وقتی «برمودا» رازهای کامران نجف‌زاده را هم افشا می‌کند! تمساح خونی و سال گربه زیر سایه «مست عشق» «لوران کانته» کارگردان فیلم کلاس درگذشت فیلم‌های سینمایی امروز تلویزیون (جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) برگزاری کنگره شعر توس تا نیشابور + جزئیات نگاهی به مضمون بهار در شعر معاصر «پدر قهوه» سریال جدید مهران مدیری در راه شبکه نمایش خانگی چندخطی درباره‌ی کتاب «فلسفه‌ی پیاده‌روی» نوشته‌ی فردریک گرو | بجنبید، منتظرمان هستند! بازگشت بهروز افخمی با «هفت» به تلویزیون + زمان پخش تئاتر کمدی «هشتگ، بچه‌شهرستانی‌ام» روی صحنه می‌رود + پوستر و زمان اجرا انعکاسی از مظلومیت غزه در «خاورمیانه» | گفتگو با احمدرضا عبیدی (ججو) به مناسبت انتشار موزیک ویدئو جدیدش فردوسی و «شاهنامه» در نگاه محمدعلی اسلامی ندوشن «صحبت یار» در نگارخانه فردوسی + عکس اضافه شدن شخصیت «غرغر خان» به باغ شادونه نقد کامل فیلم تلماسه ۲ (Dune 2) | زیبایی و وحشت «پهلوان هرگز نمی‌میرد» و «پهلوان واقعی» در تلویزیون + زمان پخش
سرخط خبرها

سخنان تازه رضا صادقی در دفاع از سلبریتی ها، مخالفت‌هایی در پی داشت

  • کد خبر: ۶۳۲۷۵
  • ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۵
سخنان تازه رضا صادقی در دفاع از سلبریتی ها، مخالفت‌هایی در پی داشت
رضا صادقی که خود به عنوان سلبریتی شناخته می‌شود و در رسانه‌های مختلف هم حضور فعالی دارد، درباره مسائل مربوط به سلبریتی‌ها صحبت‌های پرحاشیه‌ای کرده که باعث واکنش‌های زیادی در فضای مجازی شده است. اما حرف‌های جدید رضا صادقی درباره سلبریتی‌ها چرا این قدر حاشیه ساز شده است؟
محمدناصر حق‌خواه | شهرآرانیوز - واژه سلبریتی تا چند سال پیش به جز برای بعضی اهالی رسانه و آشنایان به زبان انگلیسی، برای دیگران معنی نداشت. اما این روز‌ها حتی افراد مسنی که به فضای مجازی دسترسی ندارند و از خیلی تحولات آن بی خبرند هم دیگر می‌دانند که سلبریتی چیست و به چه کسانی گفته می‌شود.
 
دایره شمول این واژه گسترده است و تعریف ما قطعا نمی‌تواند کامل باشد، اما عمده کسانی که در فضای رسانه‌ای ایران به عنوان سلبریتی شناخته می‌شوند، بازیگران و خواننده‌ها و ورزش کارانی هستند که در حوزه خود سرشناس شده اند و حالا در فضای مجازی هم حضور دارند و با تعداد دنبال کننده درخورتوجهی که دارند، در موضوعات مختلف اظهارنظر می‌کنند. دایره نظر‌های سلبریتی‌هایی که بیشتر از بقیه مطرح شده اند، بیشتر اجتماعی و سیاسی و فرهنگی است و به طبع به دلیل دنبال کنندگان زیاد، نظر‌های این افراد بیشتر هم در رسانه‌ها بازتاب پیدا می‌کند.
 
حالا رضا صادقی که خود به عنوان سلبریتی شناخته می‌شود و در رسانه‌های مختلف هم حضور فعالی دارد، درباره مسائل مربوط به سلبریتی‌ها صحبت‌های پرحاشیه‌ای کرده که باعث واکنش‌های زیادی در فضای مجازی شده است. اما حرف‌های جدید رضا صادقی درباره سلبریتی‌ها چرا این قدر حاشیه ساز شده است؟ دلیل انتقاد از حرف‌های این خواننده محبوب چیست؟ چرا چند وقتی است که همه از همه طرف به این جماعت حمله می‌کنند؟ چرا بعضی افراد سرشناس از اینکه سلبریتی نامیده شوند پرهیز می‌کنند؟ و چرا رضا صادقی در چنین روز‌هایی درباره این افراد صحبت کرده است؟ این سؤالاتی است که در ادامه سعی می‌کنیم به دنبال پاسخ آن بگردیم.


