چشم مردم به بازار «تاناکورا»

به نظر می رسد پوشاک هم به فهرست لاکچری ها اضافه شده؛ درست مانند اتومبیل های لوکس خارجی، مسکن، طلا، دلار و حتی سفرهای تفریحی؛ این را می توان از صحبت های فعالان این بازار و البته سکوت مراکز خرید و فروشگاه های لباس در بسیاری از نقاط پایتخت به خوبی فهمید. در روزهایی که گزارش ها از افزایش 40درصدی قیمت پوشاک نسبت به سال گذشته خبر می دهند، فعالان بازار هم از بی رونقی وضعیت خرید پوشاک سخن می گویند. یک دست اندرکار پوشاک درباره حال وروز این روزهای بازار به «همدلی» می گوید: «امسال قدرت خرید مردم کمتر از سال های گذشته شده؛ هر سال در همین روزها وقت سر خاراندن نداشتیم، امسال اما بازار بی رونق تر از این حرف هاست؛ البته موضوع ربطی به کرونا و این چیزها ندارد؛ رفت وآمد هست، اما خریدی در کار نیست؛ مردم می آیند، قیمت ها را می پرسند؛ سری تکان داده و مغازه را ترک می کنند.» شرایطی که باعث شده اقبال از بازارهای استوک یا تاناکورا بیشتر از قبل شود. نکته تلخ ماجرا فقط به کاهش قدرت خرید مردم برنمی گردد، بلکه به وضعیت بهداشتی این پوشاک نیز ربط دارد. این لباس ها شامل کیف، کفش، پوشاک و ... هستند که معمولاً بوی نامطبوعی هم دارند. آن گونه که همدلی نوشته حتی مشاهده شده که در بعضی اوقات به دلیل رعایت نکردن بهداشت، مشکلات پوستی را نیز ایجاد کرده اند.
نقل از این بازارها البته بیشتر از این حرف هاست. برای خواندن جزئیات بیشتر این گزارش در روزنامه همدلی می توانید کد را اسکن کنید.

پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->