبه عظیم زاده | شهرآرانیوز؛ شاید اگر همین الان برویم سراغ جعبه نوستالژی هایمان، درش را باز کنیم، خرت وپرت‌ها و خنزرپنزر‌های سال‌های پیش را زیرورو کنیم و لابه لای خاطرات قدیمی آن چرخی بزنیم، تک وتوک برچسب‌ها و کارت‌هایی را پیدا کنیم که رویش عکس فوتبالیست‌های قدیمی نقش بسته است، عکس علی دایی، رضا شاهرودی، مهدی مهدوی کیا، خداداد عزیزی، مهرداد میناوند و خیلی‌های دیگر.
 
جمعی که فوتبال و تیم ملی را با آن‌ها شناختیم و شوت‌ها و سانتر‌ها و گل هایشان خیلی وقت‌ها ما را از شدت ذوق، از زمین به آسمان پرتاب کرد. مثل همان گلی که میناوند در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا در سال ۱۹۹۶ در امارات و مقابل تایلند به ثمر رساند و بعد از آن روی زمین نشست و دست هایش را به نشانه شکرگذاری به آسمان بلند کرد. کسی که حالا از بد روزگار، دارد روی تخت بیمارستان با کرونا دست وپنجه نرم می‌کند و هر فوتبالی و غیرفوتبالی‌ای را فارغ از رنگ موردعلاقه و مفهوم طرف داری، مجاب کرده است برایش آرزوی بهبودی و سلامتی کند.

اخلاق ورزشی ورزش دوستان

محمدرضا گلزار، احمدرضا عابدزاده، علی دایی، محسن کیایی، علیرضا بیرانوند، امید حاجیلی، سیاوش خیرابی، حمید استیلی، بابک جهان بخش، سعید عزت اللهی، احسان علیخانی، کریم باقری، مهران غفوریان و جمع زیاد دیگری از هنرمندان و ورزش کاران، از جمله کسانی بودند که حتی فقط از طریق یک پست یا استوری در صفحه اینستاگرام خود برای او شفا و سلامتی طلب کردند. در این میان، اما برخی واکنش‌ها شکل وشمایل دیگری داشت.
 
افرادی که یا همین چند وقت پیش پابه پای هم توپ می‌زدند یا برای هم کری‌های بلندبالایی می‌خواندند، همگی جزو کسانی بودند که حالا با شنیدن اوضاع ناخوش رفیق و رقیبشان، یگانه امری که برایشان مهم بود، سلامتی او بود. علی کریمی و اسماعیلی خلیل زاده، رئیس هیئت مدیره استقلال، برای پیگیری وضعیت او راهی بیمارستان شدند تا از نزدیک جویای حال او باشند.
 
یحیی گل محمدی، سرمربی تیم پرسپولیس، از نظر‌های سرشار از محبت تیم رقیب اسکرین شات گرفت، آن را در صفحه خود بارگذاری کرد و از این موج انسانیت و همدلی صمیمانه‌ای گفت که رقابت را کنار گذاشته اند و مفهوم زیباتری به نام همدلی را نشان دادند. او کوتاه و مختصر نوشت: «واقعا زیباست. بلندشو مهرداد.» خداداد عزیزی هم ویدئوی کوتاهی از خود منتشر کرد و از این گفت که «مهرداد شرایط سختی دارد. از همه آن‌هایی که به هر طریقی خاطره‌ای از او دارند، می‌خواهم که برایش دعا کنند تا ان شاءا... مهرداد به شرایط خوبش برگردد.»

غیراخلاقی است، متأسفانه

بسیاری از آبی دوستان هم کری و کری خوانی آبی و قرمز و رقیب و رقابت را کناری گذاشتند و یگانه آرزویشان برای این یار قدیمی فوتبال و عشق پرسپولیس، خلاص شدن از شر کرونا و بهبود حال او بود. واکنش‌هایی که شاید تداعیگر همان ترکیب همیشگی «اخلاق ورزشی» باشد، اما این مرتبه نه از سوی خود بازیکنان در مستطیل سبزرنگ، بلکه از جانب طرف داران دوآتشه آبی‌ها و قرمزها.
 
