کارمندان و تیم های پایه پرسپولیس منتظر پول سورپرایز مورایس برای هواداران سپاهان: مسلمان شدم! عبدالکریم گلر پرسپولیس را راهی بیمارستان کرد بیرانوند دوشنبه تصمیم می گیرد احتمال حضور گل محمدی مقابل استقلال ویدیو ضربات پنالتی بازی پرسپولیس و آلومینیوم در جام حذفی(۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک در جام حذفی+ ویدیو گل‌ها| جذاب ترین بازی فصل! سپاهان منتظر اوکی نویدکیا ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک در جام حذفی(۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و ازبکستان| فینالیست شدیم! اعلام ترکیب پرسپولیس برای دیدار برابر آلومینیوم سقوط اعتبار فوتبال ایران در آسیا با کاهش سهمیه لیگ نخبگان| فقدان زیر ساخت و مشکلات عدیده بازگشت بیرو به ترکیب سرخ‌پوشان؟ برنامه ریزی عجیب سازمان لیگ برای هفته آخر | استقلال خارج از تهران مهمان پیکان می‌شود؟ محرومیت حسینی بخشیده نشد! تعیین سهمیه کشور‌ها در فصل آینده | ایران با ۱+۲ سهمیه در آسیا رسانه پتروشیمی جدایی خطیر را تایید کرد استقلال و پرسپولیس چقدر دارایی دارند؟+ ویدیو نتیجه بازی مس و پیکان در جام حذفی+ ویدئو ضربات پنالتی| برد بزرگ نویدکیا قایدی – استقلال؛ جدی شد ژاوی رسما در بارسا ماندنی شد
سرخط خبرها

حماسه‌سازی بانوان هندبالیست‌| بانوان ایران جهانی شدند

  • کد خبر: ۸۱۵۲۸
  • ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۴
حماسه‌سازی بانوان هندبالیست‌| بانوان ایران جهانی شدند
حماسه‌سازی هندبالیست‌های ایرانی در آخرین روز از مرحله مقدماتی آسیا رقم خورد و برای نخستین بار در تاریخ ورزش‌های توپی بانوان کشور جواز حضور در مسابقات جهانی را کسب کردند.

مژده رنگیان/شهرآرانیوز، تیم هندبال بانوان ایران برای نخستین‌بار در تاریخ ورزش‌های توپی بانوان کشور جواز حضور در مسابقات جهانی را کسب کرد. آن‌ها علاوه‌بر‌این به‌همراه ژاپن، کره و قزاقستان راهی مرحله نیمه‌نهایی قهرمانی آسیا شدند.

تیم ملی هندبال بانوان ایران در آخرین بازی از مرحله مقدماتی قهرمانی آسیا در روز پنجم به‌مصاف تیم سوریه رفت و حریف خود را ۳۸‌بر‌۱۹ شکست داد و به چهارمین پیروزی خود دست یافت. تیم ایران به‌دلیل مثبت‌بودن تست کرونای کادرفنی خود از بازی قبل مربیان خود را روی نیمکت نداشت. آن‌ها نیمه نخست بازی را با برتری ۲۰‌بر‌۱۰ به پایان رسانده بودند و در‌نهایت با ۸‌امتیاز در رده دوم گروه خود جای گرفتند.

روز پنجم مرحله مقدماتی روز سرنوشت‌سازی برای تیم‌ها بود. قبل از بازی ایران، ژاپن مقتدرانه به‌عنوان اولین تیم به مرحله بعدی قهرمانی آسیا و همچنین لیگ جهانی صعود کرد، به‌دنبال آن ایران دومین تیمی بود که از گروه دوم راهی مرحله نیمه‌نهایی شد. این تیم‌ها بعد از یک روز استراحت، روز پنجشنبه باید در مرحله جدید به میدان بروند. در گروه اول ۵ تیم حضور داشتند و قطری‌ها، تیم ششم این جدول، در دقیقه‌۹۰ از مسابقات کناره‌گیری کردند، به همین‌دلیل آن‌ها یک بازی کمتر از تیم‌های گروه دوم داشتند.

کره‌جنوبی، قزاقستان، ازبکستان هنگ‌کنگ و سنگاپور نیز تیم‌های این گروه بودند که با یکدیگر به رقابت پرداختند. مدعی اصلی این دسته کره‌ای‌ها بودند. در روز پایانی، کره ۴۰‌بر‌۲۰ قزاقستان را شکست داد و هنگ‌کنگ نیز ۳۰‌بر‌۲۷ ازبکستان را از پیش رو برداشت تا تکلیف تیم‌های این گروه مشخص شود. کره‌جنوبی با ۸‌امتیاز و ۴‌پیروزی در رده اول جای گرفت. آن‌ها ۱۲۴ گل زده‌اند و ۳۸ گل دریافت کرده‌اند.

قزاقستان که رقیب اصلی کره محسوب می‌شد، روز آخر حریف این تیم نشد و به رده دومی خود در جدول بسنده کرد. آن‌ها با ۳ پیروزی و یک شکست، شش‌امتیازی شدند. ۹۵ گل نیز زده و ۷۵ گل دریافت کرده‌اند. ازبکستان با ۴‌امتیاز و ۲ برد و ۲ باخت سوم شدند. هنگ‌کنگ با امتیازات مشابه، اما با اختلاف گل در رده چهارم جای گرفت. سنگاپور نیز بدون امتیاز قعرنشین شد. اما بازی‌ها در گروه دوم داغ‌تر و جذاب‌تر بودند. گل‌های بیشتری هم در هر بازی رد‌و‌بدل شد و گل‌های تیم‌های برتر گروه اول با گروه دوم قابل مقایسه نیستند.

ژاپن از مدعیان اصلی قهرمانی آسیا در این فصل است که با ایران هم‌گروه بود. اردنی‌ها که میزبانی را نیز در اختیار داشتند، حسابی به صعود به مرحله بعدی و جهانی‌شدن چشم دوخته بودند. دختران هندبالیست ایران نیز این‌بار عزم خود را جزم کرده بودند که راهی لیگ جهانی شوند. بهترین عنوانی که تا‌به‌حال آن‌ها کسب کرده بودند، ششمی در آسیا بود و حالا صعود به مرحله بعدی و جهانی‌شدن، رؤیای شیرین ما، برای آن‌ها در دسترس بود. در‌نهایت نیز ایرانی‌ها توانستند به‌همراه ۳ تیم برتر دیگر راهی مرحله نیمه‌نهایی آسیا شوند.

ژاپن در روز پایانی باید به‌مصاف اردن می‌رفت. اردن پیش از باخت برابر ایران، تیم دوم جدول بود؛ اما با شکست مقابل دختران ایرانی به رده سوم سقوط کرد. بازی با ژاپن کار را برای جبران بسیار سخت کرد. ژاپنی‌ها تصمیم نداشتند به تیمی باج بدهند و حتی در صورت شکست برابر اردن به‌دلیل اختلاف گل بالایی که در اختیار داشتند، به‌عنوان صدرنشین صعود می‌کردند. بازی آخر مرحله مقدماتی هم به قعرنشینان جدول گروه ۲ اختصاص داشت که نتیجه آن هیچ تأثیری در سرنوشت این ۲ تیم نداشت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->