راهپیمایی حمایت از غزه فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) در مشهد برگزار می‌شود هشتمین شب جشنواره هنر‌های نوری کوهسنگی مشهد| ترازی بین‌المللی با هنرمندانی ایرانی+ فیلم تعطیلی موقت جشنواره هنر‌های نوری مشهد به مناسبت لیالی قدر عیدانه مدیریت شهری به اهالی محدوده جاده سیمان مشهد+ فیلم سخنگوی شورای شهر مشهد مطرح کرد: لزوم تفویض اختیارات کمیسیون ماده ۵ به کلانشهرها افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند فرماندار مشهد: رضایت زائران از اقدامات شهرداری مشهد در استقبال از بهار ملموس است
سرخط خبرها

کاشت درخت به نام نمایندگان ادوار شورای شهر مشهد

  • کد خبر: ۶۵۷۷۹
  • ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۲
کاشت درخت به نام نمایندگان ادوار شورای شهر مشهد
رئیس و جمعی از اعضای پارلمان شهری مشهد علاوه بر کاشت درخت به نام نمایندگان ادوار شورای شهر بر مزار اعضای فقید شورا حاضر شدند.
به گزارش شهرآرانیوز، هم‌زمان با نهم اردیبهشت‌ماه، جمعی از اعضای ادوار گذشته شورای اسلامی شهر مشهد به همراه اعضای فعلی با حضور در «باغ زندگی» اقدام به کاشت نهال به نام خودشان کردند. همچنین محمدرضا حیدری، رئیس شورای شهر مشهد، به همراه جمعی از اعضای پارلمان شهری با حضور بر مزار اعضای فقید ادوار این‌شورا از جمله «شهید سیدعلی کاشف‌الحسینی»، «سید علی‌اکبر رزمی» و «عبدالکریم نیشابوری» یاد آن‌ها را نیز گرامی داشتند.

حیدری در مراسم ویژه درخت‌کاری به مناسبت روز ملی شورا‌ها گفت: به مناسبت روز ملی شورا‌ها در جوار باغ زندگی قسمتی را تدارک دیدیم تا به نام یک یک نمایندگان شورای فعلی و دوره‌های گذشته شورای شهر مشهد درختی نام‌گذاری و پلاک شود. مراسم رونمایی از این‌باغ نیز با حضور نمایندگان ادوار برگزار شد و به دست خودشان نهالی کاشتند و پلاک کردند.
به گفته حیدری، فضای در نظر گرفته شده امکان توسعه متراژ دارد و این اقدام به‌طورقطع مستمر است تا با حضور همه نمایندگان دوره‌های مختلف شورا این‌باغ تکامل یابد و به نمادی از نهاد مردمی و ارزشمند شورای شهر تبدیل شود.

همچنین رئیس شورای شهر مشهد در پخش زنده نشستی به مناسبت روز شورا‌ها خطاب به اعضای شورا‌های اجتماعی محلات بیان کرد: ما سعی کردیم با اصلاح آیین‌نامه اجرای شورا‌های اجتماعی محلات، فرایند آن را در هرمحله به‌گونه‌ای کنیم تا نمایندگان شورا‌ها با رأی و نظر مردم انتخاب شوند. در حقیقت این‌ظرفیتی است که باید از ظرفیت قانون اساسی و مجلس استفاده شود که انتخابات رسمی‌تری را در محلات برگزار کنیم و این‌نمایندگان محلات بتوانند برای نظام شورا‌ها پشتوانه فکری باشند.

وی تصریح کرد: ما در این‌دوره شورا از همراهی و مشارکت شورای اجتماعی محلات بهره‌های بسیاری برده‌ایم. اینکه در مصوبات شورا که پیش‌ازاین هم وجود داشته است، ۵ درصد از بودجه عمرانی شهر را با نظر شورا‌های اجتماعی محلات هزینه کنیم، اتفاقی است که کمتر در کشور شاهد اجرای آن بوده‌ایم. اما این‌قدم‌های اول است. باید برویم به سمت مدل‌هایی که مشارکت فراگیر و بیشتر مردم را در محلات در تصمیم‌سازی‌ها داشته باشیم.

حیدری افزود: از شورای اجتماعی محلات می‌خواهم که فراتر از جناح یا جریان سیاسی و فکری حرکت کنند و در این‌مسیر استقلال خودشان را حفظ و از ورود به این‌عرصه‌ها پرهیز کنند. مفهوم اجتماعی در آن مستتر است و شورای اجتماعی بر محور تعامل و مدارا و همراهی شکل گرفته است و نباید در جریانات سلیقه‌ای و فکری و سیاسی درگیر شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->