فرد متهم به قتل «زهره فکور صبور» بازداشت شد وزیر ارشاد: سال گذشته ۱۲۰هزار مجوز کتاب صادر شد ویدئو | فیلمبرداری فصل دوم سریال «Wednesday» آغاز شد + تیزر «ایزابل هوپر» رئیس هیات داوران ونیز شد مدیرمسئول روزنامه شهرآرا: سبک زندگی و اثرات تهاجم فرهنگی، دغدغه مشترک رسانه‌های ایران و عراق است برگزاری مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کودک‌و‌نوجوان در مشهد + فیلم (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) گام جدی برای تقویت تعاملات رسانه‌ای میان ایران و عراق سخنان جنجالی «کیانوش عیاری» درباره پرداخت دستمزد عواملش واکنش محمدرضا شهبازی، مجری «پاورقی» به ماجرای خبر اخراجش از تلویزیون «گودزیلا منهای یک» هم‌زمان با پخش جهانی در شبکه نمایش خانگی «آبی روشن» با بازی مهران غفوریان و مهران احمدی در راه سینما جایزه نتپک بیست‌وپنجمین جشنواره جئونجو کره جنوبی برای «گیج گاه» شاعر «سمرقند»: نمایشگاه، کتاب را به دست مخاطب خاص می‌رساند «باران کوثری» سه داستان کوتاه را برای نابینایان خواند اولین کتاب بازیگر «عطرآلود» در نمایشگاه کتاب آغاز به کار سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه کتاب تهران
سرخط خبرها

شروع پرشتاب طرح زمستانه کتاب در خراسان رضوی | فروش ۱۰ هزار جلد کتاب در یک روز

  • کد خبر: ۶۰۱۶۷
  • ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۱
شروع پرشتاب طرح زمستانه کتاب در خراسان رضوی | فروش ۱۰ هزار جلد کتاب در یک روز
طرح زمستانه کتاب مشهد درحالی از ۹ اسفندماه در ۸۲ کتاب‌فروشی مشهد آغاز شده که تعداد کتاب‌فروشی‌های شرکت‌کننده در این طرح ۳۰ درصد افزایش یافته است.

امیری | به گزارش شهرآرانیوز - طرح زمستانه کتاب مشهد از ۹ اسفندماه آغاز شده است و تا ۱۶ اسفندماه ادامه دارد. این طرح در ۸۲ کتاب‌فروشی مشهد و درمجموع در ۱۱۱ کتاب‌فروشی خراسان رضوی درحال اجراست.


معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان در توضیح چگونگی اجرای این طرح می‌گوید: مجری طرح در فصل زمستان نیز مؤسسه خانه کتاب و ادبیات ایران است و اکنون این طرح با ۲۵ درصد تخفیف درحال اجراست.

 

افزایش ۳۰ درصدی مشارکت کتاب‌فروشی‌ها

افشین تحفه‌گر در بیان تفاوت مهم طرح زمستانه کتاب از افزایش مشارکت ۳۰ درصدی کتاب‌فروشی‌ها در طرح خبر داد و گفت: در طرح پاییزه ۸۲ کتاب‌فروشی در کل استان مشارکت کردند، اما در طرح زمستانه فقط در مشهد ۸۲ کتاب‌فروشی در طرح شرکت می‌کنند و در کل استان این عدد به ۱۱۱ رسیده است که نشان از رونق طرح زمستانه کتاب دارد.


او دلیل این استقبال و رشد را به نوع سیاست‌گذاری و برنامه‌ریز‌های مجری طرح، یعنی خانه کتاب و ادبیات، ارتباط می‌دهد که به‌موقع یارانه‌ها را پرداخت کرده است و اینکه سامانه فروش کتاب هم نسبت به قبل اشکالات کمتری دارد.


تحفه‌گر یادآور شد: امسال خراسان رضوی در اجرای طرح‌های فروش کتاب وضعیت بسیار خوبی داشت به‌گونه‌ای که در طرح بهارانه، تابستانه و پاییزه رتبه اول را، هم در رقم فروش و هم در تعداد فروش در کشور داشتیم.


بر اساس گزارش تحفه‌گر، کتاب‌فروشی‌های استان در طرح بهارانه امسال حدود یک میلیارد و ۸۰۰، در طرح تابستانه حدود ۲ میلیارد و در طرح پاییزه حدود ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان فروش داشتند.

 


بیشتر بخوانید:

داستان ‌کتاب فروشی های شهر


 

شگفتی در روز اول طرح زمستانه

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان با بیان فروش روز اول طرح زمستانه نیز گفت: فروش ۱۰ هزار جلد به ارزش ۵۰۰ میلیون تومان در روز اول طرح زمستانه، یک شگفتی است و نشان از طرح داغ کتاب در زمستان دارد. امیدواریم تا ۱۶ اسفند که طرح ادامه دارد، مردم با همین روند از طرح استقبال کنند به‌ویژه که پس از این تعطیلات عید نوروز در پیش است و باتوجه‌به قرنطینه، مردم می‌توانند با استفاده از تخفیف، کتاب‌های مورد علاقه خود را تهیه کنند.


تحفه‌گر در بخشی دیگر از سخنانش افزود: هدف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توزیع عادلانه و به‌صورت مستقیم یارانه کتاب است و به همین دلیل طرح‌های فروش کتاب را جایگزین برخی برنامه‌های فرهنگی کرده است. همین باعث شده است امسال که مسئله کرونا نیز مشکلات بسیاری را ایجاد کرده و سبب کم‌رنگ‌شدن بسیاری از برنامه‌ها شده است، فروش کتاب در خراسان رضوی استقبال خوبی داشته باشد.


او در پایان از مردم خواست تا خرید خود را به روز‌های آخر موکول نکنند تا هم بتوانند از مزایای طرح زمستانه کتاب بهره‌مند شوند و هم کتاب‌های مورد علاقه‌شان تمام نشود.
 
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->