وزیر کشور در مشهد خبر داد

ظرفیت‌های 7 استان در خدمت زائران

گروه خبر
قرارگاه مرکزی خدمت‌رسانی به زائران رضوی در دهه پایانی ماه صفر که پنجشنبه هفته پیش و با حضور محمد مخبر، معاون اول رئیس‌جمهور، به صورت رسمی کار خود را در مشهد آغاز کرد، دیروز هم میزبان وزیر کشور بود تا احمد وحیدی در حاشیه حضور در این نشست -که البته باز هم بدون دعوت از خبرنگاران برگزار شد- از رایزنی با مسئولان هفت استان خبر دهد که قرار است برای خدمت‌رسانی به عزادارن امام‌رضا(ع) به کمک مسئولان خراسان‌رضوی بیایند.
به گزارش ایرنا، او در‌این‌باره گفت: تاکنون با مسئولان دست‌کم هفت استان صحبت شده است تا برای تأمین نیازهای احتمالی جمعیت میلیونی زائران حرم مطهر امام‌رضا(ع) در دهه پایانی صفر به کمک مسئولان خراسان‌رضوی بیایند.
وحیدی با بیان اینکه از ظرفیت استان‌های مختلف برای خدمات بهداشتی، درمانی، تغذیه و تسهیلات اسکان زائران رضوی در دهه آخر صفر در مشهد استفاده می‌شود، اظهار کرد: تمهیدات خوبی اندیشیده، نیازمندی‌ها ارزیابی و بخش زیادی از آن‌ها تأمین شده است و کمبودها هم باید در روزهای آینده تأمین شود و امیدواریم مشکل مهمی نداشته باشیم.
او همچنین به زائران توصیه کرد که تا حد ممکن محل اسکان خود را تدارک ببینند.


اصل حضور مردم
استاندار خراسان‌رضوی هم با تأکید بر اینکه در همه عرصه‌ها اصل حضور مردم است و ما هم زمینه را برای حضور مردم فراهم می‌کنیم بیان کرد: از همه مجاوران حرم مطهر امام‌رضا(ع) نیز درخواست می‌شود در همه ابعاد حضور گسترده پیدا و به زائران خدمت کنند تا مشکلات احتمالی را با حضور مردم کاهش دهیم.
یعقوبعلی نظری با اشاره به اقدامات انجام‌شده در چند‌ماه اخیر برای خدمت‌رسانی مناسب به عزاداران رضوی ادامه داد: با توجه به پیش‌بینی شمار بسیار زائران لازم است از امکانات سایر استان‌ها نیز استفاده شود.
وی با بیان اینکه نظارت بر قیمت‌ها بسیار مهم است خاطرنشان کرد: در‌این‌راستا از ظرفیت بسیج اصناف استفاده می‌شود. نظارت‌ها از اجحاف در حق زائران جلوگیری می‌کند. در چند مورد تخلف صنفی که مشاهده شد مبالغ اضافی‌ای که از زائران گرفته شده بود، به آن‌ها بازگردانده و با متخلفان برخورد شد.


تدابیر اسکان
معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان‌رضوی هم اظهار کرد: با توجه به پیش‌بینی حضور میلیونی زائران در دهه پایانی ماه صفر، ساختمان‌های اداری موظف به اسکان زائران شدند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین حجت گنابادی‌نژاد با بیان اینکه شهرداری مشهد در نوروز امسال ظرفیت اسکان ۱۹‌هزار نفر را داشت، افزود: شهرداری اکنون ۷۰‌هزار نفر ظرفیت ایجاد کرده است.وی ادامه داد: پویش هم‌محله‌ای امام‌رضا(ع) نیز در ۱۳ منطقه و ۱۷۰ محله مشهد در حال اجراست که در آن شهروندان منزل یا یک اتاق واحد مسکونی خود را در اختیار زائران قرار می‌دهند.


4 کارگروه، 12 کمیته
فرماندار مشهد هم در این نشست گفت: در قرارگاه خدمت‌رسانی دهه پایانی ماه صفر، چهار کارگروه با ۱۲ کمیته تشکیل شده است.
محسن داوری افزود: کارهای تخصصی قرارگاه از خردادماه آغاز شده است. اسکان، تأمین ارزاق و خدمت‌رسانی مناسب در اولویت فعالیت‌های این قرارگاه است.


خدمت‌رسانی، نیازمند حمایت ملی
قائم‌مقام آستان‌قدس‌رضوی هم گفت: حضور میلیونی زائران دهه آخر صفر و خدمت‌رسانی به عزاداران نیازمند حمایت ملی است.مالک رحمتی با بیان اینکه تأمین اقلام اساسی و نیاز این جمعیت انبوه بسیار مهم است افزود: خدمت‌رسانی مناسب مستلزم هماهنگی و همکاری همه دستگاه‌ها و حمایت دولت است و امیدواریم بتوانیم به‌خوبی خدمت‌رسانی کنیم.

پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->