معرفی رقبای کشتی‌گیران ایرانی برای المپیکی شدن تاریخ و ساعت بازی نساجی و تراکتور در لیگ برتر | جدال بحران زده‌ها استقبال خوب هواداران از بازی استقلال گل‌محمدی – تراکتور؛ رسماً کنسل شد مشهد به دنبال میزبانی مسابقات کشوری بازوبند پهلوانی + ویدیو نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و افغانستان (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) | شمسایی جام ملت‌ها را با برد شروع کرد پخش زنده بازی ایران و افغانستان در جام ملت‌های فوتسال آسیای ۲۰۲۴ (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین تاریخ و ساعت بازی استقلال و شمس‌آذر قزوین در لیگ برتر | برنامه‌های نکونام برای انتقام ویدیو گل مهدی طارمی به ویتوریاگیمارش ویدیو ضربات پنالتی بازی منچسترسیتی و رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رئال مادرید و منچسترسیتی| عاقبت تعویض‌های پپ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرسنال و بایرن مونیخ| پرواز توخل به نیمه نهایی ترکیب رئال مادرید و منچسترسیتی مشخص شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) | بازگشت دی‌بروینه و ثبات در چینش رئال نتیجه و ویدیو خلاصه بازی الهلال و العین (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) | نوار پیروزی‌های الهلال بالاخره پاره شد! پخش زنده بازی بایرن مونیخ و آرسنال در دور برگشت لیگ قهرمانان (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی رئال مادرید و منچسترسیتی در دور برگشت لیگ قهرمانان (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین نتیجه و ویدیو خلاصه بازی سپاهان و ذوب آهن در لیگ برتر (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) | طلایی‌پوشان پیروز دربی اصفهان پخش زنده بازی الهلال و العین در لیگ قهرمانان آسیا (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین سید حسین حسینی ۳۰۰ میلیون تومان جریمه شد
سرخط خبرها

ادامه رقابت‌های هندبال بانوان آسیا: کار سخت فردا و آسان امروز

  • کد خبر: ۸۱۰۲۶
  • ۲۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۹
ادامه رقابت‌های هندبال بانوان آسیا: کار سخت فردا و آسان امروز
رقابت‌های آسیایی هندبالیست‌ها برای ایران به روز‌های حساس رسید.

مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ بازی‌های هجدهمین دوره قهرمانی آسیای هندبال زنان، امروز وارد چهارمین روز خود می‌شود؛ رقابت‌هایی که با حضور ۱۱ کشور به میزبانی اردن در حال پیگیری است و تا‌به‌اینجای کار شگفتی‌های خاص خودش را داشته و بازی‌های یک‌طرفه عجیبی رقم خورده است.

امروز آسان، فردا حساس

پس از استراحتی که همه تیم‌ها در روز جمعه پشت‌سر گذاشتند، در اولین بازی امروز شنبه ۲۷‌شهریور، از ساعت ۱۲:۳۰، تیم ایران باید به‌مصاف فلسطین برود. ۴ بازی دیگر در ادامه برگزار می‌شود که در‌نهایت دیدار‌های امروز تا حدود ۲۲ به وقت تهران ادامه خواهد داشت. ژاپن با سوریه دیدار می‌کند، میزبان رقابت‌ها نیز باید به‌مصاف کویت برود. در گروه دیگر هم که با یک تیم کمتر در حال رقابت هستند، تیم کره‌جنوبی، یکی از مدعیان قهرمانی، استراحت دارد و هنگ‌کنگ مقابل سنگاپور و ازبکستان و قزاقستان نیز با هم بازی خواهند داشت.

اما فردا روز بسیار مهمی برای تیم ملی ایران خواهد بود. دختران هندبالیست کشورمان عصر روز یکشنبه باید سخت‌ترین بازی خود را پشت‌سر بگذارند و برابر تیم میزبان یعنی اردن به میدان بروند. اردن رقیب اصلی ایران در این جدول است؛ زیرا در صورت یک لغزش کوچک از‌سوی این تیم، تیم ملی کشورمان می‌تواند جای آن‌ها در رده دوم جدول را بگیرد. پس از آن تیم‌ها راهی بازی آخر مرحله مقدماتی می‌شوند و اردنی‌ها باید در آن روز برابر ژاپن قدرتمند به میدان بروند و کار برای دختران هندبالیست ایران در روز پایانی کمی آسان‌تر است.

مورد عجیب فلسطین

فلسطین هم‌گروه ایران است. در روز اول، فلسطین مقابل اردن به زمین مسابقه رفت که میزبان این رقابت‌ها در یک بازی یک‌طرفه و با نتیجه سنگین ۴۵ بر‌۷ فلسطین را شکست داد؛ اما در دومین روز آن‌ها دیدار سخت‌تری داشتند. ژاپن دومین حریف آن‌ها بود و این دیدار نتیجه عجیبی را در مسابقات رقم زد. سامورایی‌ها ۵۶‌بر ۱ حریف را شکست دادند؛ یعنی تیم ملی فلسطین موفق شده است فقط یک بار توپ را از خط دروازه حریف قدرتمند خود عبور دهد.