جمعی از آبی دوستان برایش نوشته بودند: «ما همچنان منتظریم تا بیایی و برای ما طرف داران استقلال کری بخوانی.» یا «از صمیم قلب برای مهرداد میناوند آرزوی سلامتی می‌کنم. امیدوارم برگردد و به همه بگوید زندگی ارزش آن حرف‌ها را ندارد.» یا «امیدواریم بازهم بلند بشی و بیای ما رو حرص بدی.» کاربری هم بود که دقیقا همین نکته را دست مایه توئیت خود قرار داده بود و از این گفت که: «کل کل‌ها و کری خوانی‌های فوتبالی که قرار بود حالمون رو بهتر کنه، به کینه و نفرت و فحاشی تبدیل شد.
 
امشب که قرمز و آبی برای سلامتی مهرداد میناوند هم صدا شدن، کاش به خودمون بیایم. دنیا بی ارزش‌تر از اینه که حرمت‌ها و رفاقت هامون رو به پای تعصبات رنگی لگدمال کنیم.» در این میان البته انتشار عکس یکی از اعضای کادر پزشکی درحالی که دست به سینه بر بالین ناخوش میناوند ایستاده بود و به دوربین زل زده بود، واکنش‌هایی منفی را به دنبال داشت. اتفاقی که واکنش کیانوش جهان پور را هم به دنبال داشت: «غیراخلاقی است، متأسفانه.»

کرونا همچنان بیخ گوش ماست

بیش و کم، هم ز مان با خبر بستری شدن مهرداد میناوند در بیمارستان، خبر دیگری به گوش رسید مبنی بر ابتلای یکی دیگر از فوتبالیست‌های قدیمی، علی انصاریان. اتفاقی که بخشی دیگر از واکنش‌های مردمی را در فضای مجازی به دنبال داشت، واکنش‌هایی که از ملاقات آن ۲ با یکدیگر صحبت کرده بود و سعی داشت دوباره این نکته را به مردم یادآوری کند که کرونا همچنان بیخ گوش ماست، آن هم درست در روز‌هایی که از مدتی پیش خیلی از کارشناسان و مسئولان حوزه سلامت از اوج گیری دوباره کرونا در این ماه و ماه آینده ابراز نگرانی کرده اند.
 
کاربری نوشته بود: «در ویژه برنامه دربی با حضور مهرداد میناوند و علی انصاریان هیچ کدوم حتی یک تک سرفه هم ندارن. حالا با گذشت حدود ۱۲ روز یکی زیر دستگاهه و یکی بستری شده. وقتی می‌گن دورهمی نداشته باشین به همین دلیله. به احتمال جفتشون در این برنامه مبتلا شدن. حتی یک دیدار، یک دورهمی، می‌تونه این اتفاقات ناراحت کننده رو به بار بیاره.»
بعد از میناوند و انصاریان، متاسفانه سومین شخصیت فوتبالی نیز به کرونا مبتلا شد و خبر‌هایی از بستری شدن حشمت مهاجرانی، سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران نیز در خبرگزاری‌ها منتشر شد.

میناوند در کمای مصنوعی است، ما همچنان امیدواریم

انتشار خبر ابتلای میناوند به کرونا، مثل بیشتر اوقات که یک چهره معروف در مرکز یک اتفاق حضور دارد و حاشیه‌های فراوانی پیرامونش را پر می‌کند، با حرف وحدیث‌های زیادی همراه شد، مثل صحبت از به کما رفتن او. درواقع طبق آنچه رئیس بیمارستانی که میناوند در آن بستری است، اعلام کرده است، اینکه برخی می‌گویند او به کما رفته است، درست نیست. مقصود، کمای مصنوعی است که خود کادر پزشکی و درمانی به او القا کرده است تا شاید بتواند شرایطی را که دارد تحمل کند.
 
حالا دکتر مهرداد هاشمی در آخرین گفته‌های خود در صبح جمعه، درباره وضعیت سلامتی مهرداد میناوند گفته است: «ایشان همچنان با دارو به خواب رفتن، یعنی ما مجبوریم برای اینکه دستگاه رو تحمل کنن با تجویز مستمر دارو‌های خواب آور ایشون رو به خواب مصنوعی ببریم.» رئیس بیمارستان لاله همچنین از این گفت که: «از نظر میزان اکسیژن خونشون خوشبختانه می‌تونم بگم که نسبت به روز گذشته درصدی پیشرفت داشتیم.»
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->