برخورد قاطع با کم‌فروشی نانوایان در مشهد دو کارگزاری جدید مجوز فعالیت گرفتند | کارگزاری‌های مجاز را چگونه تشخیص دهیم؟ (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشترکان خوش‌مصرف برق، خودرو جایزه می‌گیرند وزیر نیرو: تعمیرات نیروگاه‌ها تا نیمه اردیبهشت پایان می‌یابد افزایش ۱۰ درصدی مصرف برق در خراسان رضوی در سال گذشته تعطیل شدن روز پنجشنبه چه پیامد‌هایی دارد؟ قیمت محصولات سایپا و ایران خودرو در بازار امروز (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) لکوموتیو قطار ترانزیتی افغانستان-ترکیه توقیف شد! بیانات رهبر معظم انقلاب در حوزه امنیت شغلی کارگران مهم‌ترین مطالبه جامعه کارگری است وزیر اقتصاد در مشهد: جهش تولید در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نیازمند اجرای طرح‌های تحولی است اسماعیلی با اشاره به مطالبه‌های مقام معظم رهبری از مسئولان در دیدار با کارگران: مجلس پیگیر تامین امنیت شغلی کارگران است تامین امنیت شغلی کارگران؛ تذکر همه ساله رهبر معظم انقلاب به مسئولان افزایش حقوق‌ها مطابق قانون و هزینه‌های سبد خانوار نیست | حقوق‌ها نیاز به اصلاح دارد سازوکار مجلس برای ساماندهی بازار املاک + اینفوگرافی مصوبه کارت بانکی این ۶ بانک حذف می‌شوند + جزئیات زمان عرضه گسترده نوبرانه‌های بهاری در بازار اعلام شد | جدیدترین قیمت ملون، طالبی، توت فرنگی، سیب و موز را ببینید پلمب یک آتلیه عکاسی در مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) راه‌های شناسایی لاستیک، روغن و فیلتر تقلبی خودرو یک راه بسیار ساده برای دریافت سود سهام عدالت بیانات مقام معظم رهبری حرف دل همه کارگران بود بنزین سوپر امروز در کدام جایگاه‌های مشهد توزیع می‌شود؟ (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) امتیاز ۶۰۰ میلیون تومانی برای دارندگان کارت ملی! نمک‌هایی که کاش نم نمک کم شوند! دلار وارد کانال ۶۲ هزار تومان شد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اختصاص بسته‌های ویژه مادران باردار به ۸۲۵ هزار خانوار خراسان رضوی
سرخط خبرها

جزئیات حذف مالیات خرید طلا | مردم چگونه طلای بدون مالیات بخرند؟

  • کد خبر: ۷۳۷۶۷
  • ۱۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۰
جزئیات حذف مالیات خرید طلا | مردم چگونه طلای بدون مالیات بخرند؟
باقر معبودی‌نژاد گفت: با حذف مالیات بر ارزش‌افزوده از کل مبلغ فاکتور و دریافت مالیات طلا فقط براساس اجرت و سود، بازار طلا رونق می‌گیرد، اما تا زمانی که مصوبه ابلاغ نشود، فاکتور طبق روال قبل محاسبه می‌شود.

طنین همتی|شهرآرانیوز، رئیس اتحادیه طلافروشان مشهد درباره موضوع حذف مالیات بر ارزش‌افزوده از طلا و پرداخت هزینه طلا فقط براساس سود و اجرت گفت: قرار بود مالیات بر ارزش‌افزوده در سال ۸۸ فقط یک‌سال آزمایشی وضع شود که متأسفانه ۱۲ سال طول کشید. مالیات بر ارزش‌افزوده در کشور‌های دیگر بر ارزش‌افزوده طلای خام تعلق نمی‌گیرد و فقط اجرت و سود طلافروش شامل مالیات می‌شود. متأسفانه ۱۲ سال در ایران موضوع مالیات بر ارزش‌افزوده در بازار طلا طول کشید، ولی سرانجام اصلاحات انجام شد.


معبودی‌نژاد گفت: اصل طلا باید معاف از مالیات باشد و مالیات فقط به اجرت و سود تعلق می‌گیرد. این اتفاق به نفع فروشنده و خریدار است. همین موضوع باعث می‌شود معاملات در بازار طلا رونق بگیرد و خریداران ترغیب شوند بیشتر خرید کنند، چون مسلما هزینه خرید کمتر شده است. برای مثال، اگر فردی ۱۰ میلیون تومان طلا می‌خرید، باید ۹۰۰ هزار تومان مالیات بر ارزش‌افزوده می‌پرداخت، ولی الان با این روش جدید، میانگین بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار تومان مالیات پرداخت می‌کند. برای فروشنده هم پرداخت این مالیاتی که از خریدار دریافت می‌کرد، سخت بود.


وی گفت: همین موضوع باعث می‌شود خریدار طلای بیشتری بخرد که به نفع خریدار و فروشنده است و بازار رونق می‌گیرد. سازندگان ماه هم از این اصلاح قیمتی بی‌نصیب نیستند؛ زیرا وقتی بازار رونق بگیرد، تولید هم افزایش می‌یابد و کارگاه‌های ما هم با توان بیشتری فعالیت می‌کنند.

قانون حذف مالیات بر ارزش‌افزوده طلا ابلاغ نشده است

رئیس اتحادیه طلافروشان مشهد ادامه داد: این قانون مصوب و به دولت اعلام شده است. دولت ۶ ماه فرصت دارد به امور مالیاتی کشور و اتحادیه‌ها اعلام کند تا قانون اجرا شود. هنوز این قانون اجرا نشده و مصوبه‌ای به ما ابلاغ نشده است. امیدوارم این قانون در آینده نزدیک عملیاتی شود و خریدار و فروشنده و تولیدکننده از این سود بهره ببرند.


به‌گفته معبودی‌نژاد، در گذشته سود مغازه‌دار ۷ درصد بود، ولی مشتری باید ۹ درصد مالیات بر ارزش‌افزوده می‌پرداخت، یعنی بیشتر از سودی که قرار بود به مغازه‌دار بدهد، اما اکنون مبلغ این مالیات خیلی کمتر است و حدود یک درصد از کل فاکتور را در بر می‌گیرد و پرداخت برای خریدار سخت نیست.

مردم چگونه طلای بدون مالیات بخرند؟

وی افزود: هر طلافروش موظف است در فاکتور اجرت طلا را مشخص کند و براساس اجرتی که ذکر می‌شود، مالیات اعمال کند. مسلما طلا‌هایی که اجرت کمتری دارند، مالیات کمتری هم دارند. دراصل طلایی که گرمی یک میلیون تومان است به مالیات بر ارزش‌افزوده نیاز ندارد. درکل به طلای کارکرده هم مالیات تعلق نمی‌گیرد.

پیش‌بینی بازار طلا

رئیس اتحادیه طلافروشان بازار باثباتی را در ماه‌های آینده برای طلا پیش‌بینی کرد و افزود: پیش‌بینی می‌شود بازار طلا در ماه آینده در همین میانگین قیمت باشد. به‌نظر نمی‌رسد نیمه اول سال شاهد افزایش چشمگیر قیمت در این بازار باشیم و به‌ظاهر نوسان بسیاری کمی را در این بازار تجربه خواهیم کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->