این نتیجه باعث شد تا تعداد گل‌های خورده تیم فلسطین سه‌رقمی شود. آن‌ها در ۲ بازی ۱۰۱ گل دریافت کرده‌اند و فقط ۸ گل به حریفان خود زده‌اند. باید دید دیدار امروز آن‌ها با ایران چه نتیجه‌ای را رقم می‌زند. تیم ملی ایران قطعا به گل‌های بیشتر در این مرحله نیاز دارد تا بتواند جایگاه بهتری را در جدول کسب و راه را برای کسب سهمیه جهانی هموار کند.

البته قرار نبود سوریه و فلسطین در این رقابت‌ها حضور داشته باشند، اما با انصراف ۲ کشور هند و افغانستان پس از قرعه‌کشی رقابت‌ها، این ۲ تیم جایگزین شدند. طبیعی است که تیم‌های جدید آمادگی حضور در چنین‌میدان بزرگی را نداشتند و کمتر از ۲۰ روز برای بازی در این مسابقات زمان داشتند.

صدرنشینی ژاپن و سومی ایران

در گروه‌B که ایران حضور دارد، اکنون تیم ژاپن با ۲ پیروزی و ۷۹ گل زده و ۲۱ گل خورده در صدر جدول قرار دارد. پس از آن اردنی‌ها، میزبان رقابت‌ها، در رده دوم جدول جای گرفته‌اند. آن‌ها هم‌امتیاز با ژاپن هستند و تا‌به‌حال به ۲ پیروزی رسیده‌اند؛ اما به‌خاطر تفاضل گل، صدرنشین نیستند. اردن تا‌به‌حال ۷۳ گل زده است. در رده سوم این گروه، ایران جای گرفته است، اما جایگاهش تثبیت‌شده نیست؛ زیرا تنها به‌خاطر تفاضل بهتر نسبت به سوریه یک پله بالاتر است. ایران در ۲ بازی گذشته یک شکست و یک پیروزی کسب کرده و ۵۸ گل زده و ۳۴ گل دریافت کرده است. سوریه نیز دقیقا ۵۸ گل به ثمر رسانده، اما گل‌های بیشتری خورده است و با ۵۶ گل خورده در رده چهارم جدول گروهش جای دارد. کویت و فلسطین نیز بدون برد و هرکدام با ۲ شکست در انتهای جدول قرار دارند.

در گروه A‌نیز کره‌جنوبی و قزاقستان رقبای شانه‌به‌شانه هم هستند. کره با ۲ پیروزی و ۷۶ گل زده صدرنشین است و قزاقستان با برد و ۵۰ گل زده در رده دوم جای دارد. ازبکستان، هنگ‌کنگ و سنگاپور در رده‌های بعدی قرار دارند. تیم قطر نیز در این گروه حضور داشت؛ اما دقیقه‌۹۰ و در آستانه شروع رقابت‌ها از شرکت در قهرمانی آسیا به‌دلیل شرایط کرونایی انصراف داد.

امیدواری به صعود جهانی

خدیجه قانع، مربی تیم ملی هندبال کشورمان، پس از پیروزی برابر کویت در چهارچوب رقابت‌های هندبال قهرمانی زنان آسیا گفت: کویت یکی از کشور‌هایی بود که اردو‌های تدارکاتی بسیار خوبی برای این مسابقات برگزار کرده بود. این تیم یک ماه در بوسنی و اسلوونی اردو و کمپ مشترک داشته است، اما با‌این‌حال در زمین حرفی برای گفتن نداشت. در نیمه اول سعی کردیم به بازی سرعت دهیم؛ اما در نیمه دوم تلاش کردیم تاکتیک‌های حمله و دفاع را برای مسابقات بعدی مرور کنیم تا برای بازی مقابل اردن نیز آمادگی کاملی داشته باشیم.

عزت‌ا... رزمگر، مدیر فنی تیم ملی هندبال زنان، نیز تصریح کرد: دیدار بعدی‌مان مقابل تیم قدرتمند اردن، میزبان مسابقات است. امیدوارم با برتری مقابل حریفان به جمع ۴ تیم برتر راه یابیم. ما در هر بازی شرایط خاصی داریم و سناریو و برنامه خاصی را چیده‌ایم. ساعت‌ها با کادر فنی جلسه داشته‌ایم و داریم. کل تیم آمادگی ذهنی، تکنیکی و تاکتیکی دارند. از لحاظ روانی در بازی اول خیلی خوب بودند و پیشرفت داشتند؛ اما از لحاظ بدنی خودم مطمئنم که تیم نیاز به کار بیشتری دارد. امیدوارم این مشکل آمادگی جسمانی در دراز‌مدت مشکلی برای بازیکنان ایجاد نکند تا بتوانیم به جمع ۴ تیم اول آسیا برای کسب مجوز جهانی بپیوندیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->