سرخط خبرها
شهردار منطقه ۱۲ در نشست با کارکنان شهرآرامحله:

۹۰ درصد معضل آب‌گرفتگی معابر حل شده است

  • کد خبر: ۹۰۴۴
  • ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۷
۹۰ درصد معضل آب‌گرفتگی معابر حل شده است
رضا ریاحی - ۶ ماهی می‌شود که سکان هدایت شهرداری منطقه ۱۲ در دستان علی زینت‌بخش است، در این ۶ ماه فعالیت‌های عمرانی و زیربنایی کارسازی در نواحی سه‌گانه منطقه انجام شده است که از بین آن‌ها می‌توان به احداث کلتور جمع‌آوری آب‌های سطحی در بولوار سجادیه، مجیدیه و الهیه اشاره کرد، همچنین فاز ۳ پروژه جلوخان آرامگاه فردوسی درحال اجراست و فضای سبز آیلند بولوار امیریه نیز فاز ابتدایی خود را پشت سرگذاشته است.
در هفته‌ای که گذشت، شهردار منطقه ۱۲ در نشستی با بچه‌های شهرآرامحله منطقه ۱۲ گزارشی از مهم‌ترین فعالیت‌های اجرایی، عمرانی و فضای سبز شهرداری منطقه ارائه کرده که در سطور بعدی خواهید خواند.
در ابتدای نشست علی زینت‌بخش، با بیان اینکه امروزه عصر ارتباطات است و خبررسانی در دنیا حرف اول را می‌زند، از روزنامه شهرآرا و ضمیمه محلی، اما پرطرف‌دار شهرآرامحله مناطق برای پوشش اخبار مدیریت شهری تقدیر و تشکر کرده و افزود: شهرآرامحله منطقه ۱۲ صدای رسای کارکنان شهرداری منطقه است که در سکوت و آرامش، وظایف محوله را به نحو احسن انجام می‌دهند.
شهردار منطقه ۱۲ در ادامه به گفت‌وگوی مستقیم با شهروندان در مرکز ارتباطات مردمی ۱۳۷ اشاره کرد و گفت: بیش از ۷۰ درصد تماس‌های مردمی مربوط به معضلات و مشکلات ناحیه منفصل توس است.
وی با بیان اینکه برای هر فعالیت عمرانی و اجرایی در شهرداری احتیاج به طرح‌های بالادستی دارد، خاطرنشان کرد: از زمان الحاق توس به محدوده شهری (سال ۱۳۹۲)، مدیران شهری شامل کمیسیون شهرسازی و کمیسیون ویژه توسعه و عمران شهر توس در شورای اسلامی شهر مشهد و مدیران ارشد شهرداری پیوسته در تلاش هستند که طرح جامع تفصیلی محدوده منفصل توس به سرانجام رسیده و برای اجرا به شهرداری مشهد ابلاغ شود، اما تاکنون این مهم رخ نداده و عملا دست شهرداری برای اجرای فعالیت‌های عمرانی در توس بسته و موجبات نارضایتی شهروندان را فراهم آورده است.
زینت‌بخش به افزایش سرانه فضای سبز شهروندان در نوین شهرالهیه اشاره کرده و گفت: فاز ۳ و ۴ بوستان صادقیه که ۵ هکتار وسعت دارد و تاکنون بیش از ۸۰ میلیارد ریال برای اجرای آن هزینه شده، به پایان رسیده و آماده بهره‌برداری است. همچنین بوستان بزرگ یاسمین در الهیه ۵۰ به مساحت ۷ هزار مترمربع و با اعتباری بالغ بر ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال شامل محوطه بازی کودکان، سکوی نماز، آلاچیق، مسیر دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی، سرویس بهداشتی، مخزن آب ۱۰۰ مترمکعبی و... در روز‌های آتی افتتاح خواهد شد.
زینت‌بخش در ادامه به اتمام فاز اول پروژه آیلند بولوار امیریه اشاره کرد و گفت: این پروژه به طول ۳۷۰۰ متر و مساحت ۷ هکتار با اعتباری بالغ بر ۲۲ میلیارد ریال در اواخر سال ۹۷ آغاز شد و درحال حاضر فاز اول آن شامل کاشت، پیاده‌روسازی میانی، طراحی و نورپردازی، درختکاری و آبیاری مکانیزه آماده بهره‌برداری است.
وی خاطرنشان کرد: بوستان امیریه ۳ به مساحت ۴ هزار و ۵۰۰ مترمربع و اعتبار ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، دیگر پروژه فضای سبزی است که طی روز‌های آتی به بهر‌ه‌برداری خواهد رسید.
شهردار منطقه ۱۲ به پروژه‌های عمرانی منطقه در نواحی سه‌گانه اشاره کرد و گفت: ۶۲ هزار مترمربع لکه‌گیری آسفالت، ۴۰ هزار مترمربع جدول‌گذاری و آماده‌سازی معابر، آغاز عملیات اجرایی اولین پیاده‌راه نوین شهرالهیه در بولوار محمدیه، آغاز فاز ۳ پروژه جلوخان با برنامه زمان‌بندی ۱۳۵ روزه از جمله فعالیت‌هایی است که درحوزه عمرانی منطقه اجرا شده است.
وی با بیان اینکه تا آخر امسال و با اجرای کلکتور‌های اصلی جمع‌آوری آب‌های سطحی در بولوار سجادیه، بولوار الهیه و بولوار مجیدیه، ۹۰ درصد مشکل آب‌گرفتگی معابر حل خواهد شد، تصریح کرد: تا پایان امسال عملیات اجرای کلکتور‌های اصلی جمع‌آوری آب‌های سطحی در منطقه به پایان رسیده و با اتصال آن‌ها به یکدیگر، معضل جدی و قدیمی آب‌گرفتگی معابر در منطقه ۱۲ حل خواهد شد.
شهردار منطقه در پایان تصریح کرد: ۷/۴۷ درصد از درآمد‌های پیش‌بینی شده در ۶ ماهه نخست سال جاری محقق شده و امیدواریم تا پایان سال مابقی آن نیز کسب شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->