تا پایان سال ۱۴۰۳ درِ سه خانه تاریخی مشهد به روی مردم باز می‌شود مشهد در سطح ملی و بین‌المللی، «شهر دوست‌دار خانواده» معرفی شود محدودیت‌های ترافیکی مشهد در رژه روز ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ اعلام شد گلایه‌مندی شهروندان از طرح ویژه سازمان اتوبوس‌رانی مشهد | ماجرای نیم‌دور پیشگیری از وقوع حوادث با آموزش‌های شهروندی رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: همراهی مردم با مدیریت شهری مهم ترین رکن توسعه شهری است رئیس شورای عالی استان‌ها: هفت‌ساله شدن، بهره‌وری شوراهای اسلامی شهر را افزایش می‌دهد اعمال‌قانون ۱۹۹۱ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۴۵ خودروی متخلف توقیف شدند (۲۹ شهریور ۱۴۰۳) مترو مشهد روز شنبه (۳۱ شهریور ۱۴۰۳) رایگان است سرویس‌دهی صلواتی اتوبوس‌های درون‌شهری مشهد در روز میلاد حضرت رسول اکرم (ص) و اول مهرماه با اجرای طرح انتقال پساب به غرب مشهد مشکل کم‌آبی رفع می‌شود | پایان سراب، در مسیر سیرآب نصب و راه‌اندازی دستگاه آب‌شیرین‌کن در ۹ روستای مشهد آیا تجربه بافت تاریخی یزد برای مشهد مفید است؟ لزوم بازنگری در محدودیت‌های درآمدی شهرداری‌ها اعمال‌قانون ۱۸۰۹ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۴۸ خودروی متخلف توقیف شدند (۲۸ شهریور ۱۴۰۳) آمادگی کامل حوزه حمل‌ونقل و ترافیک شهری مشهد هم‌زمان با آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ خراسان‌رضوی، رتبه اول به‌روزرسانی اسناد اجاره‌ای در کشور + فیلم مشارکت بی‌سابقه مردم مشهد در اجرای پروژه‌های شهری مشهد، قله نهضت آسفالت کشور ترافیک سنگین در بزرگراه شهید چراغچی، خیابان امام‌خمینی(ره) و پیرامون حرم امام‌رضا(ع) (۲۸ شهریور ۱۴۰۳) شهردار مشهدمقدس: دستگاه حفار تونل خط ۳ متروی مشهد به زودی وارد قاسم‌آباد می‌شود گل‌های پاییزی به زودی میهمان مشهد می‌شوند 
سرخط خبرها

رضایت مردم و نخبگان از عملکرد شورای اسلامی شهر و شهرداری مشهد

  • کد خبر: ۶۶۳۳۹
  • ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۷
رضایت مردم و نخبگان از عملکرد شورای اسلامی شهر و شهرداری مشهد
جلسه مجازی ارائه نتایج نهایی پژوهش "رضایت مردم و نخبگان از عملکرد شورای شهر و شهرداری مشهد " برگزار شد.
به گزارش شهرآرانیوز، دکتر علی یوسفی رئیس پژوهشکده زیارت و گردشگری دانشگاه فردوسی مشهد در خصوص نظرسنجی رضایت مردم و نخبگان از عملکرد شورای شهر و شهرداری مشهد گفت: طی توافق شورای اسلامی شهر، شهرداری مشهد و دانشگاه فردوسی مشهد، عملکرد شورا و شهرداری با سه هدف مهمترین انتظارات مردم، میزان رضایت مردم و روند تغییر رضایت ارزیابی گردید.

وی افزود: این نظرسنجی در ۸ موج پیش بینی شده و تا به امروز نتایج ۷ موج آن مورد پایش قرار گرفته است.

این محقق با اشاره به روش این تحقیق که براساس یک روش پیمایش بوده، بیان کرد: تحقیقات در میان مردم و نخبگان انجام گردیده و تمامی ملاک‌های علمی یک نظرسنجی رعایت شده است.

رئیس پژوهشکده زیارت و گردشگری دانشگاه فردوسی مشهد افزود: در جمع نخبگان ۳۸۸ نفر از کارشناسان و متخصصان مورد مصاحبه قرار گرفته اند و بیش از ۱۶ هزار نفر از مردم جامعه در این نظرسنجی شرکت کرده اند.

وی با اشاره به اینکه کرانه خطا نظرسنجی تحقیقاتی بسیار ناچیز است و افراد به صورت تصادفی انتخاب شده اند گفت: در این تحقیق کاملا براساس یک تعریف مشخص علمی از مردم مناطق شهر و نخبگان نظرسنجی شده است.

دانشیار دانشگاه فردوسی مشهد تصریح کرد: خدمات شهرداری بسیار بالا می‌باشد، اما برای این تحقیق یک سری خدمات خاص که شامل ۱۲ حوزه که بیشتر مردم میتوانند قضاوت کنند ملاک این نظرسنجی بوده است.

یوسفی بیان کرد: براساس جمع آوری و پایش داده‌ها، مهمترین انتظار و خواسته کنونی مردم از شورای شهر مشهد، توجه به خواسته‌های مردم و نظرات جامعه بوده است و همچنین مهترین انتظار مردم از شهرداری، توجه ویژه به نظافت و پاکیزگی شهر در کانون توجه نظرسنجی بوده است.

این محقق افزود: براساس نظرسنجی انجام شده در سطح نخبگانی و کارشناسی، مهمترین خواسته وانتظار نخبگان از شورای شهر، نظارت بیشتر بر عملکرد شهرداری و تصویب برنامه‌های بهتر برای شهر می‌باشد.

وی گفت:در حوزه عملکرد شهرداری، بیشترین انتظار عموم مردم توجه به نظافت و پاکیزگی شهر و در سطح نخبگان، تقریبا تاکید عمده بر خواسته‌ها و نظرات مردم و همچنین کاهش ترافیک و توجه ویژه به پاکیزگی شهر می‌باشد.

دانشیار دانشگاه فردوسی مشهد با اشاره به افزایش رضایت نسبی مردم از عملکرد شورا و شهرداری گفت: در مجموع قضاوت و رضایت مثبتی نشان می‌دهد و مهمترین حوزه که بالاترین میانگین نمره را در نظرسنجی کسب کرده است، بخش نظافت و پاکیزگی شهر می‌باشد.
 
 
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->