متن و حاشیه صادقی!

رضا صادقی جزو نسل اول خوانندگان پاپ ایرانی است که هنوز حذف نشده است و با وجود تغییر نسل و سلیقه مخاطبان موسیقی، هنوز هم طرف داران خودش را دارد. او از شبکه‌های اجتماعی به خوبی استفاده می‌کند و آلبوم‌ها و بقیه فعالیت هایش را از این طریق به شکل گسترده تبلیغ می‌کند. او توانسته است در برنامه‌های مختلف حاضر شود و از این طریق بیش از پیش دیده شود.
 
پس از فوت غم انگیز علی انصاریان، برنامه هم رفیق که با حضور رضا صادقی و علی انصاریان ضبط شده بود، پخش شد و فضای احساسی حاکم بر آن و صحبت‌های بعدی رضا صادقی درباره رفیق قدیمی و مرحومش، بار دیگر صادقی را در مرکز توجه‌ها قرار داد. یکی دو ماه بعد وقتی صادقی چند روز پیش از تحویل سال در ویژه برنامه نوروزی شبکه ۵ حضور یافت و روی آنتن زنده با اصرار مجریان برای قبول اجرای برنامه روبه رو شد، این درخواست را پذیرفت که شب تحویل سال به عنوان مجری در برنامه حاضر شود.
 
در روز‌هایی که خوانندگان زیادی مجری می‌شوند، رضا صادقی هم از قافله همکارانش جا نماند و در یکی از پربیننده‌ترین ساعات تلویزیون به گفتگو با میهمانان ویژه تحویل سال شبکه ۵ نشست. اما او از آن دست افرادی نیست که به دلیل کسوت و سابقه و روابط زیادش خوی محافظه کاری داشته باشد. او در صفحه اینستاگرامش یا در برنامه‌هایی که حضور دارد، درباره مسائل مختلف اجتماعی و مشکلات اقتصادی مردم و وضعیت فرهنگی، بسیار حرف می‌زند و همین چند روز پیش هم در آخرین اظهارنظرش، پس از انتشار خبر صدور حکم قصاص حمید صفت، با گذاشتن پستی از او دفاع کرد و درخواست کرد که این خواننده جوان بخشیده شود.
 
اما صادقی همیشه هم حرف‌هایی باب میل مخاطبان نمی‌زند؛ یک بار در اوج بی اخلاقی شاخ‌های اینستاگرامی با گذاشتن عکسی از پویان مختاری، از اراذل ساکن استانبول که از گردانندگان سایت‌های قمار است، او را جوانی معرفی کرد که سال‌ها پیش با احترام از او درخواست عکس یادگاری کرده و صادقی هم از او چیز بدی ندیده است و حالا هم نباید قضاوت شود! اظهارنظری که بسیار از آن انتقاد شد؛ درست مثل حرف‌های جدید صادقی درباره سلبریتی ها. اما رضا صادقی دقیقا چه گفته که به مذاق خیلی‌ها خوش نیامده است؟


زندگی اجاره ای!

اینکه کسی بگوید ۹۰ درصد سلبریتی‌ها مشکل مالی دارند یا زندگی شان اجاره‌ای است، این روز‌ها دل شیر می‌خواهد. اما صادقی خیلی بیشتر از این حرف‌ها را زده است. او گفته است که خیلی از مسائلی که در اینستاگرام به آن پرداخته می‌شود، واقعی نیست، خیلی از خودرو‌ها و زندگی‌های لوکس که برخی افراد در اینستاگرام از خودشان به نمایش می‌گذارند، اجاره‌ای و جعلی است و کمتر از ۱۰درصد هنرمندان یا سلبریتی‌ها زندگی بدون مشکل مالی دارند. شاید فقط ۲درصد از این هنرمندان و سلبریتی‌ها باشند که از قبل فکری برای آینده خود کرده اند، اما بیشتر آن‌ها درآمد‌هایی که دارند و کار‌هایی را که انجام می‌دهند صرفا برای گذران زندگی روزانه کافی می‌دانند.
 
