برخورد قاطع با کم‌فروشی نانوایان در مشهد دو کارگزاری جدید مجوز فعالیت گرفتند | کارگزاری‌های مجاز را چگونه تشخیص دهیم؟ (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشترکان خوش‌مصرف برق، خودرو جایزه می‌گیرند وزیر نیرو: تعمیرات نیروگاه‌ها تا نیمه اردیبهشت پایان می‌یابد افزایش ۱۰ درصدی مصرف برق در خراسان رضوی در سال گذشته تعطیل شدن روز پنجشنبه چه پیامد‌هایی دارد؟ قیمت محصولات سایپا و ایران خودرو در بازار امروز (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) لکوموتیو قطار ترانزیتی افغانستان-ترکیه توقیف شد! بیانات رهبر معظم انقلاب در حوزه امنیت شغلی کارگران مهم‌ترین مطالبه جامعه کارگری است وزیر اقتصاد در مشهد: جهش تولید در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نیازمند اجرای طرح‌های تحولی است اسماعیلی با اشاره به مطالبه‌های مقام معظم رهبری از مسئولان در دیدار با کارگران: مجلس پیگیر تامین امنیت شغلی کارگران است تامین امنیت شغلی کارگران؛ تذکر همه ساله رهبر معظم انقلاب به مسئولان افزایش حقوق‌ها مطابق قانون و هزینه‌های سبد خانوار نیست | حقوق‌ها نیاز به اصلاح دارد سازوکار مجلس برای ساماندهی بازار املاک + اینفوگرافی مصوبه کارت بانکی این ۶ بانک حذف می‌شوند + جزئیات زمان عرضه گسترده نوبرانه‌های بهاری در بازار اعلام شد | جدیدترین قیمت ملون، طالبی، توت فرنگی، سیب و موز را ببینید پلمب یک آتلیه عکاسی در مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) راه‌های شناسایی لاستیک، روغن و فیلتر تقلبی خودرو یک راه بسیار ساده برای دریافت سود سهام عدالت بیانات مقام معظم رهبری حرف دل همه کارگران بود بنزین سوپر امروز در کدام جایگاه‌های مشهد توزیع می‌شود؟ (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) امتیاز ۶۰۰ میلیون تومانی برای دارندگان کارت ملی! نمک‌هایی که کاش نم نمک کم شوند! دلار وارد کانال ۶۲ هزار تومان شد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اختصاص بسته‌های ویژه مادران باردار به ۸۲۵ هزار خانوار خراسان رضوی
سرخط خبرها

قیمت هر کیلو گرم دنبه؛ ۹۰ هزارتومان!

  • کد خبر: ۷۸۶۴۳
  • ۰۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۷
قیمت هر کیلو گرم دنبه؛ ۹۰ هزارتومان!
دنبه به دلیل صادرات گران شد.

به گزارش شهرآرانیوز، امعا و احشا دام گران شد. این روز‌ها برخی مردم به دلیل گرانی گوشت وعده‌های غذایی خود را تغییر دادند و به جای خرید گوشت گوسفند امعا و احشا دام و طیور را مصرف می‌کنند.

در بازار‌های خارجی مانند ترکیه و عراق مصرف آلایش خوراکی دام بالا رفته است. از این‌رو ایران، به دلیل افزایش تقاضا صادرکننده دنبه به بازار‌های جهانی شد! همین مساله دنبه را گران کرد. به طوری که برخی قصابی‌های تهران هر کیلو دنبه را با قیمت ۹۰ هزار تومان به مردم می‌فروشند.

حالا رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی با اعلام خبر افزایش قیمت دنبه توضیح داد: امعا و احشا دام‌ها ارزش پیدا کرده است و ما باید از این مساله خوشحال باشیم، چرا که با صادرات دنبه به سایر کشور‌ها قیمت گوشت سرشکن می‌شود. اکنون قیمت دنبه بین ۸۰ تا ۹۰ هزار تومان است و مصرف آن در میان خانوار ایرانی زیاد نیست.

علی اصغر ملکی گفت: تقاضا برای خرید گوشت گوسفندی کاهش پیدا کرده است. مردم گوشت را با حجم اندک می‌خردند و به طور کلی بازار رونق ندارد. به دلیل کشتار بی‌رویه دام‌ها پیش‌بینی می‌شود گوشت در فصل پاییز اندکی گران شود.

قیمت دل و جگر ۱۶۰ تا ۱۷۰ هزار تومان!

او بیان کرد: اکنون قیمت گوشت بره با قیمت ۱۲۵ تا ۱۳۰ هزار تومان به واحد‌های صنفی فروخته می‌شود. همچنین قیمت دل و جگر گوسفند هم بین ۱۶۰ تا ۱۷۰ هزار تومان است.

خشکسالی شدید و افزایش تلفات دامداری‌ها موجب شد که ایران برای اولین بار برای واردات یونجه از روسیه رایزنی کند. چندی پیش سیروس روستا، رئیس اتحادیه دامداران استان فارس گفته بود: «دولت با مشاهده مرگ و میر فراوان دام دامداران، وعده داده است که یونجه را از روسیه وارد کنند.»

اصغر پورباطنی، رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت قرمز در اصفهان هم گفته بود: «با توجه به کشتار دام‌های مولد، ماده و … به دلیل نبود آذوقه توسط دامداران، پیش‌بینی می‌شود در آینده گوشت قرمز با بحران و افزایش قیمت مواجه شود.»

حالا زنگ خطر برای صنعت دام به صدا در آمده است. مساله‌ای که چنانچه مسئولان به آن کم توجهی کنند می‌تواند بازار گوشت را در نیمه دوم سال با بحران جدی رو به رو کند!

منبع: اقتصادنیوز

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->