اتمام مرمت بازار فرش و برخی پروژه‌های عمرانی منطقه ثامن در سال ۱۴۰۳ آموزش ١٠٠ هزار نفر در فرهنگسراهای سطح مشهد مقدس جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد: میدان‌داری مردم در عرصه‌های مختلف کلانشهر مشهد مشهود است نگاهی به وعده‌های مسئولان شهر مشهد برای سال ۱۴۰۳ طرح جدید شهرداری مشهد برای واگذاری موتورسیکلت برقی ۲ هفته دیگر نخستین اتوبوس برقی شهری مشهد تست می‌شود شهردار مشهدمقدس در مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: ۱۵ همت مطالبات ثبت شده شهرداری مشهد از دولت است + فیلم
سرخط خبرها

حمایت همیشگی مدیریت‌شهری مشهد از جامعه کارگری

  • کد خبر: ۶۵۸۹۹
  • ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۳
حمایت همیشگی مدیریت‌شهری مشهد از جامعه کارگری
یازدهم اردیبهشت ماه و روز کارگر بهانه‌ای شد تا رئیس و شماری از اعضای شورای اسلامی شهر مشهد از خانه کارگر خراسان‌رضوی بازدید و با دبیر اجرایی این خانه دیدار کنند.
به گزارش شهرآرانیوز؛ یازدهم اردیبهشت ماه و روز کارگر بهانه‌ای شد تا رئیس و شماری از اعضای شورای اسلامی شهر مشهد از خانه کارگر خراسان‌رضوی بازدید و با دبیر اجرایی این خانه دیدار کنند و در این دیدار از تأکید مدیریت شهری بر لزوم حمایت مستمر از کارگران بگویند.

رئیس شورای شهر مشهد در این دیدار با اشاره به اینکه شهرداری مشهد یکی از پرجمعیت‌ترین نهاد‌های کارگری به شمار می‌رود، گفت: در دوره شورای پنجم اقدامات بسیار مهمی در راستای افزایش رفاه و تقویت معیشت کارگران شهرداری انجام دادیم در حالی که چندان وظیفه‌ای در این خصوص نداشتیم، زیرا بیشتر کارگران فعال در زیر مجموعه‌های شهرداری در واقع تحت قرارداد شرکت‌های پیمانکار هستند.

محمدرضا حیدری ادامه داد: در جدیدترین اقدام در خصوص کارگران شهرداری، موضوع بیمه تکمیل درمان آن‌ها و بازنشستگان شهرداری در دستور کار قرار گرفته و تاکنون حدود ۳۰۰۰ نفر از کارگران بازنشسته تحت پوشش بیمه تکمیل درمان قرار گرفته‌اند. طی این فرایند، آماری نزدیک به ۲۴ هزار نفر در مجموعه شهرداری مشهد با هزینه چند ده میلیارد تومانی تحت پوشش بیمه تکمیلی درآمدند.

وی راه‌اندازی ایست‌کار‌های شهر را برای ساماندهی کارگران ساختمانی اقدامی برشمرد که در کشور بی‌نظیر است و با بیان اینکه در موضوع کرونا نیز تمرکز مدیریت شهری بر حمایت و حفاظت از جامعه بزرگ کارگران شهرداری بوده است، افزود: کمک‌های معیشتی در دو مرحله و با هماهنگی ستاد کرونای استان به نیرو‌های شهرداری اختصاص یافت. از طرفی قوانین تضمینی نیز برای حمایت از کارگران مرتبط با وظایف شهرداری در نظر گرفتیم که هرچند اجرای آن‌ها برای شهرداری سخت بود، اما هدف از این برنامه آن بود که کارگران دغدغه‌ای از بابت حقوق خود نداشته و مطمئن باشیم که پیمانکاران حقوق کارگران و مطالبات ایشان را به موقع پرداخت کنند.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر نیز در این نشست تأمین بودجه برای پوشش بیمه تکمیلی و پرداخت حق و حقوقات مبتنی بر قانون کار و رفاهیات به کارگران مرتبط با شهرداری از مهم‌ترین اقدامات شورای پنجم برشمرد.

بتول گندمی با اشاره به خدمات ارائه شده به کارگران شهرداری در چهار سال گذشته گفت: در پیمان‌های حوزه خدمات شهری که دربرگیرنده ۱۱ هزار نیروی شهرداری است کاملاً در سمت کارگر ایستادیم نه در سمت پیمانکار و نه در سمت شهرداری و امروز می‌توان گفت علاوه بر افزایش‌های قانون کار، افزایش‌های چشمگیر دیگری که سال‌ها معوق مانده بود از قبیل حق سنوات را که پرداخت نشده بود، به کارگران پرداخت کردیم.
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی شورای شهر مشهد نیز در این دیدار گفت: مدیریت شهری در اولین روز‌های کاری شورای پنجم با شرایط بغرنج اقتصادی درگیر بود، اما در همان دوران نیز حمایت از معیشت کارگران در اولویت امور قرار داشت.

احمد نوروزی با بیان اینکه یکی از معضلات اساسی در دوره کرونا موضوع تعطیلی بنگاه‌های اقتصادی و بیکار ماندن بخش اعظمی از نیرو‌های کار و کارگران بوده است، گفت: شهرداری مشهد با ایجاد حجم گسترده‌ای از کار کمک بسیار مهمی به پیشگیری از بیکاری بخشی کارگری ارائه داد. ما در سخت‌ترین شرایط کاری که مربوط به ابتدای دوره خدمت در شورا بود نیز اولویت توجه به معیشت کارگران و کارکنان شهرداری را فراموش نکردیم.

نایب رئیس کمیسیون خدمات شهری، بهداشت، سلامت و محیط زیست شورای شهر مشهد هم در این دیدار گفت: متاسفانه یکی از معضلات اجرایی در کشور ما آن است که اقدامات و کار‌ها استمرار ندارد. موضوع «ایست کار»، طرحی بود که به شکلی دیگر در دوره سوم شورای شهر مشهد آغاز، اما تداوم نیافت.
علیرضا شهریاری ادامه داد: انتظار ما از تشکیلات خراسان رضوی خانه کارگر آن است که با هدف استمرار این برنامه حمایتی و ایجاد انضباط تشکیلاتی در جامعه کارگری نسبت به ایجاد بانک اطلاعاتی و توانمندسازی کارگران اقدام کند. از تشکیلات خانه کارگر انتظار داریم به تداوم طرح ایست کار کمک کند چرا که طرح بسیار خوبی است و جلسات متعدد کارشناسی در این خصوص انجام شده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->