وقتی «برمودا» رازهای کامران نجف‌زاده را هم افشا می‌کند! تمساح خونی و سال گربه زیر سایه «مست عشق» «لوران کانته» کارگردان فیلم کلاس درگذشت فیلم‌های سینمایی امروز تلویزیون (جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) برگزاری کنگره شعر توس تا نیشابور + جزئیات نگاهی به مضمون بهار در شعر معاصر «پدر قهوه» سریال جدید مهران مدیری در راه شبکه نمایش خانگی چندخطی درباره‌ی کتاب «فلسفه‌ی پیاده‌روی» نوشته‌ی فردریک گرو | بجنبید، منتظرمان هستند! بازگشت بهروز افخمی با «هفت» به تلویزیون + زمان پخش تئاتر کمدی «هشتگ، بچه‌شهرستانی‌ام» روی صحنه می‌رود + پوستر و زمان اجرا انعکاسی از مظلومیت غزه در «خاورمیانه» | گفتگو با احمدرضا عبیدی (ججو) به مناسبت انتشار موزیک ویدئو جدیدش فردوسی و «شاهنامه» در نگاه محمدعلی اسلامی ندوشن «صحبت یار» در نگارخانه فردوسی + عکس اضافه شدن شخصیت «غرغر خان» به باغ شادونه نقد کامل فیلم تلماسه ۲ (Dune 2) | زیبایی و وحشت «پهلوان هرگز نمی‌میرد» و «پهلوان واقعی» در تلویزیون + زمان پخش پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین ۱۴۰۳ |«هویزه» مشهد در جمع پرفروش‌ها
سرخط خبرها

اولین خیابان هنر مشهد افتتاح شد

  • کد خبر: ۷۰۰۸۷
  • ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۰
اولین خیابان هنر مشهد افتتاح شد
اولین خیابان هنر مشهد طی مراسمی در شامگاه ۱۹خرداد، در حاشیه میدان جانباز افتتاح شد.

امیری | به گزارش شهرآرانیوز، در ابتدای این مراسم که با حضور جمعی از مسئولان شهرداری مشهد و ادراه کل ارشاد خراسان رضوی برگزار شد، بهزاد چوپانکاره، مدیر امور هنری سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد به عنوان برگزار کننده این برنامه، در بیان توضیحاتی گفت: این برنامه در راستای تفاهم‌نامه‌ای است که در برای حمایت و کمک به هنرمندان در دوران شیوع ویروس کرونا که بین شهرداری مشهد و اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی منعقد شده است.

به گفته چوپانکاره بر اساس این تفاهم‌نامه قرار شده است که در گام اول هفت گذر هنری یا به اصطلاح خیابان هنر آغاز به کار کنند، تا از هنرمندان دعوت به فعالیت شود.

او اظهار امیدواری کرد این برنامه باعث ایجاد شور و نشاط در دهه کرامت در بین مردم شود.

بر اساس صحبت‌های چوپانکاره خیابان هنر در ۷ محدوده جانباز، بوستان ملت، بوستان ارم در منطقه ۴، بوستان اردیبهشت در منطقه ۶، کوه‌پارک در منطقه ۹، چهارراه مخابرات در منطقه ۱۰ آغاز به کار خواهند کرد.

 

خیابانی متعلق به جامعه هنری

در ادامه یوسف امینی، سرپرست اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی افتتاح خیابان هنر را اتفاق مبارکی خواند که با همکاری، هم‌افزایی و همدلی بین سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد و اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی انجام شده است.

امینی دراین مراسم گفت: ۲ رویداد مهم دهه کرامت و انتخابات را پیش رو داریم و لازم است که در این ایام مردم و هنرمندان، به ساحت ملکوتی حضرت رضا(ع) ادای دِین کنند.

به گفته او تمام فعالیت‌هایی که در خیابان هنر انجام می‌شود متعلق به جامعه هنری است و انجمن‌های مختلف فرهنگی و هنری پای کار آمده‌اند تا با ایجاد غرفه‌های مختلف هنر خود را به مردم ارائه کنند. 

او همچنین اظهار امیدواری کرد این خیابان معبری باشد برای خلق حماسه ملی و سیاسی در ۲۸ خرداد ۱۴۰۰.

 

یک الگوی جدید از برنامه‌های فرهنگی و هنری

در پایان این مراسم مجتبی منتظری، معاون فرهنگی شهردار و رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد از همشهریان مشهدی دعوت کرد تا به خیابان‌های هفت‌گانه هنر مراجعه کنند.

او این رویداد را یک الگوی جدید از برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری در فضای باز شهری عنوان کرد و افزود: خیابان‌های هنر محلی است تا هنرمندان مشهدی با همکاری که میان شهرداری مشهد و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی هنر خود را به مردم ارائه کنند.

 

 

اولین خیابان هنر مشهد افتتاح شد

 

 

اولین خیابان هنر مشهد افتتاح شد

 


اولین خیابان هنر مشهد افتتاح شد

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->