تصادف ۲ دستگاه پراید در جاده کلات ۹ مصدوم بر جا گذاشت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) ساخت بلوک‌های بتنی از شیشه‌های دورریز توسط استارتاپ ایرانی تاثیر کرونا بر روح و روان| ۳۰ درصد مبتلایان به کرونا درگیر مه مغزی هستند سرنوشت متفاوت برای ۵ قاتل پای چوبه دار جاده کندوان یکطرفه شد (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) دستگیری نخستین سارقی که با پابندالکترونیکی قصد سرقت داشت ! خراسان رضوی بیش از ۹ هزار زائر حج تمتع آماده اعزام دارد پیش بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (فردا شنبه ۸ اردیبهشت) کشف ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق و دستگیری ۱۳ قاچاقچی در مرز‌های خراسان رضوی راهکار جدید وزارت راه و شهرسازی برای حاشیه‌نشینی| نوسازی بافت‌های فرسوده تسریع می‌شود فرونشست زمین در خیابان کلاهدوز مشهد + تصاویر (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) اسکیمر چیست و چگونه در دام کلاهبرداری اسکیمری قرار نگیریم؟ شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود برگزاری همایش روز روان‌شناس و مشاور در مشهد | ارتقای سلامت جامعه باعث تشخیص روان‌شناس‌نما‌ها می‌شود انفجار گاز در نیشابور، یک کشته و یک مصدوم بر جای گذاشت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) رییس سازمان حج و زیارت: میانگین سن حجاج امسال ۵۷ سال است جمع آوری و دستگیری ۲۸۶ معتاد و خرده فروش در مشهد طی سال جاری (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) افزایش نسبی دما در غالب مناطق کشور تا اواسط هفته آتی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تالاب جازموریان جان دوباره گرفت ۳ پیشنهاد برای افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی | افزایش ۳۵درصدی باید لحاظ شود
سرخط خبرها

آمار تزریق واکسن کرونا به کادر درمان

  • کد خبر: ۶۴۸۳۴
  • ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۹
آمار تزریق واکسن کرونا به کادر درمان
سخنگوی وزارت بهداشت گفت: تاکنون نیمی از کادر درمان کشور واکسینه شده‌اند و با ارائه پارت جدید واکسن به دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، ۵۰ درصد باقی مانده از کادر بهداشت و درمان و بیماران خاص واکسیناسیون خواهند شد .
به گزارش شهرآرانیوز، سیما سادات لاری، در سفر به بابل ضمن بازدید از روند واکسیناسیون کرونا در شهرستان بابل و نظارت بر انجام هر چه سریعتر واکسیناسیون کرونا در دانشگاه علوم پزشکی بابل، در نشست با رئیس و معاونان درمان و بهداشت و فرهنگی و دانشجویی این دانشگاه بیان کرد: با ارائه پارت جدید واکسن به دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، ۵۰ درصد باقی مانده از کادر بهداشت و درمان و بیماران خاص واکسیناسیون خواهند شد و از سوی وزیر بهداشت تاکید بر سرعت در انجام این واکسیناسیون است.


مردم مراقب اجتماعات خانوادگی خود به جهت شدت بالای سرایت ویروس انگلیسی باشند



لاری به ویروس جهش یافته انگلیسی اشاره کرده و افزود: این ویروس اکنون در کشور گسترش پیدا کرده است و قدرت سرایت به شدت بالایی دارد. معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بابل در گزارش خود اشاره کرد که در یک مجلس عروسی که تنها ۲۰ نفر مهمان داشته است، یک ناقل توانسته است ۱۷ نفر دیگر را مبتلا کند که این خطر در اجتماعات خانوادگی نیز وجود دارد که موجب ابتلای اکثر افراد خانواده می‌شود.


تزریق واکسن کشندگی کرونا را کاهش، اما میزان سرایت بیماری را تغییری نخواهد داد



وی در ادامه با تاکید بر این نکته که مردم باید دستورالعمل‌های بهداشتی را مانند روز‌های ابتدایی ورود ویروس کرونا به کشور با همان حساسیت بالا رعایت کنند تا واکسیناسیون به درصد قابل توجهی برسد، خاطر نشان کرد: براساس تجارب کشور‌هایی که واکسیناسیون خود را به درصد قابل توجهی رسانده اند نکته مهم دیگر این است که با تزریق واکسن، کشندگی بیماری کاهش خواهد یافت، اما قدرت سرایت که همان میزان ابتلا به بیماری را به دنبال دارد تغییری نخواهد کرد.
 


معاون وزارت بهداشت بر فاصله گذاری اجتماعی، شستشوی مرتب دست‌ها و استفاده از ماسک در درجه اول و قرار دادن صحیح ماسک بر روی صورت در وهله دوم تاکید کرد و گفت: در حال حاضر تعداد بیماران بستری به شدت افزایش یافته است و تعداد فوتی‌های ما در برخی استان‌ها نگران کننده است. مشاغل نیز تا حدی می‌توانند بسته بمانند، زیرا فشار‌ها اقتصادی زیاد است، بنابراین مردم رعایت‌های خود را افزایش دهند تا از این شرایط نیز عبور کنیم.
 
 
منبع: تسنیم
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->