سرخط خبرها

استقبال خوب مردم در آخرین روز از اجرای طرح پاییزه کتاب در مشهد

  • کد خبر: ۵۰۲۷۲
  • ۳۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۲
استقبال خوب مردم در آخرین روز از اجرای طرح پاییزه کتاب در مشهد
طرح کتاب پاییزه خراسان رضوی برخلاف طرح‌های قبلی زمان کوتاه‌تری داشته است و کتاب‌فروشان امیدوارند باتوجه‌به استقبال و نیاز مردم، طرح تمدید شود. باتوجه‌به شرایط ۲ هفته تعطیلی که براساس تصمیم ستاد ملی کرونا از این هفته اعمال می‌شود، برخی پیشنهاد می‌دهند ادامه طرح پس از روزهای تعطیلی ادامه یابد.

امیری|به گزارش شهرآرانیوز، امروز، ۳۰ آبان‌ماه، آخرین روز اجرای طرح پاییزه کتاب است که ۸۵ کتاب‌فروشی استان در آن شرکت می‌کنند. در این میان ۶۳ کتاب‌فروشی خرد و کلان مشهد نیز پذیرای این طرح بوده‌اند. طرحی که از ۲۴ آبان‌ماه آغاز و تا ۳۰ آبان‌ماه ادامه داشت. طرح کتاب پاییزه خراسان رضوی برخلاف طرح‌های قبلی زمان کوتاه‌تری داشته است و کتاب‌فروشان امیدوارند باتوجه‌به استقبال و نیاز مردم، طرح تمدید شود. باتوجه‌به شرایط ۲ هفته تعطیلی که بر اساس تصمیم ستاد ملی کرونا از این هفته اعمال می‌شود، برخی پیشنهاد می‌دهند ادامه طرح پس از روزهای تعطیلی ادامه یابد.

 

تمدید طرح و مشتریان ثابت در فضای مجازی

مدیر پاتوق کتاب مشهد واقع در زیرگذر پارک ملت، در عین حال که استقبال از طرح پاییزه خراسان رضوی را بسیار خوب توصیف می‌کند، از اطلاع‌رسانی برای کتاب‌فروشی‌هایی که در طرح پاییزه کتاب خراسان رضوی قرار دارند، انتقاد دارد.

مرتضوی می‌گوید: هر وقت طرح کتاب شروع می‌شود، شاهد استقبال خوب مردم هستم. به‌جز روزهای عید که اوایل بحران کرونا بود و طرح بهاری، استقبال خوبی از سوی مردم ندیدیم، اما طرح‌های پس از آن خیلی پرشور بود. برای همین طرح پاییزی، تا الان ۳ بار اعتبارمان شارژ شده است، بااین‌حال باز هم متقاضی داریم. 

به‌گفته مرتضوی همه کتاب‌فروشی‌ها به‌هرحال برای خودشان اطلاع‌رسانی انجام می‌دهند و هر کتاب‌فروشی مخاطبان خودش را دارد، اما لازم است اداره ارشاد یا خانه کتاب هم دراین‌باره اطلاع‌رسانی کنند. 

او دراین‌باره می‌گوید: تا جایی که بتوانیم به مخاطبان خودمان اطلاع‌رسانی می‌کنیم، اما عموم مردم واقعا اطلاع ندارند.

مرتضوی معتقد است در صورتی که کتاب‌فروشی‌های شرکت‌کننده این طرح به شکل‌های مختلف معرفی شوند، استقبال از طرح بیش از این‌ها خواهد بود. 

او با بیان اینکه طرح پاییزه کتاب از نظر زمان کوتاه‌تر از طرح‌های قبلی بود، به مسئولان پیشنهاد می‌دهد در صورت امکان پس از تعطیلات، طرح ادامه پیدا کند: با‌توجه‌به اینکه سعی می‌کنیم مشتری‌هایمان را به سمت فضای مجازی سوق دهیم، ادامه این طرح و تخفیف‌های موجود باعث می‌شود مشتریان ثابتی در فضای مجازی داشته باشیم که این روند به بهبود وضعیت کتاب‌خوانی و بازار کتاب هم کمک شایانی می‌کند. 

 

لزوم اطلاع‌رسانی درباره کتاب‌فروشی‌های شرکت‌کننده در طرح

در کنار کتاب‌فروشی‌های مطرح و صاحب‌نام، کتاب‌فروشی‌های زیادی در مشهد هستند که تمایل دارند همیشه در طرح‌های کتاب شرکت کنند، گرچه آن‌ها کمی بیشتر به حمایت و اطلاع‌رسانی نیاز دارند. مدیر یک کتاب‌فروشی در بولوار جلال آل‌احمد با بیان اینکه اکنون ۳ دوره است که در طرح‌های کتاب شرکت می‌کند و در این مدت استقبال خوبی هم از سوی مردم دیده است، می‌گوید: خیلی نیاز داریم درباره کتاب‌فروشی‌‌های شرکت‌کننده در طرح اطلاع‌رسانی شود. اما انگار درباره برخی کتاب‌فروشی‌ها اصلا اطلاع‌رسانی نمی‌شود. خود من تا جایی که می‌توانم تبلیغات می‌کنم و به همان اندازه هم مخاطب دارم، اما به‌نظرم باید از سمت خانه کتاب هم تبلیغاتی انجام شود.

بهرامی با اظهار امیدواری از تمدید طرح پاییزه، از مسئولان می‌خواهد در صورت امکان طرح را پس از تعطیلات پیش رو ادامه دهند. به‌گفته او این روزها استقبال مردم از کتاب خیلی خوب است و تخفیف‌های موجود سبب می‌شود مردم کتاب بخرند.

 

تمدید طرح پس از تعطیلات

مدیر کتاب‌فروشی‌ای در بولوار طبرسی و در ورودی حرم مطهر نیز با تشکر از مسئولان برای اجرای طرح پاییزه کتاب، از استقبال خوب مردم سخن می‌گوید. به‌گفته باقری باتوجه‌به هفته کتاب از این طرح استقبال زیادی شده است و امیدوار است طرح ادامه پیدا کند.

باقری معتقد است مسئولان هروقت طرح کتاب بگذارند خوب است و مردم هم استقبال می‌کنند. او اظهار امیدواری می‌کند باتوجه‌به کوتاه‌بودن زمان این طرح، آن را به طریقی تمدید کنند. او می‌گوید: باتوجه‌به تعطیلاتی که در پیش داریم، شاید بشود مسئولان روندی را در پیش بگیرند که طرح به‌نوعی ادامه پیدا کند. طرح می‌تواند به شکل مجازی تمدید شود یا اینکه پس از تعطیلات دوباره اجرا شود. در هر صورت مردم استقبال خواهند کرد.

 

مذاکره برای تمدید طرح پاییزه کتاب

بر اساس اخبار منتشرشده و طبق صحبت‌های معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل ارشاد اسلامی خراسان رضوی، احتمال افزایش روز‌های طرح به ۱۷ روز وجود دارد و پس از ۲ هفته محدودیت‌های ایجادشده، این طرح ۱۰ روز دیگر در خراسان رضوی ادامه می‌یابد. افشین تحفه‌گر دراین‌باره از مذاکره برای تفاهم با خانه کتاب ایران خبر داده است.
پیش از این هم معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد در گفت‌وگو با شهرآرانیوز از رایزنی برای تمدید این طرح خبر داده بود.
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->