در روز‌هایی که بسیاری از مردم در صف خرید مرغ اند و به سختی روزگار می‌گذرانند، قبول این حرف‌ها برای خیلی‌ها دشوار است، اما صادقی بازهم ادامه داده و گفته است که بسیاری از هنرمندان فرصت نکرده اند برای جمع کردن مال و ثروت وقت بگذارند. ولی مردم فکر می‌کنند که هنرمندان در پر قو زندگی می‌کنند، درحالی که واقعا این گونه نیست و این قشر نیز مشکلات خاص خودشان را دارند. زندگی‌هایی که در اینستاگرام منتشر می‌شود، تا حد زیادی به واقعیت شبیه نیست. اما ۲ سؤال باقی می‌ماند؛ اول اینکه واکنش مردم به این صحبت‌ها چیست و دوم اینکه اصلا چرا سلبریتی‌ها این قدر از همه سو زده می‌شوند و حمایتی ساده از آنان این قدر بهای سنگینی دارد؟


از هر سویی سخنی

تأثیرگذاری سلبریتی‌ها و شنیده شدن صدای آنان باعث تیزشدن شاخک افراد و جریان‌های سیاسی با مقاصد مختلف در سال‌های گذشته شده است. بعضی جریان‌ها از سلبریتی‌ها برای پیشبرد اهدافشان بهره می‌برند و بعضی به سلبریتی‌ها حمله می‌کنند که چرا در حوزه‌ای که در آن اطلاعات ندارید، وارد می‌شوید. بعضی سلبریتی‌ها در سال‌های گذشته در مسائل حساسی مانند انتخابات حرف‌هایی زده اند که این روز‌ها درست یا غلط توده‌ای از مردم از آن انتقاد می‌کنند. از سوی دیگر وقتی هم درباره بعضی مسائل اظهارنظر نمی‌کنند، با این انتقاد روبه رو می‌شوند که چرا درباره فلان موضوع اجتماعی حرف نمی‌زنید!
 
این دوگانه عجیب وغریب باعث اتفاقات گنگ و سوءتعبیرات بسیاری شده است که خیلی از آن تقصیر سلبریتی‌ها نیست، اما به هرحال این روز‌ها بیشتر جریان‌ها و بیشتر کاربران از آن انتقاد می‌کنند. حالا وقتی حرف‌هایی از جنس صادقی زده می‌شود، واکنش‌ها چیست؟ کاربری در واکنش به زندگی نکردن سلبریتی‌ها در پر قو نوشته است: «حالا شاید توی پر قو زندگی نکنن، اما سر سال صاحب خونه وسایلشون رو بیرون نمی‌ریزه، نصف روزشون هم توی مترو و اتوبوس یه لنگه نایستادن.» دیگری نوشته است: «بابا شما‌ها دیگه چقدر رو دارید که توی این وضعیت می‌نالید.»
 
کاربری هم در جواب او گفته است: «دیگه هرکی در حد خودش می‌ناله، مشکل ماییم که به حرف اینا گوش می‌کردیم.»، اما اگر منصفانه نگاه کنیم، نه گوش کردن به سلبریتی‌ها اجباری بوده و نه مشکلات مردم تقصیر آنان است. البته که اظهارنظر سلبریتی‌ها در حوزه‌هایی که اطلاعی در آن ندارند هم تقصیر بزرگ آنان است و به رخ کشیدن زندگی لوکس هم نمک روی زخم مردم است. چیزی که واضح است تا زمانی که عده زیادی از مردم مشکل اقتصادی دارند، وضعیت به احتمال همین خواهد بود و هیچ حرفی از هیچ سمتی پذیرفته نخواهد شد!
 
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->