سرخط خبرها

تلاش برای حل مشکلات مردم

  • کد خبر: ۶۷۱۹
  • ۱۸ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۷
تلاش برای حل مشکلات مردم
در نخستین نشست اعضای شورای‌ اجتماعی بالاخیابان تأکید شد

ملک‌خانی
خبرنگارشهرآرا محله

نخستین شورای اجتماعی محله بالا‌خیابان با هدف توجیه نمایندگان و برنامه‌ریزی برای جلسات آینده برگزار شد.
به گزارش شهرآرامحله، این جلسه با حضور 7نفر از 14عضو منتخب برگزار شد. مهدی دانشمند، رئیس اداره فرهنگی اجتماعی شهرداری منطقه ثامن، در ابتدای این جلسه به ضرورت آگاهی نمایندگان از موضوعات مهم محله اشاره کرد و گفت: آگاهی‌ نمایندگان شورای اجتماعی از موضوعات و مسائل روز محله یکی از مهم‌ترین وظایف هر نماینده است.
به گفته وی با و درک درست، موضوعات زودتر حل خواهند شد.
دانشمند با اشاره به اینکه آگاه نبودن نمایندگان شورا باعث دلسردی مردم از عملکرد شورای اجتماعی محله می‌شود افزود: پاسخ‌گویی به مشکلات مردم یکی از مهم‌ترین وظایف ما در شوراست. اگر مردم به ما مراجعه کنند و ما نتوانیم پاسخ مناسبی به آن‌ها بدهیم، جمع‌شدن هر هفته ما برای مطرح کردن مشکلات مردم در شورا بی‌نتیجه خواهد بود.
وی اظهار کرد: یکی از وظایف اعضای شورا، ترغیب مردم به بیان مشکلاتشان است، اما این موضوع نباید به زور یا آسیب‌رساندن به شخصی صورت گیرد.
رئیس اداره فرهنگی اجتماعی شهرداری منطقه ثامن، با بیان اینکه در محله بالاخیابان نمایندگان کاربلد و قدیمی حضور دارند گفت: اعضای فعلی شورای اجتماعی محله بالاخیابان تقریبا از ابتدای راه شوراها با ما همراه بوده‌اند و به همین علت توقعات ما از این نمایندگان بیشتر است.
دانشمند همچنین مطالعه آیین‌نامه جدید شوراهای اجتماعی محلات را برای نمایندگان ضروری دانست و گفت: مطالعه آیین‌نامه با توجه به تغییراتی که صورت گرفته ضروری‌ترین نکته‌ای است که نمایندگان شورا باید مدنظر داشته باشند؛ در این آیین‌نامه شرح وظایف اعضای شورا به صورت دقیق بیان شده است.
وی افزود: انتخاب رئیس شورای محله بالاخیابان یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های ماست. این فرد از بین اعضای فعلی و به انتخاب اعضا برگزیده خواهد شد. رئیس انتخاب شده با کارگروه شهردار، معاون فرهنگی و معاونان شهردار منطقه ثامن در ارتباط خواهد بود تا سیاست‌های کلی شورای اجتماعی محله را از آن‌ها دریافت کند.
گام اول، شناسایی ظرفیت‌ها
رئیس اداره فرهنگی اجتماعی شهرداری منطقه ثامن، گام اول شورای اجتماعی محله بالاخیابان را شناسایی ظرفیت‌های محله عنوان کرد و گفت: هدف اصلی ما در شورای اجتماعی محله بالاخیابان شناسایی ظرفیت‌های محله است. این مهم را نیز باید نمایندگان انجام دهند؛ این امر هم به جز ارتباط نزدیک اعضا و مردم میسر نمی‌شود.
دانشمند ادامه داد: نمایندگانی که در شورا حضور دارند، باید جامعه‌ای که نماینده آن هستند را به خوبی بشناسند و رابطه نزدیکی با آن‌ داشته باشند.
وی هدف از این شناسایی را آشنایی با ظرفیت‌های محله دانست و اظهار کرد: آشنایی با ظرفیت‌های محلی، این امکان را به ما می‌دهد که بتوانیم بانک اطلاعاتی خود را تکمیل کرده و از این ظرفیت‌ها در مناسبت‌ها و برنامه‌های مختلف بهینه استفاده کنیم.
گام دوم، شناسایی جوانان فعال
رئیس اداره فرهنگی اجتماعی شهرداری منطقه ثامن، همچنین شناسایی جوانان فعال محله را گام دوم اهداف شورای اجتماعی محله بالاخیابان عنوان کرد و ادامه داد: جوانان بسیار فعالی در محله حضور دارند که متأسفانه ناشناخته باقی مانده ‌اند. استفاده از ظرفیت‌ها و استعدادهای جوانان می‌تواند ما را در راه درستی از برنامه‌ریزی برای آن‌ها قرار دهد.
وی افزود: برخی از جوانان و اعضای محله که داوطلب حضور در شورای اجتماعی محله بودند و به دلایلی نتوانستند در شورا حضور داشته باشند باید شناسایی شوند تا بتوانیم از ظرفیت‌های آن‌ها نیز استفاده کنیم.
برنامه از نمایندگان، اجرا از شهرداری
دانشمند در پایان صحبت‌هایش به این موضوع اشاره کرد که برنامه‌ریزی برای حل مشکلات محله از اولویت‌های شورای اجتماعی محله است و باید در این راستا نمایندگان شورای اجتماعی محله با سخت‌کوشی تلاش کنند. وی گفت: برنامه‌ریزی برای حل مشکلات محله امری مهم است و اکنون که شما نماینده مردم در شورای اجتماعی هستید، برنامه ارائه دهید تا شهرداری بتواند در راستای اجرای برنامه‌ها تا حل مشکل پیش برود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->