فرمانده مرزبانی فراجا در مراسم جشن دانش آموختگی درجه داران مرزبانی در مشهد:

مرزهای ایران اسلامی رسوخ ناپذیر است

مرتضی محمدپور - صفوف به هم پیوسته افسرانی که مخاطرات جانی و رنج دوری از خانواده و دیارشان را پذیرفته اند و به عشق پاسداری از مرزهای وطن در مرکز آموزش علوم و فنون مرزبانی مشهد دوره های تخصصی دفاع و رزم را سپری کرده اند و به افتخار درجه داری نائل شده اند، شاخص ترین تصویر مراسم جشن دانش آموختگی این فراگیران بود. در این مراسم پرچم کشورمان در اوج اقتدار برافراشته شد و صدای مهیب انفجارهایی در عملیات فرضی مقابله با حمله دشمن به گوش رسید. این ها بخشی از حقیقت زندگی مجاهدانه مرزبانان است.
سردار سرتیپ احمدعلی گودرزی، فرمانده مرزبانی فراجا، ظهر دیروز در مراسم جشن دانش آموختگی درجه داران مرزبانی فراجا که در مرکز آموزش این یگان در مشهد برگزار شد، مرزبانی را خط مقدم مبارزه با سوداگران مرگ و اشراری دانست که دفاع از مرزهای ایران اسلامی را به دفاع مقدسی مستمر تبدیل کرده اند و گفت: جایگاه امروز جمهوری اسلامی در منطقه که در مقام ابرقدرت در تعاملات مختلف حاضر می شود، به برکت مجاهدت شهدایی است که جانشان را نثار این شجره طیبه کردند و خط سرخ شهادت را به گونه ای استمرار دادند که امروزه حفظ میراث بزرگ جهادگری هایشان تکلیفی دوچندان بر دوش مرزبانان ایران اسلامی باشد.
به گفته فرمانده مرزبانی فراجا، همه مرزبانان خود را سربازان ولایت می دانند و به دلیل همین اراده های قوی در ولایت مداری است که مرزهای ایران اسلامی رسوخ ناپذیر است. وی ادامه داد: دشمن از نفوذ به مرزهای جغرافیایی ناامید شده و اکنون به دنبال آسیب رساندن به مرزهای عقیده و فرهنگ ماست تا گشت ارشاد نباشد و امربه معروف و نهی ازمنکر فراموش شود، اما این خیال باطل است و سربازان ولایت در برابر این هجمه نرم فرهنگی منفعل نخواهند ماند.


ضرورت حمایت از مرزبانان
سردار گودرزی با تأکید بر اراده مرزبانان در حوزه مقابله با قاچاق به عنوان توطئه خاص استکبار علیه ملت ایران، از دستگیری بیش از هزارو148قاچاقچی مسلح در مرزهای کشور خبر داد؛ موضوعی که امیدوارکننده است، اما به موازات آن، تکریم مجاهدت های مرزبانان و توجه بیشتر به خانواده های آن ها را نیز به عنوان یک ضرورت مطرح می کند.
فرمانده مرزبانی کشور با اشاره به این موضوع، اظهار کرد: تا پایان سال1404 بیش از 60هزار واحد مسکونی سازمانی برای یگان های مختلف فراجا ساخته می شود و مرحله نخست اعتبارات لازم برای اجرای طرح های عمرانی را نیز ستاد کل نیروهای مسلح ابلاغ کرده است. با این حال، همان طور که در دو سال گذشته بیش از 2هزار تختخواب به امکانات رفاهی فرماندهی مرزبانی افزوده شده است، به دنبال این هستیم که حقوق و مزایای نیروهای مرزبانی هم به عنوان مجاهدان خط مقدم مقابله با نفوذ دشمن افزایش پیدا کند.
فرمانده مرزبانی کشور با اعلام این خبر که پارسال بیش از 2هزارو270پرونده قاچاق در مرزبانی تشکیل شده و از محل جزای نقدی قاچاقچیان نیز بیش از 47هزارو200میلیارد ریال عوارض به حساب دولت واریز شده است، اضافه کرد: مقابله با قاچاق به عنوان چالشی امنیتی، مأموریتی است که مرزبانان کشور تاکنون شهدای بسیاری برای آن تقدیم اسلام و انقلاب کرده اند. در هفته گذشته، دو مورد درگیری با اشرار در مرز مشترک استان کردستان رخ داد که ضمن کشف مقادیر زیادی سلاح و هلاکت اشرار، دو نفر از درجه داران غیور مرزبانی هم به شهادت رسیدند و یک مرزبان نیز به ضرب گلوله مجروح شد.


استفاده از سامانه های پایش الکترونیکی در دستورکار مرزبانی
به گفته سردار گودرزی، دفاع از مرزهای ایران اسلامی موضوعی نیست که مرزبانان با آن سهل انگاری یا حتی مماشات کنند و عمل به وظیفه در راستای این مأموریت خطیر، با به کارگیری سامانه های پایش الکترونیکی و سامانه های رصد اپتیکی در دستورکار مرزبانان قرار دارد.
ضمن اینکه در این مراسم سردار سرتیپ دوم مجید شجاع فرمانده مرزبانی خراسان رضوی، سردار سرتیپ پاسدار محمدکاظم تقوی فرمانده انتظامی خراسان رضوی، سردار سرتیپ دوم ابراهیم قربان زاده جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی و جمعی از فرماندهان و مسئولان استانی نیز حضور داشتند. فراگیران در چهار رسته مختلف به افتخار دریافت درجه نائل آمدند و به دو گردان نیز سردوشی اعطا شد. عملیات فرضی سرکوب دشمن در دفاع از پاسگاه های مرزی و تجلیل از خانواده های معظم شهدا و جانبازان مرزبانی نیز از دیگر برنامه های این مراسم بود.

پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->